РОЛЬ МАС-МЕДІА У ФОРМУВАННІ ПОЛІТИЧНОГО СВІТОГЛЯДУ ТА ТРАНСФОРМАЦІЇ ВИБОРЧИХ СТРАТЕГІЙ ПОЛІТИЧНИХ ПАРТІЙ АВСТРІЇ

Автор(и)

  • Владислав Ігорович Парлюк Маріупольський державний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-3654-4697

DOI:

https://doi.org/10.21564/2075-7190.41.168318

Ключові слова:

мас-медіа, політичні партії Австрії, виборчі стратегії, вибори, «американізація» виборчих кампаній, «персоналізація» виборчих кампаній, «негативізація» виборчих кампаній

Анотація

У статті аналізуються етапи еволюції виборчих кампаній і розвитку системи політичної комунікації в Австрійській Республіці. Підкреслюється теза про вплив розвитку ЗМІ на зміну поведінки виборців, що веде, в свою чергу, до зміни політичної агітації. Виділяються чинники, які вплинули на трансформацію форм і стилю по­літичної агітації, особлива увага приділяється структурі медіасистеми країни. Розглядаються типи австрійських виборців, що використовують політичну інфор­мацію і ЗМІ.

Біографія автора

Владислав Ігорович Парлюк, Маріупольський державний університет

аспірант кафедри міжнародних відносин та зовнішньої політики

Посилання

Lettner, M. (2010). TV-Duelle: Vorspiel, Nachspiel, Mittendrin. Analyse der parteiinternen Vorbereitung, Durchführung durch den ORF und medialen Nachbereitung der Fernsehkonfrontationen 2006 und 2008. Doctor’s thesis. Wien.

Klingemann, H., Voltmer, K. (1989). Massenmedien als Brücke zur Welt der Politik. Nachrichtennutzung und politische Beteiligungsbereitschaft. In M. Kaase &W. Schulz (Eds.). Massenkommunikation. Theorien, Methoden, Befunde (pp. 221-238). Opladen: Westdeutscher Verlag.

Trebin, M. P. (Ed.). (2015). Politolohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk / uklad.: [L. M. Herasina, V. L. Pohribna, I. O. Polishchuk ta in.]. Kharkiv: Pravo [in Ukrainian].

Trebin, M. P. (Ed.). (2013). Politolohiia: pidruchnyk / M. P. Trebin, L. M. Herasina, I. O. Polishchuk ta in. Kharkiv: Pravo [in Ukrainian].

Khoma, N. M. (Ed.). (2015). Suchasna politychna leksyka: navch. entsykloped. slovnyk-dovidnyk / [I. Ya. Vdovychyn, L. Ya. Uhryn, H. V. Shypunov ta in.]. Lviv: «Novyi Svit-2000» [in Ukrainian].

Farrell, D. M. (1996). Campaign Strategies and Tactics. In L. LeDuc, R. G. Niemi, P. Norris (Eds.). Comparing Democracies: Elections and Voting in Global Perspective (pp. 160-183). Thousand Oaks, CA: Sage.

Farrell, D. M. & Webb, P. (2000). Political Parties as Campaign Organizations. In R. J. Dalton & M. P. Wattenberg (Eds.). Parties without partisans: political change in advanced industrial democracies (pp. 102-128). Oxford: Oxford University Press.

Strömbäck, J. (2007). Political Marketing and Professionalized Campaigning. Journal of Political Marketing, 6(2-3), 49-67. DOI: 10.1300/J199v06n02_04.

Gruber, O. (2012). From niche to mainstream: Electoral politicization of immigration, migrant integration and ethnic diversity in Austria. Doctor’s thesis. Wien.

Beyrl, M., Perlot, F. (2006). Politische Kommunikation in Österreich - Generalverdacht der Inszenierung? Ein Streifzug durch die österreichische Mediendemokratie. Österreichische Zeitschrift für Politikwissenschaft, 35(4), 391-405.

Plasser, F., Ulram, P. A. (2004). Öffentliche Aufmerksamkeit in der Mediendemokratie. In F. Plasser (Ed.). Politische Kommunikation in Österreich. Ein praxisnahes Handbuch (pp. 37-99). Wien: Facultas Verlag.

Nazarbetova, A. K. (2017). Politicheskijkontekst mass-medijnogoprostranstva: opyt politicheskoj komparativistiki. Doctor’s thesis. Almaty [in Russian].

Marktanteile 2018. Retrieved from https://der.orf.at/medienforschung/fernsehen/ marktanteil/index.html#top.

Unschlagbare Werbewirkung durch unschlagbare Reichweite! Retrieved from https:// enterprise.orf.at/die-orf-enterprise/werbevermarktung/reichweitenstudien/ radiotest-2018-4/.

Pint, R. (2017). Der Rezipient: zwischen Journalist und Präsident. Wien.

Haselmayer, M., Wagner, M., Meyer, T. M. (2017). Partisan Bias in Message Selection: Media Gatekeeping of Party Press Releases. Political Communication, 34(3), 367-384. DOI: 10.1080/10584609.2016.1265619.

Tredler, I. L. (2011). Pechatnye SMI Avstrii v uslovijah krizisa. Mediaskop - Mediascope, Issue 2. Retrieved from http://www.mediascope.ru/node/832 [in Russian].

Digital News Report. 2018. Austria. Retrieved from http://www.digitalnewsreport.org/ survey/2018/austria-2018/.

Medien und Politik. Informationen zur Politischen Bildung. 2012. Nr. 35. Retrieved from http://www.politischebildung.com/pdfs/35gesamt.pdf.

Unterberger, A. (2012). Die Macht der Medien in der österreichischen Politik: Erlaubtes, Zwielichtiges, Unerlaubtes Irgendwo zwischen Berlusconi, Balkan und Byzanz. In A. Khol, G. Ofner, S. Karner & D. Halper (Eds.). Österreichisches Jahrbuch für Politik 2011 (pp. 325-338). Wien - Köln - Weimar: Böhlau Verlag.

Trebin, M. P. (Ed.). (2014). Mizhnarodna informatsiia: navch. posib. / M. P. Trebin, O. Polishchuk, N. P. Osypova ta in. Kharkiv: Pravo [in Ukrainian].

Jesenbaev, A. Je. (2014). Osobennosti vlijanija SMI na izbiratelej v hode predvybornoj kampanii. VestnikKRSU- Bulletin of KRSU, 14(11), 195-199 [in Russian].

Komilova, Z. (2014). Rol’ SMI v provedenii vyborov. Uchenye zapiski Hudzhandskogo gosudarstvennogo universiteta im. B. Gafurova. Serija gumanitarnye nauki - Scientific notes of the V. Gafurov Khujand State University. Humanities series, 1(38), 248-255 [in Russian].

Prandner, D., Lettner, M. TV-Duelle: Vehikel politischer Bildung oder plumper Quotenbringer? Retrieved from http://momentum-kongress.org/cms/uploads/PAPER_ Lettner_Pradner.pdf.

Lisova, S. Ju. (2011). Politicheskie funkcii SMI. Vestnik Ivanovskogo gosudarstvennogo jenergeticheskogo universiteta - Bulletin of Ivanovo State Energy University, Issue 2, 122-126 [in Russian].

Lengauer, G., Plasser, F., Seeber, G. (2012). Media Milieus: Politische Informations­und Mediennutzungstypen. In F. Plasser (Ed.). Erfolgreich Wahlkämpfen. Massenmedien und Wahlkampagnen in Österreich (pp. 57-85). Wien: Facultas.

Filzmier, P. Die Fernsehdemokratie? Politisches Informationsverhalten im Wahlkampf. Retrieved from https://sciencev1.orf.at/filzmaier/146667.html.

Statista - das Statistik-Portal. Retrieved from https://de.statista.com.

Marquart, F. (2013). Rechtspopulismus im Wandel. Wahlplakate der FPÖ von 1978­2008. Österreichische Zeitschrift für Politikwissenschaft (ÖZP), 42(4), 353-371. DOI: 10.15203/ozp.127.vol42iss4.

Holodkovskij, K. G. (2001). Partii: krizis ili zakat? In K. G. Holodkovskij (Ed.). Politicheskie instituty na rubezhe tysjacheletij (pp. 61-80). Dubna: OOO «Feniks +» [in Russian].

Nejaskin, G. N. (2010). Internet v politicheskih kampanijah SShA i Rossii: sravnitel’nyj analiz. Biznes. Obshhestvo. Vlast’ - Business. Society. Power, Issue 5, 144-163 [in Russian].

Sibert, F., Shramm, U., Piterson, T. (1998). Chetyre teoriipressy. Moskva: Nacional’nyj institut pressy, VAGRIUS [in Russian].

Ulram, P. A. (1990). Hegemonie und Erosion. Politische Kultur und politischer Wandel in Österreich. Studien zu Politik und Verwaltung, Band 35. Wien, Köln, Graz: Böhlau.

SORA. Retrieved from http://www.sora.at.

Kromer, B. (2014). Politische Kommunikation im sozialen Netz- Darstellungsstrategien der Großparteien SPÖ, ÖVP, FPÖ und Grüne, sowie der drei neuen Parteien Team Stronach, NEOS und Piratenpartei Österreich aufFacebook im Nationalratswahlkampf 2013: Magisterarbeit / Universität Wien. Wien.

Frenkenberger, C. (2011). Amerikanisierung in Österreich und ihre Grenzen: Diplomarbeit / Universität Wien. Wien.

Fridkin, K., Kenney, P. (2004). Do negative messages work? The impact of negativity on citizens’ evaluations of candidates. American Politics Research, 32(5), 570-605. DOI:10.1177/1532673X03260834.

Fallend, F. Europe and the national parliament election in Austria October 1 2006. EPERN. Election Briefings. No. 31. Retrieved from https://www.sussex.ac.uk/webteam/ gateway/file.php?name=epem-election-briefing-no-31.pdf&site=266.

Moser, C., Simma, I. (2009). Die Neuauflage der Grossen Koalition in Österreich. In R. T. Baus (Ed.). Zur Zukunft der Volksparteien: Das Parteiensystem unter den Bedingungen zunehmender Fragmentierung (pp. 75-86). Sankt Augustin, Berlin: Konrad Adenauer Stiftung.

Dolezal, M., Haselmayer, M., Johann, D., Thomas, K., Ennser-Jedenastik, L. (2014). «Negative Campaigning». In S. Kritzinger, W. C. Müller, K. Schönbach (Eds.). Die Nationalratswahl 2013. Wie Parteien, Medien und Wählerschaft Zusammenwirken (pp. 99-111). Wien - Köln - Weimar: Böhlau.

Parliuk, V. I. (2017). Prezydentski vybory 2016 r. yak pokaznyk transformatsii partiinoi systemy Avstrii. Visnyk Mariupolskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Istoriia. Politolohiia - Bulletin of the Mariupol State University. Series: History. Politology, Issue 18, 278-288 [in Ukrainian].

Danner, K. «Austrians First!» - Election Campaigns by Right-Wing Populist Parties. A Comparative Case Study between the Austrian Freedom Party and the Austrian People’s Party in the National Legislative Elections 2013. Retrieved from https:// essay.utwente.nl/65544/1/Danner_BA.pdf.

Pihurik, A. (2008). Wahlkampf im Medium TV - Eine Analyse der Umsetzung der Wahlkampfstrategien der Spitzenkandidaten in ausgewählten ORF TV-Konfrontationen zur Nationalratswahl 2006: Diplomarbeit / Universität Wien. Wien.

Eberl, J-M., Zeglovits, E., Sickinger, H. Austria election preview: Sebastian Kurz and the rise of the Austrian «anti-party». Retrieved from http://blogs.lse.ac.uk/ europpblog/2017/10/04/austria-election-preview-sebastian-kurz-and-the-rise-of-the- austrian-anti-party/.

Hofer Thomas: Spindoktoren in Österreich. Praxis amerikanischer Wahlkampfberater. Retrieved from http://www.rheton.sbg.ac.at/rheton/2007/04/hofer-thomas- spindoktoren-in-terreich-praxis-amerikanischer-wahlkampfberater/.

##submission.downloads##

Як цитувати

Парлюк, В. І. (2019). РОЛЬ МАС-МЕДІА У ФОРМУВАННІ ПОЛІТИЧНОГО СВІТОГЛЯДУ ТА ТРАНСФОРМАЦІЇ ВИБОРЧИХ СТРАТЕГІЙ ПОЛІТИЧНИХ ПАРТІЙ АВСТРІЇ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 2(41), 152–172. https://doi.org/10.21564/2075-7190.41.168318

Номер

Розділ

Політологія