МЕДІАГРАМОТНІСТЬ ДЛЯ ГРОМАДЯНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ: ПОЗИТИВНИЙ ДОСВІД ІЗРАЇЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.21564/2663-5704.58.285775Ключові слова:
медіаграмотність, медіаосвіта, громадянська освіта, соціальні і громадянські компетнтностіАнотація
Досліджено ізраїльський досвід впровадження медіаграмотності в систему освіти, передусім, шкільної. Визначено основні етапи удосконалення навчальних програм з медіаграмотності та досягнення на кожному етапі. Показано головні напрями трансформації сучасної медіаосвіти в Ізраїлі. Встановлено взаємозв’язки між громадянською освітою та медіаосвітою. Порушено проблему формування медіакомпетентності в українських закладах освіти. Акцентовано увагу на важливій ролі медіаосвіти у формуванні соціальних і громадянських компетентностей молоді.
Посилання
Friedman, A., Turin, O., Melamed, O. (2020). Media education in Israel is the introduction of the avant-garde. The Handbook of Media Education Research, First Edition. 267–273. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/344567736_Media_Education_in_Israel_-_Mainstreaming_the_Avant-Garde.
Turin, О., Friedman, А. (2019). Media Literacy in Israel. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/332986988_Media_Literacy_in_Israel.
Lemish, D., Tidhar, С. (2017). The Silenced Majority: Women in Israel’s 1988 Television Election Campaign. Hanna Herzog. Language and communication in Israel. NY. Routledge. URL: https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781351291040-23/silenced-majority-women-israel-1988-television-election-campaign-dafna-lemish-chava-tidhar.
Jolls, Т., Johnsen, М. (2018). Media Literacy: A Foundational Skill for Democracy in the 21st Century, 69 Hastings L.J. 1379. URL: https://repository.uclawsf.edu/hastings_law_journal/vol69/iss5/4.
Wadmany, R., Zeichner, O., Melamed, O. (2014). Students in a teacher college of education develop educational programs and activities related to intelligent use of the web: Cultivating new knowledge. I-manager’s Journal of Educational Technology, Vol. 10, 4, 18–28. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1098626.pdf.
Barziali, S., Clark A. (2020). A review of educational responses to the “post-truth” condition: Four lenses on “post-truth” problems. Educational psychologist, 55, 107–119.
Rekomendatsii Yevropeiskoho Parlamentu ta Rady Yevropeiskoho Soiuzu «Pro osnovni kompetentnosti dlia navchannia protiahom usoho zhyttia» vid 18 hrudnia 2006 roku. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_975#Text [in Ukrainian].
Ramka kompetentnostei dlia kultury demokratii (2018). URL: https://www.schools-for-democracy.org/images/documents/86/RF-CDC-vol-1_ua.pdf [in Ukrainian].
Kontseptsiia vprovadzhennia mediaosvity v Ukraini (nova redaktsiia) (2016). URL: https://ms.detector.media/mediaosvita/post/16501/2016-04-27-kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosvity-v-ukraini-nova-redaktsiya/ [in Ukrainian].
MON pidtrymuie initsiatyvu Prezydenta Ukrainy shchodo provedennia urokiv mediahramotnosti v shkolakh (2021). URL: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-pidtrimuye-iniciativu-prezidenta-ukrayini-shodo-provedennya-urokiv-mediagramotnosti-v-shkolah [in Ukrainian].
Hromadianska osvita. Navchalna prohrama dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity (2022). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2022/08/15/navchalna.programa.2022.hromadyanska.osvita-10.pdf [in Ukrainian].