СПОЖИВАННЯ ЯК СОЦІАЛЬНИЙ ФЕНОМЕН

Автор(и)

  • Світлана Вікторівна Куцепал Полтавський юридичний інститут Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, Україна https://orcid.org/0000-0003-3804-6031

DOI:

https://doi.org/10.21564/2075-7190.43.187840

Ключові слова:

суспільство, споживання, суспільство споживання, соціальна ієрархія, соціальна організація

Анотація

Розкрито зміст понять «споживання» та «суспільство споживання». Доведено, що споживання у процесах соціальної динаміки та соціальної трансформації набуває функціональної значимості, суттєво впливає на статусну позицію індивіда в структурі соціальних відносин. Обґрунтовано тезу про те, що споживання є засобом соціального відтворення та маркером позиції індивіда в системі соціальної ієрархії, має вирішальне значення для самоідентифікації та самоствердження індивіда.

Біографія автора

Світлана Вікторівна Куцепал, Полтавський юридичний інститут Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого

доктор філософських наук, професор, професор кафедри теоретико-правових дисциплін

Посилання

Bodrijjar, Zh. (2006). Obshhestvo potreblenija. Ego mify i struktury. Moskva: Respublika; Kul’turnaja revoljucija [in Russian].

Bauman, Z. (1996). Myslit’ sociologicheski / per. s angl.; pod red. A. F. Filippova. Moskva: Aspekt-press [in Russian].

Burd’e, P. (2005). Razlichenija: social’naja kritika suzhdenija. Jekonomicheskaja sociologija ‑ Economic sociology, 6(3), 25–48 [in Russian].

Radaev, V.V. (2005). Sociologija potreblenija: osnovnye podhody. Sociologicheskie issledovanija ‑ Sociological studies, 1, 5-18 [in Russian].

Herus, O.I. (2015). Konstruiuvannia dyskursyvnykh praktyk spozhyvannia u poli komertsiinoi reklamy. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Kovalisko, N. V. Styl zhyttia yak predmet sotsialnoho konstruiuvannia u suchasnii teorii stratyfikatsii. URL: http://www.sht.odessa.ua/docs/Articles/Kovalisko.pdf [in Ukrainian].

Sinkevych, O. (2012). Ideolohiia suspilstva spozhyvannia ta masova kultura: filosofsko-kulturolohichnyi analiz. Sbornik nauchnyh trudov Sworld. Materialy mezhdunarodnoj nauchno-prakticheskoj konferencii «Sovremennye problemy i puti ih reshenija v nauke, transporte, proizvodstve i obrazovanii’2012» ‑ Collection of scientific papers Sworld. Materials of the international scientific-practical conference Modern problems and their solutions in science, transport, production and education’2012”, 39(4). Odessa: Kuprienko, 102-109 [in Ukrainian].

Doroshkevych, A.S. (2012). Suspilstvo spozhyvannia: moralno-sotsialni naslidky. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Iurydychna akademiia Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho». Seriia: Filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia ‑ Bulletin of the National University Yaroslav the Wise Law Academy of Ukraine. Series: Philosophy, Philosophy of Law, Political Science, Sociology, 4(14), 76-86 [in Ukrainian].

McKendrick, N., Brewer, J., Plumb, J.H. (1982). The Birth of a Consumer Society: The Commercialization of Eighteenth-Century. Bloomington: Indiana University Press.

Serdiuk, O. O. (2014). Vytoky suspilstva spozhyvannia: sotsialno-filosofskyi analiz. Hrani – Facets, 7(111), 26-31 [in Ukrainian].

Fukujama, F. (2004). Konec istorii i poslednij chelovek. Moskva: AST [in Russian].

Herus, O.I. (2017). Zastosuvannia dyskurs-analitychnoho pidkhodu u doslidzhenni komertsiinoi reklamy. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu im. V.N. Karazina. Seriia «Sotsiolohichni doslidzhennia suchasnoho suspilstva: metodolohiia, teoriia, metody» ‑ Bulletin of the V.N. Karazin Kharkiv National University. Series Sociological Studies of Modern Society: Methodology, Theory, Methods”, 39, 101-109 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Куцепал, С. В. (2019). СПОЖИВАННЯ ЯК СОЦІАЛЬНИЙ ФЕНОМЕН. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 4(43), 53–60. https://doi.org/10.21564/2075-7190.43.187840

Номер

Розділ

Соціологія