МОВНА ІДЕНТИЧНІСТЬ У БАГАТОКУЛЬТУРНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ: ВИКЛИКИ ДЛЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ
DOI:
https://doi.org/10.21564/2663-5704.64.324498Ключові слова:
мова, мовна ідентичність, міжкультурна комунікація, академічна мобільність, іноземні студенти, комунікативна раціональність, транслінгвізмАнотація
У статті досліджується феномен мовної ідентичності іноземних студентів у контексті міжкультурного освітнього середовища, акцентуючи увагу на його філософських та комунікативних аспектах. Розглянуто питання взаємозв’язку між збереженням рідної мови, інтеграцією в нове мовне середовище та адаптацією до академічного дискурсу приймаючої країни. Авторка ґрунтується на концепції комунікативної дії Ю. Габермаса, теорії множинної ідентичності та міжкультурної комунікації.
Посилання
Bakirov, V.S., Ushakova, N.I., & Khizhniak, L.M. (2017). Mizhkulturna komunikatsiia v universyteti: Istorychnyi dosvid i vyklyky suchasnosti. Sotsiolohichni doslidzhennia suchasnoho suspilstva: metodolohiia, teoriia, metody – Sociological Research of Modern Society: Methodology, Theory, Methods, 39, 286–295. [in Ukrainian].
Voronkova, V.H., Kahanov, Yu.O., & Metelenko, N.H. (2022). Formuvannia tsinnostei tsyfrovoho suspilstva i tsyfrovoi liudyny v umovakh hlobalizatsii ta INDUSTRY 4.0. Humanities Studies, issue 11(88), 16–25. [in Ukrainian].
Habermas, Yu. (2005). Hromadianstvo i natsionalna identychnist. In V. van Stinbergen (Ed.). Umovy hromadianstva, 49–70. [in Ukrainian].
Dewey, J. (2003). Democracy and Education. (M. Oliinyk, I. Bosak, & H. Pekhnyk, Trans.). Lviv: Litopys. [in Ukrainian].
Osadcha, O. (2024). Specific features of implementation of intercultural communication in the context of learning a foreign language by medical students. Inshomovna komunikatsiia: innovatsiini ta tradytsiini pidkhody – Intercultural Communication: Innovative and Traditional Approaches, 3, 311–334. https://doi.org/10.36074/ikitp.monograph-2024.11
Terepyshchyi, S.O. (2016). Suchasni osvitni landshafty. Kyiv: Phoenix. [in Ukrainian].
Tryniak, M., Rudenko, S. (2023). Fenomen mnozhynnoi identychnosti u konteksti paradyhmaľnoho povorotu vid instrumentalnoi do komunikatyvnoi ratsionalnosti. Visnyk NIuU imeni Yaroslava Mudroho. Seriia: filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia – Bulletin of Yaroslav Mudryi National Law University. Series: Philosophy, Philosophy of Law, Political Science, Sociology, 3(58), 58–72. https://doi.org/10.21564/2663-5704.58.285641 [in Ukrainian].
Ushakova, I.O. (2018). Rozvytok mizhkulturnoi komunikatsii na zaniattiakh z anhliiskoi movy za profesiinym spriamuvanniam. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka –Spirituality of Personality: Methodology, Theory, and Practice, 3 (84), 254–259. [in Ukrainian].
Almashour, M. (2024). Bridging worlds with words: Translanguaging and its impact on identity formation, academic integration, and social adaptation among Jordanian graduate students in Ontario, Canada. Frontiers in Education, 9. https://doi.org/10.3389/feduc.2024.1464741.
Filipi, A. (2024). International doctoral students’ identity formulations through their orientations to their children’s languages as both stressors and assets. Australian Educational Researcher, Vol. 51, 2255-2275. https://doi.org/10.1007/s13384-024-00692-6.
Habermas, J. (2015). The Theory of Communicative Action. Reason and the Rationalization of Society. Vol. 1. URL: https://www.perlego.com/book/1535910/the-theory-of-communicative-action-reason-and-the-rationalization-of-society-volume-1.pdf.
Lee, T.-Y., Ho, Y.-C., & Chen, C.-H. (2024). Integrating intercultural communicative competence into an online EFL curriculum: Does it affect teenage students' motivation? Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education, 4, 1–19. https://doi.org/10.1186/s40862-022-00174-1.
Luft, T., Sheldon, M., & Rees, C. (2023). Identity development of international graduate students in Canada: Findings from an interpretative phenomenological approach. Trends in Psychol. https://doi.org/10.1007/s43076-023-00298-4.
Raja, R., Ma, J., & Tao, R. (2024). Social identity development in transnational marriages of international students in China. Humanities and Social Sciences Communications, 11 (203), 1–9. https://doi.org/10.1057/s41599-023-02396-1.
Yassin, A.A., Razak, N.A., Qasem, Y., & Mohammed, M.A.S. (2020). Intercultural learning challenges affecting international students' learning sustainability in Malaysian higher education institutions. Sustainability, 12 (18), 7490. https://doi.org/10.3390/su12187490.
Zhang, T., & Ren, B. (2024). International students’ acculturation: Online cultural participation, cultural self-awareness, and cultural identity clarity. Current Psychol, 43, 34484–34495. https://doi.org/10.1007/s12144-024-06948-9.