ДЕЯКІ АСПЕКТИ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДІ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Маргарита Борисівна Ценко Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, Україна https://orcid.org/0000-0001-8781-8443
  • Сергій Анатолійович Тузіков Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, Україна https://orcid.org/0000-0001-5919-1137

DOI:

https://doi.org/10.21564/2075-7190.39.151245

Ключові слова:

мораль, моральність, моральне виховання молоді, освіта, сучасна Україна, проблеми суспільства.

Анотація

Обґрунтовується, що моральність є базовою характеристикою людини, що забезпечує існування і окремого індивіда, і суспільства в цілому. Формування моральності – завдання не тільки персональне, а, насамперед, суспільне і державне. Проте, в сучасній Україні система морального виховання розбалансована, її ефективність мінімальна. Розглядаються проблеми, що виникають в процесі здійснення морального виховання на сучасному етапі розвитку держави, пропонуються деякі шляхи їх розв’язання. 

Біографії авторів

Маргарита Борисівна Ценко, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

кандидат філософських наук, доцент, доцент кафедри культурології

Сергій Анатолійович Тузіков, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба

кандидат технічних наук, доцент, доцент  кафедри фізики та радіоелектроніки

Посилання

Kontseptsiia natsionalnoho vykhovannia studentskoi molodi. Rishennia kolehii MON vid 25 chervnia 2009 r., protokol № 7/2-4. Retrieved from https://ru.osvita.ua/legislation/Vishya_osvita/4310/ [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Kontseptsii natsionalno-patriotychnoho vykhovannia molodi. Nakaz, Ministerstvo u spravakh simi, molodi ta sportu; Ministerstvo oborony; Ministerstvo kultury i turyzmu; Ministerstvo osvity i nauky № 3754/981/538/49 vid 27.10.09 roku. Retrieved from https://ru.osvita.ua/legislation/other/5397/ [in Ukrainian].

Kontseptsiia natsionalno-patriotychnoho vykhovannia ditei ta molodi. Zatverdzhena nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 16.06.2015 r. № 641. Retrieved from http://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0641729-15 [in Ukrainian].

Pro pershocherhovi zakhody shchodo zabezpechennia ta rozvytku kultury i dukhovnosti ukrainskoho suspilstva: ukaz Prezydenta Ukrainy, 24.11.2005 r. (2005). Ofitsiinyi visnyk Ukrainy ‑ Official Bulletin of Ukraine, 48, 14 [in Ukrainian].

Aleksieieva, O. A. (2007). Humanizatsiia vyshchoi osvity yak faktor vidrodzhennia dukhovnosti ukrainskoi molodi. Visnyk Kyivskoho Natsionalnoho universytetu im. T. Shevchenka. Ser. Sotsiolohiia. Psykholohiia. Pedahohika ‑ Bulletin of T. Shevchenko Kiev National University. Ser. Sociology. Psychology. Pedagogy, 27-28, 67-69 [in Ukrainian].

Bobak, M. (2003). Kontseptsiia aktyvnoi zhyttievoi pozytsii liudyny v ukrainskomu vidrodzhenni. Naukovi zapysky TDPU im. V. Hnatiuka. Ser. Filosofiia ‑ Scientific notes of V. Hnatyuk TSPU. Ser. Philosophy, 10, 90-95 [in Ukrainian].

Bohush, A.M. (2001). Dukhovni tsinnosti v kontseptsii suchasnoi paradyhmy vykhovannia. Vykhovannia i kultura ‑ Education and culture, 1, 5-9 [in Ukrainian].

Hamretskyi, I. (2005). Tolerantnist i dukhovna bezpeka molodi. Ridna shkola ‑ Native school, 4, 26–28 [in Ukrainian].

Ishchuk, N. M. (2005). Navchalno-metodychne zabezpechennia vykhovannia dukhovnosti studentiv vyshchoho navchalnoho zakladu. Problemy osvity ‑ Problems of education, 42, 31-37 [in Ukrainian].

Kovalchuk-Dekhtiarenko, L. (2005). Rol dukhovnoi kultury u stanovlenni osobystosti studenta. Naukovi zapysky TNPU im. V. Hnatiuka. Ser. Pedahohika ‑ Scientific notes of V. Hnatyuk TSPU. Ser. Pedagogy, 5, 27-29 [in Ukrainian].

Kondratiuk, V. (2008). Fenomen ukrainskoi dukhovnosti i kultury. Naukovi zapysky TNPU im. V. Hnatiuka. Ser. Istoriia ‑ Scientific notes of V. Hnatyuk TSPU. Ser. History, 3, 254-258 [in Ukrainian].

Navozniak, L. L. (2008). Sotsiolohichni vikhy protsesu formuvannia dukhovnosti v shkolakh Ukrainy (vid chasiv Kyivskoi Rusi do pochatku XXI stolittia). Sotsialna pedahohika: teoriia ta praktyka ‑ Social pedagogy: theory and practice, 2, 88-94 [in Ukrainian].

Oronovska, L. (2006). Stanovlennia dukhovnykh tsinnostei osobystosti: teoretychnyi aspekt problemy. Naukovi zapysky TNPU im. V. Hnatiuka. Ser. Pedahohika ‑ Scientific notes of V. Hnatyuk TSPU. Ser. Pedagogy, 5, 18-22 [in Ukrainian].

Sukhomlynska, O. V. ed. (2000). Moralno-dukhovnyi rozvytok osobystosti v suchasnykh umovakh (Teoretyko-metodychni problemy vykhovannia ditei ta uchnivskoi molodi): Zb. nauk. pr. Kn. 2 / APN Ukrainy. In-t probl. vykhovannia. Kyiv [in Ukrainian].

Shevchenko, G. P. (2008). Sistema duhovno-nravstvennogo razvitija uchashhejsja molodezhi Ukrainy. Pedagogika – Pedagogy, 9, 114–120 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-21

Як цитувати

Ценко, М. Б., & Тузіков, С. А. (2018). ДЕЯКІ АСПЕКТИ МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДІ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНІ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 4(39), 156–167. https://doi.org/10.21564/2075-7190.39.151245

Номер

Розділ

Соціологія