ДЕМОКРАТИЧНІ ПРИНЦИПИ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ: ПОЛІТИКО-КУЛЬТУРНИЙ КОНТЕКСТ

Автор(и)

  • Галина Михайлівна Куц Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Україна https://orcid.org/0000-0002-7263-1958

DOI:

https://doi.org/10.21564/2075-7190.37.133427

Ключові слова:

демократія, освіта, політична культура, демократичні цінності, критичне мислення, «Реджо-педагогіка»

Анотація

Наголошено на необхідності інтеріоризації демократичних принципів у масовій свідомості українських громадян, що передбачає активізацію освітніх стратегій. Зазначено, що парадигма освіти, в контексті якої втілення демократичних стан- дартів було б найбільш оптимальним, корелює з концепцією формування критично- го мислення. Сфокусовано увагу на базових постулатах «Реджо-педагогіки», де освіта вважається місцем зустрічі для вирощування свободи, демократії та солі- дарності.

Біографія автора

Галина Михайлівна Куц, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

доктор політичних наук, професор, професор кафедри політології, соціології та культурології

Посилання

Demokratiya: antolohiya (2005) / uporyad. O. Protsenko. Kyiv: Smoloskyp [in Ukrai- nian].

Fukuyama, F. (2006). Sylʹnoe hosudarstvo: upravlenye y myrovoy poryadok v XXI veke / per. s angl. O. E. Kolesnikova, N. G. Krotovskoy, V. S. Kulaginoy-Yartsevoy i dr. Moskva: ACT: ACT MOSKVA: KHRANYTELʹ [in Russian].

Mizes, L. fon. (2001). Liberalizm v klassicheskoy traditsiyi / per. s angl. A. V. Kury- aeva. Moskva: OOO «Sotsyum», ZAO «Yzdatelʹstvo «Ékonomyka» [in Russian].

Patnam, R. D., Leonardi, R., Nanetti, R. Y. (2001). Tvorennya demokratiyi. Tradytsiyi hromadsʹkoyi aktyvnosti v suchasniy Italiyi / per. z anhl. V. Yushchenko. Kyiv: Vy- davnytstvo Solomiyi Pavlychko «Osnovy» [in Ukrainian].

Kuts, H. M. (2007). Liberalizm i demokratiya: perypetiyi spivisnuvannya.Viche – Veche, 12, special issue, 17–20 [in Ukrainian].

Monteske, SH.-L. (1955). Izbrannye proizvedeniya / per. s fr. red. I. Shcherbina. Moskva: Gosudarstvennoe izdatelstvo politicheskoy literatury [in Russian].

Kuts, H. M. (2007). Problematyka identychnosti v liberalnomu konteksti. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina. Seriya: «Pytannya politolohiyi» – Bulletin of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: «Ques- tions of Political Science», 785, issue 10, 79–85 [in Ukrainian].

Gegelʹ, G. V. F. (1990). Philosophiya prava / per. s nem., red. isost. D. A. Kerimov i

V. S. Nersesyants. Moskva: Myslʹ [in Russian].

Chernov, S. I., Kuts, Y. O., Bezuhlyy, O. V. et al. (2013). Terytorialʹna hromada: upravlinnya rozvytkom: kol. monogr. / za zag. red. Y. O. Kutsa. Kharkiv: Konstanta [in Ukrainian].

Lyakhovych, L. M. (2017). Istoryko-relihiyna eksplikatsiya problemy zhorstokoho povodzhennya z tvarynamy. Sotsializatsiya osobystosti u suchasnykh sotsiokulʹturnykh kontekstakh: proceedings of the VIII International Scientific and Practical Conference. Kharkiv: KHNPU, 137–139 [in Ukrainian].

«Navyki XXI veka»: novaya realʹnostʹ v obrazovaniyi. URL: http://erazvitie.org/ar- ticle/navyki_xxi_veka_novaja_realnost. [in Russian].

Władza i demokracja w przedszkolu. O edukacji od początku. (2013). Warszawa:Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego. 18 s. URL:http://www.frd.org.pl/wp-content/ uploads/2016/02/OEOP_seminarium_2.pdf. [in Polish].

Bonar, J., Maj, A. (2015). Przedszkola Reggio Emilia we Włoszech miejscem rozk- witu dziecięcego potencjału. Problemy Wczesnej Edukacji. Issues in Early Education. 11/4(31). Gdańsk. S. 42–57. URL: http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Problemy_ Wczesnej_Edukacji_Issues_in_Early_Education/Problemy_Wczesnej_Edukacji_Is- sues_in_Early_Education-r2015-t11-n4(31)/Problemy_Wczesnej_Edukacji_Issues_ in_Early_Education-r2015-t11-n4(31)-s42-57/Problemy_Wczesnej_Edukacji_Issu- es_in_Early_Education-r2015-t11-n4(31)-s42-57.pdf. [in Polish].

Pantyuk, T., Vorobelʹ, М. (2017). Emotsiyno-estetychnyy rozvytok dytyny-doshkilʹnyka u systemi «Redzho-pedahohiky». Molodʹ i rynok. Shchomisyachnyy naukovo-pedaho- hichnyy zhurnal – Youth and the market. Monthly scientific and pedagogical magazine, 4 (147), 30–36 [in Ukrainian].

Tryfonova, O. S. (2014). «Shkola serdechnosti» u pedahohichniy kontseptsiyi

V. O. Sukhomlynsʹkoho. Naukovyy visnyk Mykolayivsʹkoho derzhavnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynsʹkoho. Seriya: Pedahohichni nauky – Scientific Journal of

V. A. Sukhomlynsky Mykolayiv State University. Series: Pedagogical Sciences, is- sue 1(46), 155–160 [in Ukrainian].

Kuts, Y. O. (2000). Natsionalʹna svidomistʹ i samosvidomistʹ u etnopolitytsi y der- zhavotvorenni. Aktualʹni problemy derzhavnoho upravlinnya: nauk. zb. – Actual problems of public administration: scientific collection, 2 (7), 45–52 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-13

Як цитувати

Куц, Г. М. (2018). ДЕМОКРАТИЧНІ ПРИНЦИПИ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ: ПОЛІТИКО-КУЛЬТУРНИЙ КОНТЕКСТ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 2(37), 46–56. https://doi.org/10.21564/2075-7190.37.133427

Номер

Розділ

Політологія