DIGITAL-SKILLS У ПАРАДИГМІ КОМПЕТЕНТНІСНО ОРІЄНТОВАНОЇ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ ФАХІВЦІВ (СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКИЙ АНАЛІЗ)
DOI:
https://doi.org/10.21564/2663-5704.67.341715Ключові слова:
компетентність, компетентнісно орієнтована освіта, цифрові технології, digital-skills, суспільні трансформації, суспільство, цифрове суспільствоАнотація
У статті розкривається сутність та специфіка компетентнісного підходу до підготовки майбутніх спеціалістів, аналізується сутність digital-skills як базових компетентностей конкурентноспроможного фахівця. Аргументується, що Digital-skills (Digital Working Skills) – це компетентності, необхідні фахівцю у будь-якій галузі, а також і у повсякденному житті, для оптимального використання цифрових технологій та медіаплатформ задля досягнення оптимальної продуктивності та ефективної комунікації в умовах цифровізованого робочого середовища. Репрезентуються класифікації Digital-skills (Digital Working Skills), аргументується теза, що акцентуація уваги на цифрових компетентностях особистості в процесі професійної підготовки є відповіддю на виклики цифрового суспільства.
Посилання
Ivaldi, S., Scaratti, G., Fregnan, E. (2022). Dwelling within the fourth industrial revolution: organizational learningfor new competences, processes and work cultures. Journal of Workplace Learning, 34 (1), 1–26. URL: https://www.emerald.com/jwl/article/34/1/1/254772/Dwelling-within-the-fourth-industrial-revolution.
Chayko, M. (2021). Superconnected : the internet, digital media, and techno-social life. Third ed. Los Angeles: SAGE.
Kovalchuk, V. Yu., Vasylykiv, I.B. (2024). Formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia pochatkovoi shkoly. Naukovyi zhurnal Khortytskoi natsionalnoi akademii. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota – Scientific Journal of the Khortytsya National Academy. Series: Pedagogy. Social Work, 2 (11), 74–83 [in Ukrainian].
Schwab, K. (2015).The fourth industrial revolution. What It Means and How to Respond. World Economic Forum Geneva. Foreign Affairs. December 12. URL: https://foreignaffairs.org/articles/2015-12-12/ fourth-industrial-revolution.
Danylian, O.H., Dzoban, O.P., Felipe Rodolfo Verhara Lasnibat. (2025). Tsyfrove suspilstvo: do problemy filosofskoi kontseptualizatsii. Visnyk Natsionalnoho yurydychnoho universytetu imeni Yaroslava Mudroho. Seriia: filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia – Bulletin of the Yaroslav the Wise National Law University. Series: philosophy, philosophy of law, political science, sociology, 2 (65), 35–53 [in Ukrainian].
Strohmeier, S. (2020). Digital human resource management: a conceptual clarification. German Journal ofHuman Resource Management, 34 (3), 345–365. URL: https://www.researchgate.net/publication/341524062_Digital_human_resource_management_A_conceptual_clarification.
Beck, U. (2016). The Metamorphosis of the World: How Climate Change is Transforming Our Concept of the World. Cambridge; Malden:Polity.
Schwab, K. (2016). The Fourth Industrial Revolution. London: Crown Business.
Deguchi, A., Matsuoka, H., Hirai, C. (2020). Society 5.0. A People-Centric SuperSmart Society. Singapore: Springer. URL: https:// doi.org/10.1007/978 981 15 2989 4.
Trebin, M.P. (2024). Tsyfrove suspilstvo: sproba pronyknennia v sutnist. Tsyfrova epokha: mizhdystsyplinarnyi dyskurs. Kharkiv: Pravo, 4–30 [in Ukrainian].
Smyrnova, I.M., Kononenko, A.H., Knysh S.I. (2023). Formuvannia tsyfrovoi kompetentnosti u zdobuvachiv osvity ZVO. Innovatsiina pedahohika. 56, 2, 134–137 [in Ukrainian].
Deursen van, A., Dijk van, J. (2010). Internet skills and the digital divide. New Media & Society, 13, I6. URL: https://journals.sagepub.com/ doi/10.1177/1461444810386774.
Ada, N., Ilic, D., Sagnak, M. (2021). A framework for new workforce skills in the era of industry. Journal of Mathematical, Engineering and Management Sciences, 6 (3),771–786. URL: https://ijmems.in/article_detail.php?vid=6&issue_id=26&article_id=353.
Martınez-Bravo, M.C., Chalezquer, C.S, Serrano-Puche, J. (2021). Meta-framework of digital literacy: a compara-tive analysis of 21st-century skills frameworks. Revista Latina de Comunicacion Social, 79, 76–109. URL: https://nuevaepoca.revistalatinacs.org/index.php/revista/article/view/1512/3106.
Mukesh, H.V. (2022). Digital transformation taking centre stage: how is digital transformation reshaping entrepreneurial innovation? The Journal of Entrepreneurship, 31(2), 364–401. URL: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/09713557221097158.
Bouwmans, M., Lub, X., Orlowski, M., Nguyen, T. (2024). Developin g the digital transformation skills framework: A systematic literature review approach. Plos One, 19 (7), 1–27. URL: https://www.researchgate.net/publication/382023269_Developing_the_digital_transformation_skills_framework_A_systematic_literature_review_approach.


