СИНЕРГЕТИЧНИЙ ПІДХІД В ОСМИСЛЕННІ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Олександр Юрійович Панфілов Харківський інститут фінансів Київського національно-торговельного університету, Україна https://orcid.org/0000-0002-8997-0120
  • Ірина Василівна Романова Харківський інститут фінансів Київського національно-торговельного університету, Україна https://orcid.org/0000-0003-2702-7070

DOI:

https://doi.org/10.21564/2075-7190.42.170335

Ключові слова:

гуманітаризація, міждисциплінарність, синергетичний підхід, освітня парадигма, самоорганізація, нелінійний діалог, самоосвіта

Анотація

У статті обґрунтовується ідея застосування синергетичного підходу для окреслення шляхів оптимізації освітньої системи, розглядаються особливості впливу синергетики на процес самоорганізації людини, на розвиток її творчих здібностей, на формування способів розширення власного кругозору та оновлення знань у процесі самоосвіти.

Біографії авторів

Олександр Юрійович Панфілов, Харківський інститут фінансів Київського національно-торговельного університету

доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін

Ірина Василівна Романова, Харківський інститут фінансів Київського національно-торговельного університету

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри соціально-гуманітарних дисциплін

Посилання

Laszlo E. (2006). The Chaos Point: The World at the Crossroads. Hampton: Roads Publishing.

Kremen V.H. (2006). Liudynotsnetryzm v osviti: suchasnyi napriam rozvytku dukhovnosti natsii. Pedahohika i psykholohiia. – Pedagogy and Psychology, 2(51), 17–30 [in Ukrainian].

Haken H. (2004). Synergetics: Introduction and Advanced Topics. Springer.

Vasylkova V.V. (1999). Poriadok y khaos v razvytyy sotsyalnykh system: Synerhetyka y teoryia sotsyalnoi samoorhanyzatsyy. Sankt-Pyterburh: Lan [in Russian].

Pryhozhyn Y., Stenhers Y. (1996). Poriadok yz khaosa: Novyi dyaloh cheloveka s pryrodoi; obshch. red. V. Y. Arshynova y dr. Moskva: Prohress [in Russian].

Taranenko T. M. (2014). Synerhetychnyi pidkhid v orhanizatsii navchalno-vykhovnoho protsessu. Tavriiskyi visnyk osvity.– Taurian Journal of Education, 1(45), 10–15 [in Ukrainian].

Diak T.P. (2913). Kreatyvy synerhetyky v teorii ta praktytsi pedahohichnoi diialnosti. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystost. – Education and Development of Gifted Personality, 11(18), 19–22 [in Ukrainian].

Kochubei N. (2006). Neliniine myslennia v osviti. Filosofski abrysy suchasnoi osvity: monohrafiia / Za zah. red. I Predborskoi. Sumy: VTD «Universytetska kniha», 29-41 [in Ukrainian].

Tkachenko L.I. Synerhetychnyi pidkhid u pedahohitsi: nova paradyhma. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti. – Education and development of gifted personality, 10 (17), 18-21 [in Ukrainian].ї

Davis-Seaver, J. Leflore, D. & Smith T. (2000). Promoting Critical Thinking at the University Level. National Forum of Teacher Education Journal, Electronic, Vol. 8, JV2.3, 30-40.

Kremen V. (2013). Pedahohichna synerhetyka: poniatiino-katehorialnyi syntez. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy. – The Theory and Practice of Social Systems Management. 3. 3–19 [in Ukrainian].

Ponomarov O. Filosofiia osvity, synerhetyka i nova osvitnia paradyhma. URL: https://www.kpi.kharkov.ua/archive/Articles/ponomarev/08pasnep.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-19

Як цитувати

Панфілов, О. Ю., & Романова, І. В. (2019). СИНЕРГЕТИЧНИЙ ПІДХІД В ОСМИСЛЕННІ ОСВІТИ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 3(42), 71–80. https://doi.org/10.21564/2075-7190.42.170335

Номер

Розділ

Філософія