БАЗОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ УСПІШНОЇ ЛЮДИНИ ХХІ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Світлана Куцепал Полтавський юридичний інститут Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, Україна
  • Маріанна Любченко Полтавський юридичний інститут Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого , Україна

DOI:

https://doi.org/10.21564/2663-5704.63.315201

Ключові слова:

людина, інформація, компетентність, критичне мислення, м’які навички, емоційний інтелект

Анотація

У статті розкривається сутність та специфіка критичного мислення та емоційного інтелекту як базових компетентностей успішної людини ХХІ століття. Аргументується теза про суттєве зростання ролі критичного мислення як інструментарію освіти та засобу протидії маніпулятивним впливам та технологіям, що враховує усі особливості та нюанси контексту i приводить до ефективного рiшення проблемної ситуації. Розкривається роль емоційного інтелекту як сукупності ментальних навичок до розуміння власних емоцій і емоцій інших людей та використання цієї інформації для досягнення цілей у різних сферах життя.

Біографії авторів

Світлана Куцепал , Полтавський юридичний інститут Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого

доктор філософських наук, професор, професор кафедри теоретико-правових дисциплін

Маріанна Любченко , Полтавський юридичний інститут Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого

кандидат юридичних наук, доцент, доцент кафедри теоретико-правових дисциплін

Посилання

Levcheniuk, Ye.V. (2015). Postliudyna ta postliudstvo: osoblyvosti proiavu Humanitarnyi visnyk ZDIA – Humanitarian Bulletin ZDIA, 60,152–161 [in Ukrainian].

Krouford, A., Saul, V., Metiuz, S., Makinster, D. (2006) Tekhnolohii rozvytku krytychnoho myslennia uchniv. Kyiv: Vyd-vo «Pleiady» [in Ukrainian].

Lipman, M. (1991). Thinking in education. Cambridge: Cambridge university press.

Moore, B. N., Parker, R. (2009). Critical thinking. 9th ed. URL: https://upsagroup4. wordpress.com/wp-content/uploads/2018/11/b44b90d4 -3455-4eca-9e9c- 31011233c3d1.pdf.

Paul, R. W. (1990). Critical Thinking: What Every Person Needs to Survive in a Rapidly Changing World. Rohnert Park, CA: Center for Critical Thinking and Moral Critique, Sonoma State Univ.

Halpern, D. F. (1996). Thought and Knowledge: An Introduction to Critical Thinking. Mahwah, New Jersey : Lawrence Erlbaum Associates.

Fisher, A. (2011). Critical Thinking: An Introduction. Cambridge University Press.

Sheibe, S., Rohou F. (2014) Mediahramotnist. Krytychne myslennia u multymediinomu sviti. Kyiv: Tsentr vilnoi presy ; Akademiia Ukrainskoi Presy [in Ukrainian].

Houlman, D. (2020). Emotsiinyi intelekt. Kharkiv: Vivat [in Ukrainian].

Houlman, D. (2021) Emotsiinyi intelekt u biznesi. Kharkiv: Vivat[in Ukrainian].

Houlman, D. (2020) Sotsialnyi intelekt: nova nauka pro liudski vidnosyny. Kharkiv: Knyzhkovyi Klub «Klub simeinoho dozvillia» [in Ukrainian].

Houlman, D., Richard, B., Enni, M. (2021). Emotsiinyi intelekt lidera. Kharkiv: Nash Format [in Ukrainian].

Mayer, J. D., Salovey, P., Caruso, D. R. (2008). Emotional intelligence: New ability or eclectic traits? URL: https://scholars.unh.edu/cgi/viewcontent. cgi?article=1353&context=psych_facpub

Bar-On, R. (2006). The Bar-On Model of Emotional-Social Intelligence. URL: https:// www.researchgate.net/publication/6509274_The_Bar-On_Model_of_Emotional- Social_Intelligence

Mike, Acker. (2022). Connect through emotional intelligence. Orlando: Advantage publishing.

Husieva, S O. (2012) Shliakhy praktychnoho rozvytku krytychnoho myslennia uchniv pochatkovykh klasiv. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy – Modern information technologies and innovative teaching methods in training specialists: methodology, theory, experience, problems, 30, 114‒120. [in Ukrainian].

Baluta, H. A. (2019). Krytychne myslennia i kohnityvni praktyky osvity Aktualni problemy dukhovnosti – Actual problems of spirituality, 20, 72–85 [in Ukrainian].

Rovner, J. (2012) The Heroes of COIN. Orbis. Vol. 56, 2, 215–232.

International Labour Organization. Global framework on core skills for life and work in the 21st century. (2021). URL: https://www.ilo.org/media/383486/download.

Shestakova, S. (2020). Vykorystannia interaktyvnykh metodiv navchannia dlia formuvannia soft skills u studentiv yurydychnoho profiliu. URL: https:// repo.snau.edu.ua/bitstream/123456789/7710/1B2.pdf [in Ukrainian].

National Soft Skills Association. The soft skills disconnect. (2017). URL: https:// www.nationalsoftskills.org/the-soft-skills-disconnect/

Zakon Ukrainy «Pro osvitu». (2017) Vidomosti Verkhovnoi Rady – Verkhovna Rada information, 38–39 [in Ukrainian].

Manukian, V. (2017). Levovedenye. Pochemu yuryst ne tantsuet tvyst? Professyonalnыi portret yurysta v lyteraturno-pravovom ynterere. Kharkiv: Pravo [in Russian].

Toffler, E. (2000). Tretia khvylia. Kyiv: Vsesvit [in Ukrainian].

The Future of Jobs Report. (2020). URL: Infographics – The Future of Jobs Report 2020 | World Economic Forum (weforum.org)

Sydorovych, R. (2023). Shtuchnyi intelekt: nova era chy kinets yurydychnoi profesii? URL:https://yur-gazeta.com/publications/practice/informaciyne-pravo- telekomunikaciyi/shtuchniy-intelekt-nova-era-chi-kinec-yuridichnoyi-profesiyi.html [in Ukrainian].

Kochubei, T. Tkachuk, Yu. (2021). Sotsialni navychky soft skills u systemi kompetentnostei maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv. Sotsialna robota ta sotsialna osvita – Social work and social education, 2(7), 42–51 [in Ukrainian].

Terno, S. O. (2011). Teoriia rozvytku krytychnoho myslennia (na prykladi navchannia istorii). Zaporizhzhia: Zaporizkyi natsionalnyi universytet [in Ukrainian].

Terno, S. O. (2023). Krytychne myslennia ta innovatsiini stratehii v istorychnii osviti. Zaporizhzhia: Zaporizkyi natsionalnyi universytet [in Ukrainian].

Lipman, M. (1988). Critical thinking: What can it be? Educational Leadership. 46 (1), 38–43.

Paul, R. W. (1993). Critical Thinking: What Every Person Need stor Survive In A Rapidly Changing World. Foundation for Critical Thinking.

Arkhipova, Ye.O., Kovalevska, O. V.(2012). Krytychne myslennia yak neobkhidna skladova rozumovoi diialnosti v mezhakh suchasnoho informatsiinoho suspilstva. Humanitarnyi chasopys – Humanitarian journal, 2, 34‒38 [in Ukrainian].

Plokhuta T. M. (2015) Evrystychni zapytannia yak osnova krytychnoho myslennia. Pedahohichni nauky : teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii ‒ Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 9(53), 383‒390 [in Ukrainian].

Danylian, O. H., Dzoban, O. P. (2024). Suchasna liudyna: informatsiini aspekty antroposotsiohenezu. Visnyk Natsionalnoho yurydychnoho universytetu imeni Yaroslava Mudroho ‒ Bulletin of the National University of Law named after Yaroslav the Wise, 2(61), 6–26 [in Ukrainian].

Semenoh, O. (2015). Profesiina komunikatyvna pidhotovka maibutnikh yurystiv: teoriia i praktyka: monohrafiia. Sumy: Vyd-vo Sum DPU im. A. S. Makarenka. [in Ukrainian].

Kozlova, V. (2023). Tekhnolohiia EQ-BOOST. Yak vykorystovuvaty emotsiinyi intelekt u biznesi ta zhytti. Lviv. Vydavnytstvo Staroho Leva [in Ukrainian].

Korman, M. (2013). Emotsiinyi intelekt personalu yak osnova efektyvnoho rozvytku orhanizatsii. Naukovi pratsi Kirovohradskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu ‒Scientific works of the Kirovohrad National Technical University, 24, 88– 94 [in Ukrainian].

Joshua, D. (2005). Rosenberg. Interpersonal dynamics: Helping Lawyers Learn the Skills, and the Importance of Human Relationship in the Practice of law. University of Miami Law Review, 58, 1225–1273.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-05

Як цитувати

Куцепал , С. ., & Любченко , М. . (2024). БАЗОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ УСПІШНОЇ ЛЮДИНИ ХХІ СТОЛІТТЯ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 4(63). https://doi.org/10.21564/2663-5704.63.315201

Номер

Розділ

Філософія