НАЦІОНАЛЬНА ЧИ ДЕМОКРАТИЧНА МОДЕЛЬ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ: З ДОСВІДУ ІЗРАЇЛЮ ДЛЯ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Світлана Топалова ННІ «Каразінський банківський інститут», Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, Україна

DOI:

https://doi.org/10.21564/2663-5704.57.276672

Ключові слова:

громадянська освіта, етнічна модель, демократичне громадянство, війна

Анотація

Досліджуються особливості впровадження громадянської освіти в Ізраїлі в умовах постійного воєнного конфлікту й зовнішніх загроз. Визначаються позитивні наслідки й недоліки етнічної захисної войовничої моделі громадянства, яку формували засобами громадянської освіти в ХХ столітті. Зясовується роль політологів у переході до освітньої моделі для виховання демократичного громадянства на початку ХХІ століття.

Біографія автора

Світлана Топалова , ННІ «Каразінський банківський інститут», Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

кандидатка політичних наук, доцентка, доцентка кафедри менеджменту, бізнесу та професійних комунікацій

Посилання

Afanasenko, V.S., Horlach, M.I., & Danylian, O.H., et al. (2007). Sotsialna filosofiia [Social philosophy]: Pidruch. dlia vyshch. shk. Kharkiv: Prapor [in Ukrainian].

Trebin, M.P., Herasina, L.M., & Polishchuk, I.O., et al. (2013). Politolohiia [Politology]: pidruchnyk / za red. M.P. Trebina. Kharkiv: Pravo [in Ukrainian].

Ichilov, О., Salomon, G., & Inbar, D. (2005). Citizenship Education in Israel – A Jewish-Democratic State. Israel Affairs, 11 (2), 303-323. Retrieved from https://www.academia.edu/31674178/Citizenship_Education_in_Israel_A_Jewish-Democratic%20State

Halperin, E., & Bar-Tal, D. (2006). Democratic Values and Education for Democracy in the State of Israel. Democracy and Security, 2 (2), 169-200. Retrieved from https://www.jstor.org/stable/48602572

Pedahzur, A. (2002). The Israeli response to Jewish extremism and violence: defending democracy. Manchester ; New York : Manchester University Press.

Barak, M. (2005). Civic Education in Israel. Adalah’s Newsletter, 18. September. Retrieved from https://www.adalah.org/uploads/oldfiles/newsletter/eng/sep05/ar1.pdf

Ben-Porath, S. (2006). Citizenship under fire : democratic education in times of conflict. Princeton, N.J. : Princeton University Press.

Herasina, L.M., Trebin, M.P., Sakhan, O.M., & Vodnik, V. D. (2021). Konfliktolohiia: zahalna ta yurydychna [Conflictology: general and legal]: pidruchnyk / za zah. red. L.M. Herasinoi. Kharkiv: Pravo [in Ukrainian].

Trebin, M.P. (2017). Patriotychne vykhovannia viiskovosluzhbovtsiv yak nadiinyi zasib yikh informatsiino-psykholohichnoi nevrazlyvosti v umovakh hibrydnoi viiny [Patriotic education of military personnel as a reliable means of their informational and psychological invulnerability in the conditions of hybrid warfare]. Sotsialno-psykholohichnyi portret viiskovoho profesionala: zbirnyk tez dopovidei Mizhnarod. nauk.-prakt. konf., 14-15 hrudnia 2017 r., Pp. 12-15 / M-vo oborony Ukrainy, Zhytomyr. viisk. in-t imeni S.P. Korolova. Zhytomyr: ZhVI [in Ukrainian].

Pro osvitu [About education]. Zakon Ukrainy vid 5 veresnia 2017 r. № 2145-VIII. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].

Topalova, S. (2018). Formuvannia hromadianskoi kompetentnosti: ne varto vtrachaty shche odne pokolinnia [Formation of civic competence: one more generation should not be lost]. Antykryzovyi media-tsentr. 2 kvitnia. Retrieved from https://acmc.ua/formuvannya-gromadyanskoyi-kompetentnosti-ne-varto-vtrachati-shhe-odne-pokolinnya/ [in Ukrainian].

Kontseptsiia rozvytku hromadianskoi osvity v Ukraini [Concept of development of civic education in Ukraine]. Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 3 zhovtnia 2018 r. № 710-r (v redaktsii rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 8 zhovtnia 2022 r. № 893-r). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/710-2018-%D1%80#Text [in Ukrainian].

Stratehiia natsionalno-patriotychnoho vykhovannia [Strategy of national and patriotic education]. Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 18 travnia 2019 r. № 286/2019. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286/2019#Text [in Ukrainian].

Topalova, S. (2020). Stratehiia rozvytku hromadianskoi osvity do 2030 roku: konkretni napriamky chy zahalni nacherky [Strategy for the development of civic education until 2030: specific directions or general outlines]? LB.ua. 31 lypnia. Retrieved from https://lb.ua/blog/svetlana_topalova/463010_strategiya_rozvitku_gromadyanskoi.html [in Ukrainian].

Bezruk, O.O., Herasina, L.M., & Holovko, I.V., et al. (2016). Pravova i politychna kultura ukrainskoho sotsiumu za umov modernizatsii polityko-pravovoho zhyttia [Legal and political culture of Ukrainian society under the conditions of modernization of political and legal life]: monohrafiia / za red. M.P. Trebina. Kharkiv: Pravo [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-08

Як цитувати

Топалова , С. . (2023). НАЦІОНАЛЬНА ЧИ ДЕМОКРАТИЧНА МОДЕЛЬ ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ: З ДОСВІДУ ІЗРАЇЛЮ ДЛЯ УКРАЇНИ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 2(57). https://doi.org/10.21564/2663-5704.57.276672

Номер

Розділ

Політологія