ФІЛОСОФСЬКЕ РОЗУМІННЯ ФЕНОМЕНУ ДИТИНСТВА У ТВОРЧОСТІ Г. С. СКОВОРОДИ
DOI:
https://doi.org/10.21564/2663-5704.58.285638Ключові слова:
дитинство, війна в Україні, воля, родинне виховання, богослов’я, людиноцентризмАнотація
У роботі розглядаються ключові філософські концепції Г. С. Сковороди. Розкриваються можливості і перспективи використання даних філософських концепцій у сучасних реаліях України. Зокрема, акцент зроблено на дитинстві як предметі дослідження філософа. Розширено межі сприйняття дитинства та проведено аналіз світу дитинства Григорія Сковороди у декількох вимірах: дитина у класичному розумінні; архетип дитини як прояв зв’язку з Богом; період дитинства Григорія Сковороди.
Посилання
Atamanchuk, N.M., Andriyetsʹ, D.I. (2020). Povedinkovi proyavy molodi v sytuatsiyi stresu. Tekhnolohiyi rozvytku intelektu − Intelligence development technologies, Vol. 4, 2 (27). URL: http://reposit.pntu.edu.ua/handle/PoltNTU/8568 [in Ukrainian].
Kartava, Yu.A. (2015). Vykhovnyy vplyv muzychnoho mystetstva na formuvannya osobystosti dytyny. Pedahohichni nauky: teoriya, istoriya, innovatsiyni tekhnolohiyi – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 3 (47), 274−281 [in Ukrainian].
Kremenʹ, V.H. (2022). Filosofiya Hryhoriya Skovorody v konteksti lyudynotsentryzmu. Visnyk Natsionalʹnoyi akademiyi pedahohichnykh nauk Ukrayiny − Bulletin of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, 4 (2), 1−8. URL: https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4202 [in Ukrainian].
Kultayeva, M.D. (2017). Filosofsʹko-pedahohichni rozvidky Yana Amosa Komensʹkoho i Hryhoriya Skovorody: nahaduvannya pro sens i pryznachennya osvity. Filosofiya osvity − Philosophy of Education, 2 (21), 169−193 [in Ukrainian].
Luhova, M.S. (2022). «Dytyna» u filosofiyi Hryhoriya Skovorody. Moralʹno-etychni imperatyvy skovorodynivsʹkoyi tradytsiyi: proceedings of the VII International Scientific and Practical Conference. Kharkiv: KHNPU, 70−73 [in Ukrainian].
Pankov, H. (2008). Ideya Boha i problema tsinnisnoho vyboru u vchenni H.S. Skovorody. Ukrayinsʹke relihiyeznavstvo − Ukrainian religious studies, 47, 28−36 [in Ukrainian].
Radionova, N.V. (2019). Filosofsʹko-osvitni intentsiyi v tvorchosti Hryhoriya Skovorody. Novyy kolehium − New collegium, 4 (98), 35–38 [in Ukrainian].
Skovoroda, H.S. (2005). Vdyachnyy Erodiy. Istoriya ukrayinsʹkoyi shkoly i pedahohiky: khrestomatiya. O.O. Lyubar, V.G. Kremen` (Ed.). Kyyiv: Znannya [in Ukrainian].
Skovoroda, H.S. (2005). Vstupni dveri do khrystyyansʹkoyi dobronravnosti (Vols.1-2; Vol. 1). Kyiv: Oberehy [in Ukrainian].
Ushkalov, L. (2019). Skovoroda vid A do YA. Lʹviv: Vydavnytstvo Staroho Leva [in Ukrainian].
Shvetsova, I.V. (2012). Vykorystannya idey H.S. Skovorody u vykhovanni povahy do lyudyny. Naukovi zapysky. Seriya" Psykholohiya i pedahohika" − Proceedings. Series "Psychology and pedagogy", 21, 179−184 [in Ukrainian].
«Shlyakhamy Hryhoriya Skovorody». Virtualʹni mandry za knyhoyu «Skovoroda vid A do YA». URL: https://www.slideshare.net/estet13/ss-254678417 [in Ukrainian].
Shcherbak, S.V. (2014). Avtorsʹke bachennya harmoniynoho vykhovannya lyudyny v prytchi H. Skovorody Blahodarnyy Erodiy. Naukovyy visnyk Mykolayivsʹkoho derzhavnoho universytetu imeni V.O. Sukhomlynsʹkoho. Seriya: Filolohichni nauky − Scientific Bulletin of Mykolaiv State University named after V.O. Sukhomlynskyi. Series: Philological Sciences, 14, 214−217 [in Ukrainian].
Levchenko, N., Вozhko, Y., Hontarenko, I., Baibekova, L., & Chetveryk, V. (2021). Professor Leonid Ushkalov’s Skovorodiana. Amazonia Investiga, Vol. 10 (43), 105−111.
Shapran, О., Martyniuk, А., Onyshchenko, N., Shapran, Y., & Smakovskyi, Y. (2022). The Phenomenon of Spiritual Content of National Education: Historical and Pedagogical Aspect. Journal of Higher Education Theory and Practice, Vol. 22 (6), 132−137.