ДЕЯКІ АСПЕКТИ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДІ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.21564/2075-7190.39.151245Ключові слова:
мораль, моральність, моральне виховання молоді, освіта, сучасна Україна, проблеми суспільства.Анотація
Обґрунтовується, що моральність є базовою характеристикою людини, що забезпечує існування і окремого індивіда, і суспільства в цілому. Формування моральності – завдання не тільки персональне, а, насамперед, суспільне і державне. Проте, в сучасній Україні система морального виховання розбалансована, її ефективність мінімальна. Розглядаються проблеми, що виникають в процесі здійснення морального виховання на сучасному етапі розвитку держави, пропонуються деякі шляхи їх розв’язання.Посилання
Kontseptsiia natsionalnoho vykhovannia studentskoi molodi. Rishennia kolehii MON vid 25 chervnia 2009 r., protokol № 7/2-4. Retrieved from https://ru.osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/4310/ [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Kontseptsii natsionalno-patriotychnoho vykhovannia molodi. Nakaz, Ministerstvo u spravakh simi, molodi ta sportu; Ministerstvo oborony; Ministerstvo kultury i turyzmu; Ministerstvo osvity i nauky № 3754/981/538/49 vid 27.10.09 roku. Retrieved from https://ru.osvita.ua/legislation/other/5397/ [in Ukrainian].
Kontseptsiia natsionalno-patriotychnoho vykhovannia ditei ta molodi. Zatverdzhena nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 16.06.2015 r. № 641. Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0641729-15 [in Ukrainian].
Pro pershocherhovi zakhody shchodo zabezpechennia ta rozvytku kultury i dukhovnosti ukrainskoho suspilstva: ukaz Prezydenta Ukrainy, 24.11.2005 r. (2005). Ofitsiinyi visnyk Ukrainy ‑ Official Bulletin of Ukraine, 48, 14 [in Ukrainian].
Aleksieieva, O. A. (2007). Humanizatsiia vyshchoi osvity yak faktor vidrodzhennia dukhovnosti ukrainskoi molodi. Visnyk Kyivskoho Natsionalnoho universytetu im. T. Shevchenka. Ser. Sotsiolohiia. Psykholohiia. Pedahohika ‑ Bulletin of T. Shevchenko Kiev National University. Ser. Sociology. Psychology. Pedagogy, 27-28, 67-69 [in Ukrainian].
Bobak, M. (2003). Kontseptsiia aktyvnoi zhyttievoi pozytsii liudyny v ukrainskomu vidrodzhenni. Naukovi zapysky TDPU im. V. Hnatiuka. Ser. Filosofiia ‑ Scientific notes of V. Hnatyuk TSPU. Ser. Philosophy, 10, 90-95 [in Ukrainian].
Bohush, A.M. (2001). Dukhovni tsinnosti v kontseptsii suchasnoi paradyhmy vykhovannia. Vykhovannia i kultura ‑ Education and culture, 1, 5-9 [in Ukrainian].
Hamretskyi, I. (2005). Tolerantnist i dukhovna bezpeka molodi. Ridna shkola ‑ Native school, 4, 26–28 [in Ukrainian].
Ishchuk, N. M. (2005). Navchalno-metodychne zabezpechennia vykhovannia dukhovnosti studentiv vyshchoho navchalnoho zakladu. Problemy osvity ‑ Problems of education, 42, 31-37 [in Ukrainian].
Kovalchuk-Dekhtiarenko, L. (2005). Rol dukhovnoi kultury u stanovlenni osobystosti studenta. Naukovi zapysky TNPU im. V. Hnatiuka. Ser. Pedahohika ‑ Scientific notes of V. Hnatyuk TSPU. Ser. Pedagogy, 5, 27-29 [in Ukrainian].
Kondratiuk, V. (2008). Fenomen ukrainskoi dukhovnosti i kultury. Naukovi zapysky TNPU im. V. Hnatiuka. Ser. Istoriia ‑ Scientific notes of V. Hnatyuk TSPU. Ser. History, 3, 254-258 [in Ukrainian].
Navozniak, L. L. (2008). Sotsiolohichni vikhy protsesu formuvannia dukhovnosti v shkolakh Ukrainy (vid chasiv Kyivskoi Rusi do pochatku XXI stolittia). Sotsialna pedahohika: teoriia ta praktyka ‑ Social pedagogy: theory and practice, 2, 88-94 [in Ukrainian].
Oronovska, L. (2006). Stanovlennia dukhovnykh tsinnostei osobystosti: teoretychnyi aspekt problemy. Naukovi zapysky TNPU im. V. Hnatiuka. Ser. Pedahohika ‑ Scientific notes of V. Hnatyuk TSPU. Ser. Pedagogy, 5, 18-22 [in Ukrainian].
Sukhomlynska, O. V. ed. (2000). Moralno-dukhovnyi rozvytok osobystosti v suchasnykh umovakh (Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi): Zb. nauk. pr. Kn. 2 / APN Ukrainy. In-t probl. vykhovannia. Kyiv [in Ukrainian].
Shevchenko, G. P. (2008). Sistema duhovno-nravstvennogo razvitija uchashhejsja molodezhi Ukrainy. Pedagogika – Pedagogy, 9, 114–120 [in Russian].