DOI: https://doi.org/10.21564/2075-7190.38.140005

ВІЙСЬКОВА ОСВІТА – ГОЛОВНА СТРАТЕГІЯ ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ СУЧАСНОГО ВІЙСЬКОВОГО КЕРІВНИКА

Олександр Юрійович Панфілов, Людмила Олександрівна Петрова

Анотація


Розглянуто систему вищої військової освіти як головну стратегію формування особистості сучасного військового керівника. Окреслені шляхи розвитку військової освіти як головної стратегії формування особистості сучасного військового керів- ника. Розглядаються інновації у військовій освіті не стільки як реалізація антропо- логічних і філософських концепцій людини і культури в освіті, скільки як відповідь на виклики часу. З методологічної точки зору в основу дослідження покладено між- дисциплінарний та системний підходи.


Ключові слова


феномен особистості військового керівника; формування осо- бистості; психіка; інноваційний і трансгресивний потенціал; інноваційна військова освіта

Повний текст:

PDF

Посилання


Poltorak S. T. (2016) Rozvytok systemy vyshchoi viiskovoi osvity Ukrainy ta za kordonom: derzhavnoupravlinski aspekty. Investytsii: praktyka ta dosvid. Derzhavne upravlinnia. № 3. 70-73 [in Ukrainian].

Dzoban O. P. (2012) Filosofiia informatsiinykh komunikatsii: monohrafiia. Kharkiv: Maidan [in Ukrainian].

Klepko S. F. (2006) Filosofiia osvity v yevropeiskomu konteksti. Poltava: POIPPO [in Ukrainian].

Kremen V. H. (2013) Osvita u spontannosti rozvytku tsyvilizatsii. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti. № 8-9. 7-16 URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Otros_2013_8-9_3 [in Ukrainian].

Kultaieva M. D. (2013) Filosofsko-osvitnii poliloh, abo paraleli, shcho peresikaiutsia:

Filosofiia osvity: Navchalnyi posibnyk (2009). V. Andrushchenka, I. Predborskoi. (Ed.) et al. K.: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova [in Ukrainian].

Ziaziun I. A. (2000) Filosofski problemy humanizatsii i humanitaryzatsii osvity.

Bazaluk O. (2010) Filosofiia osvity: yii rol ta mistse v systemi filosofskoho znannia.

Bazaluk O. A.. Blazhevich T. V. (2015) Sovremennyye osnovy filosofii obrazovaniya.

Ohneviuk V. O. Osvitolohiia. (2012) Pedahohichna i psykholohichna nauky v Ukraini. Zahalna pedahohika ta filosofiia osvity (Vols. 1–5). Vol. 1. Kyiv: Pedahohichna dumka, 38-52 [in Ukrainian].

Kvitkin P. V., Diatlova I. V. (2013) Profesionalizatsiia Zbroinykh Syl Ukrainy: zmist ta umovy realizatsii. Novitni tekhnolohii – dlia zakhystu povitrianoho prostoru : Abstracts of Papers. Kh.: KhUPS im. i. Kozheduba, 367 [in Ukrainian].

Krotiuk V. A. (2013) Suchasni kontseptsii doslidzhennia patriotyzmu. Visnyk Natsionalnoi yurydychnoi akademii Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho. Ser. : Filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia. № 5. 52-58 [in Ukrainian].

Finin H. I. (2014) Viiskova osvita v suchasnykh sotsiokulturnykh kontekstakh. Kharkiv: Maidan [in Ukrainian].

Mandrahelia V. A. (2014) Propozytsii do Kontseptsii ideolohichnoho vykhovannia v Zbroinykh Sylakh Ukrainy. K.: Naukovyi tsentr humanitarnykh problem v ZSU [in Ukrainian].

Aleksandrov V. M. (2009). Viiskova sluzhba yak osoblyvyi vyd derzhavnoi sluzhby v Ukraini: Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].

Solnyshkina A. A. (2009) Kontsept sotsialnykh praktyk u doslidzhenni sotsialnykh problem voiennoi orhanizatsii suspilstva transformatsiinoho periodu. Sotsiolohiia Druhoho modernu: problema perevyznachennia poniat suspilstvoznavchoho dyskursu. Luhansk: Vyd-vo DZ „LNU imeni Tarasa Shevchenka» [in Ukrainian].

Honcharenko O. L. (2008) Zakhidna paradyhma formuvannia osobystosti viiskovoho profesionala (sotsialno-filosofskyi analiz): Extended abstract of candidate’s thesis.

Dzoban O. P. (2000) Sotsializatsiia viiskovosluzhbovtsia v umovakh transformatsii ukrainskoho suspilstva (sotsialno-filosofskyi analiz): Candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].

Vatkovska M. H. (2010) Samorealizatsiia osobystosti v osvitnomu prostori: Extended abstract of candidate’s thesis. O., [in Ukrainian].

Suspilne poklykannia filosofii osvity u suchasnykh sotsiokulturnykh kontekstakh: monohrafiia M. D. Kultaieva (Ed.) et al. (2014) Kh.: TOV «Shchedra sadyba plius» [in Ukrainian].

Kvitkin P. V. Diatlova I. V., Rebrii I. M. (2012) Pravova kultura viiskovoho kerivnyka: sutnist i neobkhidnist formuvannia. Visnyk Natsionalnoi yurydychnoi akademii Ukrainy im. Yaroslava Mudroho. Seriia: Filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia.

Kozielecki J. (2001) Psychotransgresjonalizm. Nowy kierunok psychologii. Warszawa: Żak.

Dobronravova I. S. (2009) Filosofiya nauki kak prakticheskaya filosofiya. Praktichna fіlosofіya. № 1. 43–54 [in Russian].

Gegel G. V. Fenomenologiya dukha (1992) SPb. [in Russian].

Nohl H. (1961) Die paedagogische Bewegung in Deutschland und ihre Theorie. Frankfurt am Main.

Sheler M. (1994) Formy znaniya i obrazovaniye. Izbrannyye proizvedeniya. M.: Izd- vo «Gnozis».15–56 [in Ukrainian].

Rombach H. (1966) Reconstitutionsphilosophie und Structurpaedagogik. Idee der menschheit. Műnchen, 113–204.

Solnyshkina A. A. (2009) Osoblyvosti sotsialnykh problem voiennoi orhanizatsii ukrainskoho suspilstva: Extended abstract of candidate’s thesis. Zaporizhzhia [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


  1. Полторак С. Т. Розвиток системи вищої військової освіти України та за кордоном: державноуправлінські аспекти. Інвестиції: практика та досвід. Державне управ- ління. № 3. 2016. С.70-73.
  2. Дзьобань О. П. Філософія інформаційних комунікацій: монографія. Харків: Майдан, 2012. 224 с.
  3. Клепко С. Ф. Філософія освіти в європейському контексті. Полтава: ПОІППО, 2006. 328 с.
  4. Кремень В. Г. Освіта у спонтанності розвитку цивілізації. Освіта та розвиток обдарованої особистості. 2013. № 8-9. С. 7-16 URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Otros_2013_8-9_3.
  5. Култаєва М. Д. Філософсько-освітній полілог, або паралелі, що пересікаються: Г. С. Сковорода, Г. Г. Ващенко, А. С. Макаренко. Новий колегіум. № 2(71). 2013. С. 15-20.
  6. Філософія освіти: Навчальний посібник / За заг. ред. В. Андрущенка, І. Пред- борської. К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2009. 330 с.
  7. Зязюн І. А. Філософські проблеми гуманізації і гуманітаризації освіти. Педаго- гіка толерантності. 2000. № 3. С. 58–61.
  8. Базалук О. Філософія освіти: її роль та місце в системі філософського знання.
  9. Філософські обрії. 2010. № 23. С. 187-200.
  10. Базалук О. А., Блажевич Т. В. Современные основы философии образования.
  11. Future Human Image 2 (5): научный журнал. Киев: МФКО, 2015. С. 93-100.
  12. Огнев’юк В. О. Освітологія. Педагогічна і психологічна науки в Україні: Збірник наукових праць: в 5 т. Нац. акад. пед. наук України. Київ: Педагогічна думка, 2012. Т. 1. Загальна педагогіка та філософія освіти. С. 38-52.
  13. Квіткін П. В., Дятлова І. В. Професіоналізація Збройних Сил України: зміст та умови реалізації. Новітні технології – для захисту повітряного простору : тези доп. дев’ятої наук. конф. Харк. ун-ту Повітр. Сил ім. Івана Кожедуба, 17–18 квіт. 2013 р. – Х.: ХУПС ім. і. Кожедуба, 2013. С. 367.
  14. Кротюк В. А. Сучасні концепції дослідження патріотизму. Вісник Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого. Сер. : Філософія, філософія права, політологія, соціологія. 2013. № 5. С. 52-58.
  15. Фінін Г. І. Військова освіта в сучасних соціокультурних контекстах : монографія. Харків: Майдан, 2014. 300 с.
  16. Силах України. К.: Науковий центр гуманітарних проблем в ЗСУ, 2014. 17 с.
  17. Александров В. М. Військова служба як особливий вид державної служби в Укра- їні: Автореф. дис... канд. юрид. наук. Х., 2009. 20 с.
  18. Солнишкіна А. А. Концепт соціальних практик у дослідженні соціальних про- блем воєнної організації суспільства трансформаційного періоду. Соціологія Другого модерну: проблема перевизначення понять суспільствознавчого дис- курсу. Луганськ: Вид-во ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2009. 269 с.
  19. Гончаренко О. Л. Західна парадигма формування особистості військового про- фесіонала (соціально-філософський аналіз): Автореф. дис. канд. філософ. наук. Х., 2008. 186 с.
  20. Дзьобань О. П. Соціалізація військовослужбовця в умовах трансформації укра- їнського суспільства (соціально-філософський аналіз): дис. канд. філос. наук. Харків, 2000. 190 с.
  21. Ватковська М. Г. Самореалізація особистості в освітньому просторі: Автореф. дис. канд. філос. наук. О., 2010. 20 с.
  22. Суспільне покликання філософії освіти у сучасних соціокультурних контекстах: монографія / кол. авторів; редколегія: М. Д. Култаєва (голова). Х.: ТОВ «Щедра садиба плюс», 2014. 388 с.
  23. Квіткін П. В. Дятлова І. В., Ребрій І. М. Правова культура військового керівника: сутність і необхідність формування. Вісник Національної юридичної академії України ім. Ярослава Мудрого. Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія. 2012. № 4(14). С.135–141.
  24. Kozielecki J. Psychotransgresjonalizm. Nowy kierunok psychologii. Warszawa: Żak, 2001. 293 s.
  25. Добронравова И. С. Философия науки как практическая философия. Практична філософія. 2009. № 1. С.43–54.
  26. Гегель Г. В. Феноменология духа; [пер. с немецк.].СПб., 1992. 348 с.
  27. Nohl H. Die paedagogische Bewegung in Deutschland und ihre Theorie. Frankfurt am Main, 1961. 316 р.
  28. Шелер М. Формы знания и образование [пер. с нем]. Избранные произведения.
  29. М.: Изд-во «Гнозис», 1994. С. 15–56.
  30. Rombach H. Reconstitutionsphilosophie und Structurpaedagogik. Idee der menschheit. Műnchen, 1966. S.113–204.
  31. Солнишкіна А. А. Особливості соціальних проблем воєнної організації україн- ського суспільства: Автореф. дис. канд. соціол. наук. Запоріжжя, 2009. 16 с.