РЕТРИТИЗМ ЯК ТЕНДЕНЦІЯ ДО ВІДТВОРЕННЯ АНТИКОНСЮМЕРИСТСЬКИХ ПРАКТИК
DOI:
https://doi.org/10.21564/2075-7190.30.90296Ключові слова:
консюмеризм, ретритизм, антиконсюмеризм, фриганізм, фругалізм, дауншифтінгАнотація
Стаття присвячена розгляду тенденції ретритизму як основного прояву поширення антиконсюмеристських практик. Актуальні реалії трактуються нами як суспільство споживання, в основі ідеології якого лежить процес маніпуляції свідомістю мас. Утома індивідів від споживчих цінностей призводить до розвитку ретритизму. У рамках даної статті нами було розглянуто основні різновиди практик антиконсюмеризму: «добровільна простота» як відмова від матеріалістичних цінностей; дауншифтінг як відхід від сфери масового споживання; фругалізм як спосіб життя, заснований на стриманості в споживанні; фриганізм як стиль життя, який заперечує культ споживацтва, прагнення внести в процес споживання принцип справедливості і свідомості.
Посилання
Цыганков П. А. Политическая социология международных отношений [Електронний ресурс] / П. А. Цыганков. – Режим доступу: http://society.polbu.ru/ tsygankov_sociology/ch29_i.html.
Політологічний енциклопедичний словник / уклад.: [Л. М. Герасіна, В. Л. Погрібна та ін.] ; за ред. М. П. Требіна. – Х. : Право, 2015. – 816 с.
Васильева Ж. В. Влияние процессов глобализации на fashion-индустрию [Електронний ресурс] / Ж. В. Васильева // Культурол. журнал. – 2013/2. – № 12. – С. 1–12. – Режим доступу: http://www.cr-journal.ru/rus/journals/216.html&j_id=15.
Яковлева А. А. Потребительский ретретизм: альтернативный стиль жизни в обществе потребления / А. А. Яковлева // Журн. социологии и социал. антропологии. – 2011. – № 5. – С. 193–201.
Понукалина О. В. Труд и свободное время в дискурсе потребительских практик / О. В. Понукалина // Журн. социологии и социал. антропологии. – 2011. – № 5. – С. 210–218.
Заріцька Н. Ю. Дауншифтінг: український варіант / Н. Ю. Заріцька // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки : зб. наук. пр. Київ. нац. ун-ту ім. Т. Ш евченка / відп. ред. В. І. Судаков [та ін.]. – К. : Логос, 2012. – Вип. 15. – С. 59–66.
Овруцкий А. В. Морфология антиконсюмеристских движений: источники, направления, практики / А. В. Овруцкий // Журн. социологии и социал. антропологии. – 2011. – Т. XIV, № 5 (58). – С. 89–98.
Гусева С. В. Консьюмеристский дискурс как интеракционная модель социальной коммуникации (к определению понятия) / С. В. Гусева // Журн. социологии и социал. антропологии. – 2011. – Т. XIV, № 5. – С. 313–320.
Ногами к эпицентру. Просто если что – надо ложиться ногами к эпицентру [Електронний ресурс]. – Режим доступу: Http://3‑2‑1‑nolb.livejournal.com/7360.html.
Как ведут себя покупатели в разных странах мира [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.adme.ru/research/kak-vedut-sebya-pokupateli-v-raznyh-stranahmira-87946/.