МІФИ А́КТОРІВ КОНСЦІЄНТАЛЬНИХ ВОЄН
DOI:
https://doi.org/10.21564/2663-5704.63.315205Ключові слова:
концієнтальна війна, сучасне ведення війна, «війна свідомості», феномен свідомості, національна свідомість, а́ ктори сучасних консцієнтальних загрозАнотація
У статті розглядається все більш популярна теза про консцієнтальну сутність сучасної війни. Творці та прихильники цієї концепції говорять про війни для перемоги (знищення) свідомості. Як відмітну характеристику вони вказують на суперечливість цих конфліктів – на те, що в них відбувається протистояння між одним і всіма. У ході дослідження з’ясовується, що трактування цих воєн як таких, що не мають конкретного ворога (немає ворога) дійсно має право на існування, але тільки не щодо сучасності, а щодо Всесвітньої історії.
Посилання
Aitmatov, C. (2005). The Day Lasts More Than a Hundred Years. Bloomington: Indiana University Press.
Aristotel, (2000). Polityka. Kyyiv: Osnovy [in Ukrainian].
Bulgakov, M. (1967). Mayster i Marharyta. URL: https://litarchive.in.ua/mayster-i- marharyta-mykhaylo-bulhakov [in Ukrainian].
Custine, de A. (1844). La Russie en 1839. URL: https://www.gutenberg.org/ ebooks/25755 [in French].
Danilyan, O. G., Dzeban, A. P., Kalinovsky, Y. Y., Kalnytskyi, E. A., Zhdanenko, S. B., (2018). Personal Information Rights and Freedoms within the Modern Society. Informatologia, 51(1-2), 24–33. https://doi.org/10.32914/i.51.1–2.3 [in Ukrainian].
Danilyan, O. G., Dzeban O. P., Kalynovskyi Y. Y. (2022). Social instability as a global trend of the modern world. Cogito, Vol. 14, 3, 141–162 [in Ukrainian].
Danilyan, O. G., Dzeban, Zhdanenko, S. B., ta in. (2020). Suchasne suspilstvo, lyudyna, pravo v umovakh hlobalnykh transformatsiy. Kharkiv: Pravo [in Ukrainian].
Deleuze, G., Guattari, F. (1976). Rhizome: Introduction. Paris: Les Éditions de Minuit [in French].
Fulda, H., Henrich, D. (1973). «Phänomenologie des Geistes» Materialien zu Hegels. Frankfurt am Mein: Suhrkamp [in German].
Stalker, https://ua-zone.com/12344-stalker-1980.html [in Ukrainian].
Hegel, G. V. (2004). Fenomenolohiya dukhu. Kyyiv: «Osnovy» [in Ukrainian].
Hegel, G. (1937). The Science of Logic. New York: Cambridge University Press.
Homer, Iliad. Trans. by Samuel Butler URL: http://classics.mit.edu/Homer/iliad.html
Husserl, I. (2005). Philosophy as a Rigorous Science. Journal of East-West Though. URL: https://scholarworks.calstate.edu/downloads/02870x952?locale=en
Kachurova, S. (1996). Transcendental Unity of National Identity. Culture and Human Life World. Kharkiv: KhAI, 14–19 [in Ukrainian].
Kachurova S. V., Kachurov YE.V. (2019). Defolt ydeolohiy. Humanitarnyy Chasopys – Humanitarian journal, 1, 46–65. URL: https://doi.org/10.32620/gch.2019.1.05 [in Ukrainian].
Kant, I. (2000). Krytyka chystoho rozumu. Kyyiv: Yunivers, 2000 [in Ukrainian].
King, M. (2017). URL: https://citaty.info/quote/405690
Lukacs, D. (1975). Young Hegel and the problems of capitalist society. English translation The London: Merlin Press. URL: https://thecharnelhouse.org/wp-content/ uploads/2017/09/Georg-Luka%3Fcs-The-Young-Hegel.pdf
Marx, K. (1887). Capital, Vol. I. URL: https://www.marxists.org/archive/marx/works/ download/pdf/Capital-Volume-I.pdf
Pöggeler, O., (1973), Hegels Idee einer Phänomenologie des Geistes. Freiburg; München: Karl Alber [in German].
Thucydides. (1910). The Peloponnesian War. 1.21. London, New York. URL: https://www.perseus.tufts.edu/hopper/text?doc=Perseus%3Atext% 3A1999.01.0200 %3Abook%3D1 %3Achapter%3D21 %3Asection%3D1
Firdausi. (2013). The Epic of Shahnameh. URL: https://www.sattor.com/english/ Shahnameh.pdf
Zhabotynska, S. (2015). Awareness of consciousness: theory and practice. The humanitarian policy of Ukraine: Reform strategy and values. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/4583/Zhabotyns%27ka_ Usvidomlennya_svidomosti.pdf?sequence=1&isAllowed=y [in Ukrainian].