АВАНГАРДНИЙ СИНТЕЗ МИСТЕЦТВ У ТВОРЧОСТІ СЦЕНОГРАФІВ ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Анна Ареф’єва Державний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.21564/2663-5704.56.274331

Ключові слова:

авангардний синтез мистецтв, модерн, художній образ, сценографія

Анотація

Наголошено на актуальності звернення до філософських засад формування авангардного сценічного синтезу на сцені Дягілєвських сезонів. Мета статті – визначити інтенції сценічного синтезу авангардного мистецтва – кубізму, фовізму, абстракціонізму як філософсько-антропологічний феномен деструкції та деконструкції класичного мистецтва. Методологія дослідження визначена компаративним та системним підходами. Трансцендентальний, феноменологічний та діалектичний методи дають можливість здійснити філософсько-антропологічний аналіз синтезу мистецтв як динамічної цілісності синтетичного формотворення. Наукова новизна статті. Авангардний простір був для Дягілєвських сезонів певним жестом відчаю, компромісним явищем адаптації іконографії стилю модерн. Висновки. Європейські авангардні синтези початку ХХ століття були еквівалентними пошукам сценічного синтезу Вс. Мейєрхольда, О. Екстер, К. Малевича.

Біографія автора

Анна Ареф’єва, Державний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова

кандидат філософських наук, докторант кафедри етики та естетики

Посилання

Akimov, N.P. (1974). Teatral'noye naslediye: [sb. v 2 kn.] [sost. Mironova V. M.]. Leningrad : Iskusstvo. Kn. 1. [In Russian].

Benua, A. (1990). Moi vospominaniya : v 5 kn. Moskva. Nauka, Kn. 4–5 [In Russian].

Verikívs'ka, Í.M. (1981). Stanovlennya ukraí̈ns'koí̈ radyans'koí̈ stsenografíí̈. Kií̈v : Nauk. dumka, 1981 [In Ukrainian].

Gayevskiy, V.M. (2008). Khoreograficheskiye portrety. Moskva : Artist. Rezhisser. Teatr [In Russian].

Galeyev, B.M. (1987). Chelovek, iskusstvo, tekhnika. Kazan' : Izd-vo kazan. un-ta [In Russian].

Gorbachov, D. ((2015). Kazimir Malevich í Ukraí̈na. URL: http://uartlib.org/kazimir-malevich-ukrayina/ [In Ukrainian].

Zis', A. Y. Teoreticheskiye predposylki sinteza iskusstv. Vzaimodeystviye i sintez iskusstv. Leningrad : Nauka, 1978 [In Russian].

Ioffe, I.I. (19330. Sinteticheskaya istoriya iskusstv. Leningrad : Ogiz [In Russian].

Legen'kiy, Y.G. (2022). Stseníchniy prostír yak fenomen kul'turi. Kul'tura v kontekstí praktichnikh form buttya lyudini. Nízhin. Vidavets' M.M. Lisenko. [In Ukrainian].

Líder, Daníí̈l (2004): Teatr dlya sebe. uporyad. O. Ostroverkh. Kií̈v : Fakt [In Ukrainian].

Meyyerkhol'd, Vs. (2008). Lektsii 1918 – 1919. Iskusstvo rezhisuri. KHKH vek. Moskva : Artist. Rezhiser. Teatr [In Russian].

Meyler, N. Pikasso. (2002). Portret khudozhnika v yunosti / Per. s angl. K. Soshinskoy. Moskva : Eksmo [In Russian].

Efros, A.M. (1921). Khudozhnik i stsena. Kul'tura teatra. № 1. S. 11–12. [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-03

Як цитувати

Ареф’єва, А. (2023). АВАНГАРДНИЙ СИНТЕЗ МИСТЕЦТВ У ТВОРЧОСТІ СЦЕНОГРАФІВ ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 1(56). https://doi.org/10.21564/2663-5704.56.274331

Номер

Розділ

Філософія