ФЕНОМЕНОЛОГІЯ ТВОРЧОСТІ У ЦИФРОВУ ЕПОХУ

Автор(и)

  • Інна Ігорівна Коваленко Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, Україна https://orcid.org/0000-0001-9320-1773
  • Юлія Василівна Мелякова Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, Україна https://orcid.org/0000-0001-6699-8078
  • Едуард Анатолійович Кальницький Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, Україна https://orcid.org/0000-0002-1777-9992

DOI:

https://doi.org/10.21564/2075-7190.44.195922

Ключові слова:

дигітальна культура, актуальне мистецтво, творчий процес, цифрова парадигма, квазі-буття, перформанс

Анотація

У статті розглянуті особливості художніх практик та специфіка існування творів мистецтва в цифровій парадигмі культури. Характеристика авторських художніх стратегій в інтерактивному локусі буття становить наукову новизну роботи і дозволяє дійти висновку: інтерактивний медійний простір суттєво змінив конфігурацію художньої діяльності у полі культури; будучи проекцією дигітальної онтології реальності та отримавши необмежений доступ до комунікації, митець експонує передусім творчий процес, надає інформацію про творення та власне квазі-буття, уникаючи схожості й анонімності.

Біографії авторів

Інна Ігорівна Коваленко, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри філософії

Юлія Василівна Мелякова, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри філософії

Едуард Анатолійович Кальницький, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри філософії

Посилання

Vajbel', P. (2015). Mediaiskusstvo: ot simulyacii k stimulyacii. URL: http://www.intelros.ru/pdf/logos/2015_04/106_6.pdf(дата звернення: 5.08.2019) [in Russian].

Vajbel', P. (2011). Perepisyvaya miry. Iskusstvo i deyatel'nost'. 10++ programmnyh tekstov dlya vozmozhnyh mirov. Moskva: Logos, 271–301 [in Russian].

Dzhoslit, D. Posle iskusstva (2017). Moskva: V-A-C press [in Russian].

Agamben, Dzh. (2008). Gryadushchee soobshchestvo. Moskva: Tri kvadrata [in Russian].

Appin'yanezi, R., Gerrett, K. (2004). Znakom'tes': postmodernizm. Sankt-Peterburg: Akademicheskij proekt [in Russian].

Grojs, B. (2012). Politika poetiki. URL: https://www.libfox.ru/464078-boris-groys-politika-poetiki.html [in Russian].

Benjamin, W. (1936). The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction. URL: https://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/ge/benjamin.htm .

Chistyakova, G. (2018). Interaktivnoe iskusstvo kak faktor perepisyvaniya mira. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=36739249[in Russian].

Grau, O. (2003). Virtual Art. Cambridge. London: MIT Press.

Eko, U. (2006). Otkrytoe proizvedenie. Sankt-Peterburg: Simpozium [in Russian].

Debord, G. (2002). The Society of the Spectacle. Canberra: Hobgoblin Press.

Seredkina, E.V. (2012). Sobytijnaya ontologiya pozdnego M. Hajdeggera v kontekste tekhnonauki i evolyucionnogo konstruktivizma. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/sobytiynaya-ontologiya-pozdnego-m-haydeggera-v-kontekste-tehnonauki-i-evolyutsionnogo-konstruktivizma [in Russian].

Yaroslavceva, E.I. (2014). Ontologiya cifrovyh kommunikacij – problemy gumanitarnogo izmereniya. URL: https://iphras.ru/page20408850.htm [in Russian].

14. Jenkins, H. (2004). The Cultural Logic of Media Convergence. International Journal of Cultural Studies. Vol. 7, 1, 34–35.

Grojs, B. (2018). V potoke. URL: https://iknigi.net/avtor-boris-groys/157401-v-potoke-boris-groys/read/page-1.html [in Russian].

Grojs, B. (2018). Iskusstvo v internete. URL: https://syg.ma/@sygma/boris-grois-iskusstvo-v-intiernietie [in Russian].

Grojs, B. (2015). Defikcionalizaciya fiktivnogo: iskusstvo i literatura v internete. URL: http://logosjournal.ru/arch/82/106_1.pdf [in Russian].

Mironov, V.V., Sokuler, Z.A. (2018). Toska po istinnomu bytiyu v digital'noj kul'ture. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/toska-po-istinnomu-bytiyu-v-digitalnoy-kulture [in Russian].

Frolov, A.V. (2018) Ekzistenciya i mir v cifrovouyu epohu. URL: https://istina.msu.ru/publications/article/125279264/ [in Russian].

Mendelevich, V.D. (2016). Kazus hudozhnika-akcionista Petra Pavlenskogo: psihopatologiya ili sovremennoe iskusstvo? URL: https://psychiatr.ru/download/2542?view=1&name=Pavlensky.pdf [in Russian].

Grojs, B. (2016). Istina iskusstva. URL: http://s357a.blogspot.com/2016/03/blog-post.html [in Russian].

Zhurba, M.A. (2013). Digіtalіzacіya kul'turi ta medіariziki: metafіzichnij aspekt. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdufsp_2013_21_23%282%29__23 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-21

Як цитувати

Коваленко, І. І., Мелякова, Ю. В., & Кальницький, Е. А. (2020). ФЕНОМЕНОЛОГІЯ ТВОРЧОСТІ У ЦИФРОВУ ЕПОХУ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 1(44), 157–167. https://doi.org/10.21564/2075-7190.44.195922

Номер

Розділ

Філософія