ФЕНОМЕНОЛОГІЯ ТВОРЧОСТІ У ЦИФРОВУ ЕПОХУ
DOI:
https://doi.org/10.21564/2075-7190.44.195922Ключові слова:
дигітальна культура, актуальне мистецтво, творчий процес, цифрова парадигма, квазі-буття, перформансАнотація
У статті розглянуті особливості художніх практик та специфіка існування творів мистецтва в цифровій парадигмі культури. Характеристика авторських художніх стратегій в інтерактивному локусі буття становить наукову новизну роботи і дозволяє дійти висновку: інтерактивний медійний простір суттєво змінив конфігурацію художньої діяльності у полі культури; будучи проекцією дигітальної онтології реальності та отримавши необмежений доступ до комунікації, митець експонує передусім творчий процес, надає інформацію про творення та власне квазі-буття, уникаючи схожості й анонімності.
Посилання
Vajbel', P. (2015). Mediaiskusstvo: ot simulyacii k stimulyacii. URL: http://www.intelros.ru/pdf/logos/2015_04/106_6.pdf(дата звернення: 5.08.2019) [in Russian].
Vajbel', P. (2011). Perepisyvaya miry. Iskusstvo i deyatel'nost'. 10++ programmnyh tekstov dlya vozmozhnyh mirov. Moskva: Logos, 271–301 [in Russian].
Dzhoslit, D. Posle iskusstva (2017). Moskva: V-A-C press [in Russian].
Agamben, Dzh. (2008). Gryadushchee soobshchestvo. Moskva: Tri kvadrata [in Russian].
Appin'yanezi, R., Gerrett, K. (2004). Znakom'tes': postmodernizm. Sankt-Peterburg: Akademicheskij proekt [in Russian].
Grojs, B. (2012). Politika poetiki. URL: https://www.libfox.ru/464078-boris-groys-politika-poetiki.html [in Russian].
Benjamin, W. (1936). The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction. URL: https://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/ge/benjamin.htm .
Chistyakova, G. (2018). Interaktivnoe iskusstvo kak faktor perepisyvaniya mira. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=36739249[in Russian].
Grau, O. (2003). Virtual Art. Cambridge. London: MIT Press.
Eko, U. (2006). Otkrytoe proizvedenie. Sankt-Peterburg: Simpozium [in Russian].
Debord, G. (2002). The Society of the Spectacle. Canberra: Hobgoblin Press.
Seredkina, E.V. (2012). Sobytijnaya ontologiya pozdnego M. Hajdeggera v kontekste tekhnonauki i evolyucionnogo konstruktivizma. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/sobytiynaya-ontologiya-pozdnego-m-haydeggera-v-kontekste-tehnonauki-i-evolyutsionnogo-konstruktivizma [in Russian].
Yaroslavceva, E.I. (2014). Ontologiya cifrovyh kommunikacij – problemy gumanitarnogo izmereniya. URL: https://iphras.ru/page20408850.htm [in Russian].
14. Jenkins, H. (2004). The Cultural Logic of Media Convergence. International Journal of Cultural Studies. Vol. 7, 1, 34–35.
Grojs, B. (2018). V potoke. URL: https://iknigi.net/avtor-boris-groys/157401-v-potoke-boris-groys/read/page-1.html [in Russian].
Grojs, B. (2018). Iskusstvo v internete. URL: https://syg.ma/@sygma/boris-grois-iskusstvo-v-intiernietie [in Russian].
Grojs, B. (2015). Defikcionalizaciya fiktivnogo: iskusstvo i literatura v internete. URL: http://logosjournal.ru/arch/82/106_1.pdf [in Russian].
Mironov, V.V., Sokuler, Z.A. (2018). Toska po istinnomu bytiyu v digital'noj kul'ture. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/toska-po-istinnomu-bytiyu-v-digitalnoy-kulture [in Russian].
Frolov, A.V. (2018) Ekzistenciya i mir v cifrovouyu epohu. URL: https://istina.msu.ru/publications/article/125279264/ [in Russian].
Mendelevich, V.D. (2016). Kazus hudozhnika-akcionista Petra Pavlenskogo: psihopatologiya ili sovremennoe iskusstvo? URL: https://psychiatr.ru/download/2542?view=1&name=Pavlensky.pdf [in Russian].
Grojs, B. (2016). Istina iskusstva. URL: http://s357a.blogspot.com/2016/03/blog-post.html [in Russian].
Zhurba, M.A. (2013). Digіtalіzacіya kul'turi ta medіariziki: metafіzichnij aspekt. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdufsp_2013_21_23%282%29__23 [in Ukrainian].