СПОЖИВАННЯ ЯК СОЦІАЛЬНИЙ ФЕНОМЕН
DOI:
https://doi.org/10.21564/2075-7190.43.187840Ключові слова:
суспільство, споживання, суспільство споживання, соціальна ієрархія, соціальна організаціяАнотація
Розкрито зміст понять «споживання» та «суспільство споживання». Доведено, що споживання у процесах соціальної динаміки та соціальної трансформації набуває функціональної значимості, суттєво впливає на статусну позицію індивіда в структурі соціальних відносин. Обґрунтовано тезу про те, що споживання є засобом соціального відтворення та маркером позиції індивіда в системі соціальної ієрархії, має вирішальне значення для самоідентифікації та самоствердження індивіда.
Посилання
Bodrijjar, Zh. (2006). Obshhestvo potreblenija. Ego mify i struktury. Moskva: Respublika; Kul’turnaja revoljucija [in Russian].
Bauman, Z. (1996). Myslit’ sociologicheski / per. s angl.; pod red. A. F. Filippova. Moskva: Aspekt-press [in Russian].
Burd’e, P. (2005). Razlichenija: social’naja kritika suzhdenija. Jekonomicheskaja sociologija ‑ Economic sociology, 6(3), 25–48 [in Russian].
Radaev, V.V. (2005). Sociologija potreblenija: osnovnye podhody. Sociologicheskie issledovanija ‑ Sociological studies, 1, 5-18 [in Russian].
Herus, O.I. (2015). Konstruiuvannia dyskursyvnykh praktyk spozhyvannia u poli komertsiinoi reklamy. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Kovalisko, N. V. Styl zhyttia yak predmet sotsialnoho konstruiuvannia u suchasnii teorii stratyfikatsii. URL: http://www.sht.odessa.ua/docs/Articles/Kovalisko.pdf [in Ukrainian].
Sinkevych, O. (2012). Ideolohiia suspilstva spozhyvannia ta masova kultura: filosofsko-kulturolohichnyi analiz. Sbornik nauchnyh trudov Sworld. Materialy mezhdunarodnoj nauchno-prakticheskoj konferencii «Sovremennye problemy i puti ih reshenija v nauke, transporte, proizvodstve i obrazovanii’2012» ‑ Collection of scientific papers Sworld. Materials of the international scientific-practical conference “Modern problems and their solutions in science, transport, production and education’2012”, 39(4). Odessa: Kuprienko, 102-109 [in Ukrainian].
Doroshkevych, A.S. (2012). Suspilstvo spozhyvannia: moralno-sotsialni naslidky. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Iurydychna akademiia Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho». Seriia: Filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia ‑ Bulletin of the National University “Yaroslav the Wise Law Academy of Ukraine”. Series: Philosophy, Philosophy of Law, Political Science, Sociology, 4(14), 76-86 [in Ukrainian].
McKendrick, N., Brewer, J., Plumb, J.H. (1982). The Birth of a Consumer Society: The Commercialization of Eighteenth-Century. Bloomington: Indiana University Press.
Serdiuk, O. O. (2014). Vytoky suspilstva spozhyvannia: sotsialno-filosofskyi analiz. Hrani – Facets, 7(111), 26-31 [in Ukrainian].
Fukujama, F. (2004). Konec istorii i poslednij chelovek. Moskva: AST [in Russian].
Herus, O.I. (2017). Zastosuvannia dyskurs-analitychnoho pidkhodu u doslidzhenni komertsiinoi reklamy. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu im. V.N. Karazina. Seriia «Sotsiolohichni doslidzhennia suchasnoho suspilstva: metodolohiia, teoriia, metody» ‑ Bulletin of the V.N. Karazin Kharkiv National University. Series “Sociological Studies of Modern Society: Methodology, Theory, Methods”, 39, 101-109 [in Ukrainian].