СИМВОЛОЛОГІЯ КОНЦЕПТІВ «ТІЛО БЕЗ ОРГАНІВ» АНТОНЄНА АРТО ТА «НАДМАРІОНЕТКА» ГОРДОНА КРЕГА ЯК ФЕНОМЕН МЕТААНТРОПОЛОГІЇ СЦЕНІЧНОГО СИНТЕЗУ

Автор(и)

  • Анна Ареф’єва Державний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.21564/2663-5704.57.276668

Ключові слова:

міф, синтез мистецтв, метаантропологічна межа, мистецький твір, Gesamtkunstwerk

Анотація

Мета статті – визначити філософсько-антропологічні межі сценічного простору як феномен гри. Методологія дослідження орієнтована на компаративний та системний підходи, що дає можливість порівняльного аналізу формування цілісності синергійного, архітектонічного, пластичного вимірів художнього образу сценічного синтезу мистецтв. Наукова новизна статті. Доведено, що «театр жорстокості», за А. Арто, визначається в контексті тілесних імплікацій, а «надмаріонетка» Г. Крега презентується як вольовий поштовх культурно-історичного ресурсу сценічної гри. Висновки. Концепти-метафори А. Арто та Г. Крега вплинули на художнє мислення майстрів сцени, зокрема знайшли вираження в творчості І. Стравінського, Вс. Мейєрхольда, Б. Брехта.

Біографія автора

Анна Ареф’єва, Державний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова

докторантка

Посилання

Arto, A. (2000). Teatr y eho dvoynyk. Sankt-Peterburh : Sympozyum [in Russian].

Arefʺyeva, YE. (2018). Poetyka yak khoreya ta areteya: synkretyzm muzyky I.Stravinsʹkoho. Ukrayinsʹka kulʹtura: mynule, suchasne, shlyakhy rozvytku : zbirnyk naukovykh pratsʹ. Vyp. 27. Rivne : RDHU, S. 106 – 111 [in Ukrainian].

Bakhtyn, M. ( 1979). Éstetyka slovesnoho tvorchestva. Moskva : Yskusstvo, 1979 [in Russian].

Haevskyy, V. (2008). Khoreohrafycheskye portrety. Moskva : Artyst. Rezhyser. Teatr, 2008 [in Russian].

Haleev, B. (1987). Chelovek, yskusstvo, tekhnyka. Kazanʹ : Yzd-vo kazan. un-ta [in Russian].

Huseynov, H. (2016). Chto takoe dyhytalʹnyy humanyzm? URL: https://www.rfi.fr/ru/rossiya/- 20160507-chto-takoe-digitalnyi-gumanizm [in Russian].

Dzheymison, F. (1985). Postmodernizm abo lohika kulʹtury piznʹoho kapitalizmu / per. z anhl. Petra Denyska. Kyyiv : Kurs. 504 s. : Myr. [in Ukrainian].

Kreh, E. (1988). Vospomynanyya. Statʹy. Pysʹma. Moskva : Yskusstvo [in Russian].

Lehenʹkyy, YU.H. (1995). Kulʹturolohyya yzobrazhenyya: (opyt kompozytsyonnoho synteza). Kyev : HALPU [in Ukrainian].

Losev, A. (1978). Éstetyka Vozrozhdenyya. Moskva : «Myslʹ» [in Russian].

Mysler, N. (2009). Tantsuy, pamyatʹ! Nykolay Rerykh y étnohrafyya. Vydenye tantsa. Serhey Dyahylev y Russkye baletnye sezony. Moskva : Skira. S. 75–79 [in Russian].

Sarabʹyanov, D. (2001). Modern. Ystoryya stylya. Moskva : Halart [in Russian].

Fuko, M. (2008). Tekhnolohyy sebya. URL: http: http://www.intelros.ru › pdf › logos_02_2008 [in Russian].

Khoruzhyy, S. ( 2005). Ocherky synerhyynoy antropolohyy. Moskva : Ynstytut fylosofyy, teolohyy y ystoryy sv. Fomyи [in Russian].

Chepelyk V. (2000). Ukrayinsʹkyy arkhitekturnyy modern. Kyyiv : KNUBA [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-08

Як цитувати

Ареф’єва, А. (2023). СИМВОЛОЛОГІЯ КОНЦЕПТІВ «ТІЛО БЕЗ ОРГАНІВ» АНТОНЄНА АРТО ТА «НАДМАРІОНЕТКА» ГОРДОНА КРЕГА ЯК ФЕНОМЕН МЕТААНТРОПОЛОГІЇ СЦЕНІЧНОГО СИНТЕЗУ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 2(57). https://doi.org/10.21564/2663-5704.57.276668

Номер

Розділ

Філософія