ГЛОКАЛІЗАЦІЯ ДИТИНСТВА У МЕГАСУСПІЛЬСТВІ ПОСТМОДЕРНУ: ФІЛОСОФСЬКИЙ І ПРАВОВИЙ АСПЕКТИ
DOI:
https://doi.org/10.21564/2663-5704.63.315224Ключові слова:
дитина, глокалізація дитинства, мегасуспільство, постмодерн, права дитини, глобалізація, стратифікаціяАнотація
У статті представлено авторську позицію відносно глокалізації дитинства в епоху постмодерну, з’ясовано сутність процесу глокалізації дитинства, обґрунтовано суперечливість і взаємозв’язок процесів глобалізації та глокалізації дитинства, акцентовано увагу на проблематиці порушення прав дитини у сучасному мегасуспільстві. Окреслено наслідки означених процесів, які зумовлені актуалізацією тенденцій глобалізації дитинства, і водночас – глокалізації дитинства на рівні мегасуспільства. Обґрунтовано необхідність коректного поєднання глобальної та локальної дослідницької оптики на світ дитинства.
Посилання
Bhamani, S. (2017). Globalization and early childhood education: Urban families perceptions. International Journal of Arts & Humanities, 45(45), 71–76.
Budnyk, O. (2024). The tragedy of Ukrainian children of war – globalisation and civilisation crossroads of the modern era. Viae Educationis: Studies of Education and Didactics, 2, 7–15.
Buhler-Niederburger, D. & van Krieken, P. (2008). Persisting Inequalities: Childhood between global influences and local traditions. Childhood, 15, 147–155.
Bushati, (2023). А. Tracing the Global Child: Global Politics Shaping Local Childhoods. European Journal of Education. Volume 6, іssue 1, 85–92.
Diti v umovah globalizaciyi ta informatizaciyi suspilstva (pravovij aspekt): monograph.
B. Andrusyshyn (Ed) et al. (2023). Kyiv: Drahomanov National Pedagogical University [in Ukrainian].
Delaune, A. (2019). Neoliberalism, neoconservativism, and globalisation: The OECD and new images of what is ’best’ in early childhood education. Policy Futures in Education, Vol. 17(1), 59–70.
Gerhards, J. & Hans, S. & Carlson, S. (2017). Social Class and Transnational Human Capital: How Middle and Upper Class Parents Prepare Their Children for Globalization. Taylor & Francis Group.
Konvenciya pro prava ditini: ratifikovana Postanovoyu Verhovnoyi Radi Ukrayini vid 27 lyut. 1991 r. № 789-XII (u red. vid 16.11.2023). URL: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/995_021 [in Ukrainian].
Linde, R. (2014). The globalization of childhood: The international diffusion of norms and law against the child death penalty. European Journal of International Relations, 20(2), 544–568.
Luhova, M. (2023). Filosofske rozuminnya fenomenu ditinstva u tvorchosti
G. S. Skovorodi. Visnik Nacionalnogo yuridichnogo universitetu imeni Yaroslava Mudrogo. Seriya: Filosofiya, filosofiya prava, politologiya, sociologiya – Bulletin of the Yaroslav the Wise National Law University. Series: Philosophy, philosophy of law, political science, sociology, 3(58), 73–83 [in Ukrainian].
Pearson, E. (2011). Avoiding Recolonisation in Early Childhood: promoting local values as mediators in the spread of globalization. Сontemporary Issues in Early Childhood, Vol. 12(3), 212–223.
Thompson, R. A. (2012). Changing Societies, Changing Childhood: Studying the Impact of Globalization on Child Development. Child Development Perspectives, Vol. 6(2), 187–192.
Thompson, R. A. (2020). Eyes to see and ears to hear: Sensitivity in research on attachment and culture. Attachment & Human Development, 22, 85–89.
Sztompka, P. (2015). Another sociological utopia. Studia Litteraria et Historica, 3–4, 335–349.
Williams, J. (2022). Globalisation and the Ideologies of Children’s Rights. In: Zajda, J., Vissing, Y., Majhanovich, S. (eds). Globalisation, Ideology and Social Justice Discourses. Globalisation, Comparative Education and Policy Research, Vol. 30, 13– 34.