ДОСВІД ЗБИТКУ СВІДКА ТА СУД ЯК ПРОСТІР СПІВПРИЧЕТНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.21564/2663-5704.58.285639Ключові слова:
свідчення збитку, досвід, дискурс справедливості, подія травми, локативність, співпричетність, простір судуАнотація
У статті здійснюється спроба встановлення онтологічних стосунків із суб'єктивними реальностями при застосуванні просторової риторики, йдеться про розуміння та наступність травматичного досвіду. Розуміння розглядається як свідчення, що забезпечується локативною співучастю суб'єкта у події. Статус свідка суб'єкт отримує у перформативному просторі збитку (авангардне мистецтво, акціонізм, судовий процес). Художник чи присяжний засідатель здатний стати свідком травми, забезпечивши дискурс справедливості через мову несемантичних знаків.
Посилання
Fisher, M. (2014). Ghosts of My Life: Writings on Depression, Hauntology and Lost Futures. Winchester, UK. Washington, USA: Zero Books.
Getman, A.P., Danilyan, O.G., Dzeban, O.P., Kalynovskyi, Y.Y. (2022). Modern ontology: reflection on the continuity of cyberspace and virtual reality. Revista de Filosofia, Vol. 39, issue 102, 78–94.
Kalnytskyi, E., Meliakova, Y., Kovalenko, I., Zhdanenko, S. (2023). Philosophy of Legal Actionism. Cogito, Vol. 15, 1, 59–79.
Lyotard, J.-F. (1994). L’acinéma. Revue d’esthétique, juillet 1973. Des dispositifs pulsionnels. Paris: Éditions Galilée, 57–69.
Lyotard, J.-F. (2014). le différend. URL: https://arthistoryunstuffed.com/jean-francois-lyotard-the-differend/.
Meliakova, Y., Krapivnyk, G., Kovalenko, I., Kalnytskyi, E., Zhdanenko, S. (2022). Performance conceptualism: from semantics to body language. Wisdom, Vol. 21, 1, 139–153.
Stukenbrock, A. (2023). Temporality and the cooperative infrastructure of human communication: Noticings to delay and to accelerate onward movement in mobile interaction. Language & Communication, Vol. 92, September, 33–54. doi: https://doi.org/10.1016/j.langcom.2023.06.003
Weatherall, A. (2023). “Oh my god that would hurt”: Pain cries in feminist self-defence classes. Language & Communication, Vol. 90, May, 1–13. doi: https://doi.org/10.1016/j.langcom.2023.01.004
Yurkevych, O.M., Pavlenko, Zh.O., Trofymenko, V.A. (2021). History of the development of hermeneutic logic. Revista Notas Históricas y Geográficas, 26, 1–28.
Benyamin, V. (1996). Proizvedenie iskusstva v epohu ego tehnicheskoj vosproizvodimosti. Moskva: Medium. URL: https://flibusta.org.ua/b/382508/download/?format=rtf.zip [in Russian].
Gajdegger, M. (2007). Dorogoyu do movy. L`viv: Litopy`s [in Ukrainian].
Derrida, Zh. (2006). Prizraki Marksa. Moskva: Logos altera, Ecce homo [in Russian].
Levi, P. (2001). Chelovek li eto? Moskva: «Tekst», Zhurnal «Druzhba narodov». URL: https://imwerden.de/pdf/levi_chelovek_li_eto_2001__ocr.pdf [in Russian].
Levinas, E. (2007). Put k drugomu. SPb.: Izd-vo Sankt-Peterburgskogo universiteta [in Russian].
Liotar, Zh.-F. (1998). Sostoyanie postmoderna. Moskva: Izdatelstvo "Institut eksperimentalnoj sociologii", SPb: Izdatelstvo "Aletejya". URL: http://rebels-library.org/files/liotar_sostajanie_postmoderna.pdf [in Russian].
Liotar, Zh.-F. (2014). Hajdegger i «evrei». SPb: Machina. doi: https://coollib.com/b/191389-zhan-fransua-liotar-haydegger-i-evrei/read [in Russian].
Ozhe, M. (2017). Ne-mesta. Vvedenie v antropologiju gipermoderna. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie [in Russian].
Osipova, T. (2020). Zhan-Fransua Liotar. L’acinema. URL: https://cineticle.com/lacinema-jean-francois-lyotard/ [in Russian].
Rikyor, P. (2008). Ya-sam kak drugoj. Moskva: Izdatelstvo gumanitarnoj literatury [in Russian].
Sossyur, F. de. (1998). Kurs zagal`noyi ling`visty`ky`. Ky`yiv: Osnovy`[in Ukrainian].
Finkelshtejn, N. Dzh. (2000). Industriya Holokosta. URL: https://coollib.com/b/96975/read [in Russian].
Chyornyj, M. (2016). «Shoa» Kloda Lancmana. URL: https://war-documentary.info/shoah-1985-review/ [in Russian].
Shalamov, V.T. (1998). Kolymskie rasskazy. Sobr. sochinenij. Vol. 1. Moskva: Hudozh. literatura, Vagrius. URL: https://lib.misto.kiev.ua/PROZA/SHALAMOW/kolym.dhtml [in Russian].