СИНТЕЗ МИСТЕЦТВ В ТВОРАХ ПАВЛА ФЛОРЕНСЬКОГО ЯК ЗАСАДА ДЕСКРИПЦІЇ СЦЕНІЧНОГО СИНТЕЗУ В КУЛЬТУРІ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Анна Ареф’єва Державний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.21564/2663-5704.58.285627

Ключові слова:

стиль, синтез мистецтв, іконографія, сценографія, художній образ

Анотація

Мета статті – визначити сценічний феномен антропологічної межі в контексті синтезу мистецтв як іконографію, за П.Флоренським. Методологія дослідження презентована компаративним та системним підходами, З філософських методів задіяні трансцендентальний, феноменологічний та діалектичний методи, які дають можливість здійснити філософсько-антропологічний аналіз синтезу мистецтв як динамічної цілісності в контексті можливого, наявного та постнаявного модусів існування художнього твору. Наукова новизна статті. Доведено, що Павло Флоренський в контексті пошуків Срібного сторіччя здійснив монументальний проект синтезу мистецтв, який надає декілька облич людини-митця як суб’єкта культури ХХ століття.

Біографія автора

Анна Ареф’єва, Державний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова

докторантка

Посилання

Arefieva, Ye. (2018). Poetyka yak khoreia ta areteia: synkretyzm muzyky I.Stravinskoho. Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku : zbirnyk naukovykh prats. Vyp. 27. Rivne : RDHU [in Ukrainian].

Budnyi, V., Ilnytskyi, M. (2008). Porivnialne literaturoznavstvo. Kyiv: Kyievo-Mohylianska akademiia [in Ukrainian].

Lehenkyi, Yu. (1995). Kul'turologija izobrazhenija: (opyt kompozicionnogo sinteza). Kiev : HALPU [in Russian].

Moklytsia, M. (2018). Vid synkretyzmu do setsesii: filosofski aspekty syntezu mystetstv. Volyn filolohichna: tekst i kontekst. Yavyshche syntezu mystetstv v ukrainskii literaturi – Philological Volyn: text and context. The phenomenon of synthesis of arts in Ukrainian literature, 6. Lutsk: Volyn. nats. un-t im. Lesi Ukrainky, 70–75.

Suruvka, V. (2020). Khram yak syntez mystetstv. URL: https://www.verbum.com.ua/04/2020/temple-of-the-art/synthesis-of-the-arts/ [in Ukrainian].

Florenskij, P. (1993). P. Ikonostas: Izbrannye trudy po iskusstvu. Sankt-Peterburg : Mifril [in Russian].

Khamitov, N., Harmash, L., Krylova, S. (2016). Istoriia filosofii: problema liudyny ta yii mezhi. Vstup do filosofskoi antropolohii yak metaantropolohii. Navchalnyi posibnyk zi slovnykom. 3-e vydannia pereroblene ta dopovnene. Kyiv : KTN [in Ukrainian].

Khoruzhyi, S. (2005). Ocherki sinergijnoj antropologii. Moskva : Institut filosofii, teologii i istorii sv. Fomy [in Russian].

Shmyt, F. (1919). Iskusstvo – ego psikhologiya, ego stilistika, ego ehvolyuciya. Khar'kov : Knyhoyzdatelstvo «Soiuz» [in Russian].

Эllys, (Kobylinskij L.) (2000). Neyzdannoe y nesobrannoe. Tomsk : Vodolei [in Russian].

Kowalczykowa, A. (1980). O wzajemnym oświetlaniu się sztuk w romantyzmie. Pogranicza i korespondencje sztuk / Studia pod red. T. Cieślikowskiej I J. Sławińskiego. Wrocław: Ossolineum [in Poland].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-04

Як цитувати

Ареф’єва, А. . (2023). СИНТЕЗ МИСТЕЦТВ В ТВОРАХ ПАВЛА ФЛОРЕНСЬКОГО ЯК ЗАСАДА ДЕСКРИПЦІЇ СЦЕНІЧНОГО СИНТЕЗУ В КУЛЬТУРІ ХХ СТОЛІТТЯ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 3(58). https://doi.org/10.21564/2663-5704.58.285627

Номер

Розділ

Філософія