ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА В УМОВАХ СИСТЕМНОЇ КРИЗИ: НОВІ ВИКЛИКИ ТА НОВІ МОЖЛИВОСТІ

Автор(и)

  • Ірина Підкуркова Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, Україна
  • Вікторія Погрібна Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, Україна

DOI:

https://doi.org/10.21564/2663-5704.58.285715

Ключові слова:

вища освіта, дистанційна освіта, модернізаційні освітні процеси, системна криза, соціологічні дослідження вищої освіти в умовах війни

Анотація

 

У статті обґрунтовується необхідність поширення інноваційних методів організації навчання в умовах системної кризи. Визначаються позитивні та негативні наслідки планового та вимушено прискореного впровадження дистанційної освіти в освітню практику українських вишів. Презентуються результати соціологічного дослідження «Ефективність організації дистанційного навчання в Національному юридичному університеті імені Ярослава Мудрого в умовах війни».

Біографії авторів

Ірина Підкуркова , Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

кандидатка соціологічних наук, доцентка, доцентка кафедри соціології та політології

Вікторія Погрібна , Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

докторка соціологічних наук, професорка, професорка кафедри соціології та політології

Посилання

Ivanov, Ye.V., Hosh, V.Ye. (2022). Dystantsiina osvita sohodennia: sutnist ta vyklyky. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky – Bulletin of Taras Shevchenko Luhansk National University. Pedagogical sciences, 8 (346), 273–282. doi:10.12958/2227-2844-2021-8(346)-2-273-282 [in Ukrainian].

Yashchenko, E., Levandovska, I. (2021). Dystantsiina osvita v osvitnii diialnosti vyshchoi shkoly: vyklyky chasu. Humanitarni studii: istoriia ta pedahohika – Humanities studies: history and pedagogy, 1, 124–134 [in Ukrainian].

Niezgoda, M. (2022). Edukacja zdalna: szansa czy zagrożenie? Youth in Central and Eastern Europe, 9 (13), 20–30. doi: 10.24917/ycee.9243 [in Polish].

Długosz, P. (2022). Zdalna edukacja i jej wpływ na szkolne osiągnięcia: badania przekrojowe w Polsce i na Ukrainie. Youth in Central and Eastern Europe, 9 (13), 4–19. doi: 10.24917/ycee.9171 [in Polish].

Sokuryanskaya, L.G., Golikov, A.S. (2021). Online education as a temptation: unobvious challenges. Youth in Central and Eastern Europe, 8 (12), 4–13. doi: 10.24917/ycee.2021.12.4-13.

Tsaryk, O., Rybina, N. (2021). Osoblyvosti osvitnoi komunikatsii v umovakh dystantsiinoho navchannia. Humanitarni studii: istoriia ta pedahohika – Humanities studies: history and pedagogy, 1, 88-97 [in Ukrainian].

Prybylova, V.M. (2017). Problemy ta perevahy dystantsiinoho navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy. Problemy suchasnoi osvity – Problems of modern education, 4, 27-36 [in Ukrainian].

Silenko, A.O., Kruk, N.V. (2022). Dystantsiina osvita: alternatyva chy dodatkovi mozhlyvosti dlia tradytsiinoi osvity? Aktualni problemy polityky – Actual Problems of Politics, 69, 94–100. doi: 10.32837/app.v0i69.1308 [in Ukrainian].

Sydorenko, T.M., Petkun, S.M., Novak, O.M. (2021). Dystantsiina osvita: problemy ta perspektyvy. Innovatsiina pedahohika – Innovative Pedagogy, 35, 45–48 [in Ukrainian].

Shukhtin, V.V., Kotiuzhynska, S.H., Liebiedieva, T.L., Shukhtina, I.M. (2016). Reformuvannia vyshchoi osvity v Ukraini. Medychna osvita – Medical education, 3, 29–34. doi: 10.11603/me.2414-5998.2016.3.6907 [in Ukrainian].

Pivneva, L.M. (2020). Napriamky reformuvannia vyshchoi osvity Ukrainy yak chynnyk demokratyzatsii. Problemy suchasnoi osvity – Problems of modern education, 11, 42–48 [in Ukrainian].

Prima, R.M., Prima, D.A. (2020). Reformuvannia vyshchoi osvity v Ukraini: tendentsii y stratehii. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky – Scientific notes. Series: Pedagogical Science, 190, 34–37 [in Ukrainian].

Isaieva, O. (2021).Vektor reformuvannia vyshchoi osvity v umovakh hlobalizatsii. Molod i rynok – Youth and market, 7/193, 29-32. doi: 10.24919/2308-4634.2021.242568 [in Ukrainian].

Vavreniuk, S.A. (2018). Problemy ta napriamy dosiahnennia yakosti osvity na etapi reformuvannia vyshchoi osvity Ukrainy. Investytsii: praktyka ta dosvid – Investments: practice and experience, 14, 9–82 [in Ukrainian].

Kormych, L.I., Kormych, A.I. (2020). Variatyvni mozhlyvosti reformuvannia vyshchoi osvity Ukrainy v yevropeiskomu konteksti. Aktualni problemy polityky – Actual Problems of Politics, 65, 18–25 [in Ukrainian].

Kulturno-humanitarni stratehii rozvytku universytetskoi osvity v umovakh dynamichnykh suspilnykh transformatsii (2018). Monohrafiia. I.V. Stepanenko (Ed.) et al. Kyiv: IVO NAPN Ukrainy [in Ukrainian].

Kurbatov, S. (2011). "Ideia universytetu" v konteksti suspilstva znan. Svitohliad - Filosofiia - Relihiia – Worldview - Philosophy - Religion, 1(1). URL: https://lib.iitta.gov.ua/8638/1/06-Kurbatov.pdf [in Ukrainian].

Marushkevych, A.A. (2015). Pidhotovka fakhivtsiv konkurentospromozhnoho rivnia u VNZ Ukrainy. Aktualni problemy sotsiolohii, psykholohii, pedahohiky – Actual problems of sociology, psychology, pedagogy, 2 (27), 38–45 [in Ukrainian].

Yermachenko, V.Ie., Derykhovska, V.I. (2017). Osoblyvosti transformatsii svitovoi systemy vyshchoi osvity u XXI stolitti. Ekonomika i suspilstvo – Economy and society, 10, 518–522 [in Ukrainian].

Osvitnii protses v umovakh voiennoho stanu v Ukraini: proceedings of the all-ukrainian scientific and pedagogical advanced training. (2022). Odesa: Vydavnychyi dim «Helvetyka» [in Ukrainian].

Reforma osvity v Ukraini. Informatsiino-analitychne zabezpechennia: book of abstracts of the IІI international scientific and practical conference (electronic scientific publication). (2021). Kyiv: SSI «Institute of Educational Analytics» URL: https://iea.gov.ua/wp-content/uploads/2021/12/Tezi_III-konf_2021-FINAL.pdf [in Ukrainian].

Zaiats, V.S. (2013). Proiavy systemnoi kryzy: ukrainski realii. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu "Ostrozka akademiia". Seriia Ekonomika – Scientific Notes of Ostroh Academy National University, "Economics" series, 21, 24–27 [in Ukrainian].

Peters, M.A., Besley, T., Paraskeva, J.M. (2015). Global Financial Crisis and educational restructuring. Citizenship, Social and Economics Education, 14(1), 15–18. doi: 10.1177/2047173415577884 cse.sagepub.com.

Sapountzaki, K. (2019). The Interplay Between Socio-economic Crises and Disaster Risks: Examples from the Developed and Developing World. URL: https://www.undrr.org/publication/interplay-between-socio-economic-crises-and-disaster-risks-examples-developed-and.

Fesenko, M.V. (2015). Vytoky ta naslidky hlobalnoi systemnoi kryzy. Istoryko-politychni studii – Historical and Political Studios, 2, 111–120 [in Ukrainian].

Cairó-i-Céspedes, G., Castells-Quintana, D. (2016). Dimensions of the current systemic crisis: Capitalism in short circuit? Progress in Development Studies, 16 (1), 1–23. doi: 10.1177/1464993415608067.

Kontseptsiia rozvytku dystantsiinoi osvity v Ukraini (2000). URL: https://vnmu.edu.ua/downloads/other/konc_rov_dystan_osv.pdf [in Ukrainian].

Vlasenko, I.H. (2017). Vprovadzhennia dystantsiinoho navchannia – vymoha suchasnosti. Dystantsiine navchannia yak suchasna osvitnia tekhnolohiia: proceedings of the interuniversity webinar. Vinnytsia: VTEI KNTEU, 12-13. URL: http://www.vtei.com.ua/images/VN/31_03.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-04

Як цитувати

Підкуркова , І., & Погрібна , В. . (2023). ДИСТАНЦІЙНА ОСВІТА В УМОВАХ СИСТЕМНОЇ КРИЗИ: НОВІ ВИКЛИКИ ТА НОВІ МОЖЛИВОСТІ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 3(58). https://doi.org/10.21564/2663-5704.58.285715

Номер

Розділ

Соціологія