МЕДІАГРАМОТНІСТЬ ДЛЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ: ПОЗИТИВНИЙ ДОСВІД ІЗРАЇЛЮ

Автор(и)

  • Світлана Топалова ННІ «Каразінський банківський інститут», Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Україна

DOI:

https://doi.org/10.21564/2663-5704.58.285775

Ключові слова:

медіаграмотність, медіаосвіта, громадянська освіта, соціальні і громадянські компетнтності

Анотація

 Досліджено ізраїльський досвід впровадження медіаграмотності в систему освіти, передусім, шкільної. Визначено основні етапи удосконалення навчальних програм з медіаграмотності та досягнення на кожному етапі. Показано головні напрями трансформації сучасної медіаосвіти в Ізраїлі. Встановлено взаємозв’язки між громадянською освітою та медіаосвітою. Порушено проблему формування медіакомпетентності в українських закладах освіти. Акцентовано увагу на важливій ролі медіаосвіти у формуванні соціальних і громадянських компетентностей молоді.

Біографія автора

Світлана Топалова, ННІ «Каразінський банківський інститут», Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

кандидат політичних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту, бізнесу та професійних комунікацій

Посилання

Friedman, A., Turin, O., Melamed, O. (2020). Media education in Israel is the introduction of the avant-garde. The Handbook of Media Education Research, First Edition. 267–273. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/344567736_Media_Education_in_Israel_-_Mainstreaming_the_Avant-Garde.

Turin, О., Friedman, А. (2019). Media Literacy in Israel. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/332986988_Media_Literacy_in_Israel.

Lemish, D., Tidhar, С. (2017). The Silenced Majority: Women in Israel’s 1988 Television Election Campaign. Hanna Herzog. Language and communication in Israel. NY. Routledge. URL: https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781351291040-23/silenced-majority-women-israel-1988-television-election-campaign-dafna-lemish-chava-tidhar.

Jolls, Т., Johnsen, М. (2018). Media Literacy: A Foundational Skill for Democracy in the 21st Century, 69 Hastings L.J. 1379. URL: https://repository.uclawsf.edu/hastings_law_journal/vol69/iss5/4.

Wadmany, R., Zeichner, O., Melamed, O. (2014). Students in a teacher college of education develop educational programs and activities related to intelligent use of the web: Cultivating new knowledge. I-manager’s Journal of Educational Technology, Vol. 10, 4, 18–28. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1098626.pdf.

Barziali, S., Clark A. (2020). A review of educational responses to the “post-truth” condition: Four lenses on “post-truth” problems. Educational psychologist, 55, 107–119.

Rekomendatsii Yevropeiskoho Parlamentu ta Rady Yevropeiskoho Soiuzu «Pro osnovni kompetentnosti dlia navchannia protiahom usoho zhyttia» vid 18 hrudnia 2006 roku. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_975#Text [in Ukrainian].

Ramka kompetentnostei dlia kultury demokratii (2018). URL: https://www.schools-for-democracy.org/images/documents/86/RF-CDC-vol-1_ua.pdf [in Ukrainian].

Kontseptsiia vprovadzhennia mediaosvity v Ukraini (nova redaktsiia) (2016). URL: https://ms.detector.media/mediaosvita/post/16501/2016-04-27-kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosvity-v-ukraini-nova-redaktsiya/ [in Ukrainian].

MON pidtrymuie initsiatyvu Prezydenta Ukrainy shchodo provedennia urokiv mediahramotnosti v shkolakh (2021). URL: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-pidtrimuye-iniciativu-prezidenta-ukrayini-shodo-provedennya-urokiv-mediagramotnosti-v-shkolah [in Ukrainian].

Hromadianska osvita. Navchalna prohrama dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity (2022). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2022/08/15/navchalna.programa.2022.hromadyanska.osvita-10.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-04

Як цитувати

Топалова, С. (2023). МЕДІАГРАМОТНІСТЬ ДЛЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ: ПОЗИТИВНИЙ ДОСВІД ІЗРАЇЛЮ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 3(58). https://doi.org/10.21564/2663-5704.58.285775

Номер

Розділ

Соціологія