«ОСТРІВНА ОНТОЛОГІЯ» ХОРЕОГРАФІЇ В ЄВРОПЕЙСЬКІЙ КУЛЬТУРІ ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Анна Ареф’єва Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.21564/2663-5704.55.268525

Ключові слова:

хореографія, сценічний образ, острівна онтологія, маргінальні практики культури, диспозитив

Анотація

Презентована проблема онтологічних імплікацій сценічного синтезу в європейській культурі початку ХХ ст., епіцентром якого були Дягілєвські сезони в Парижі. Мета статті – визначити феномен маргіналізації класичної культури в контексті еволюції хореографії ХХ ст. Методологію дослідження становить системний, компаративний підхід, метод культурно-історичної реконструкції, що дають можливість здійснити аналіз авторських моделей хореографії, які реалізували інтенції традиціоналізму та опіру деструкції класичної мови балету. Наукова новизна статті полягає у тому, що визначено диспозитив класики і неокласики як певного у-топосу, острівної онтології класичного та неокласичного танку, що зберігає культурно-історичний потенціал хореографічної культури ХХ ст. Охарактеризована творчість провідних хореографів, що зберігали та реконструювали традиційні народні, фольклорні, міфологічні мотиви танку. Ексцентрика їх хореографічної поетики походить від кінематографу, від Чарлі Чапліна, що свідчить про наскрізну реальність синтезу неокласики в мистецтві.

Біографія автора

Анна Ареф’єва, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова

кандидат філософських наук, докторант кафедри етики та естетики

Посилання

Arefieva, YE.YU. (2018). Poetyka yak khoreya ta areteya: synkretyzm muzyky I.Stravinskoho. Ukrayinska kultura: mynule, suchasne, shlyakhy rozvytku: zbirnyk naukovykh prats. Vyp. 27. Rivne : RDHU. p. 106 – 111[In Ukrainian].

Haevskyy, V.M. (2008). Khoreohrafycheskye portrety. Moskva: Artyst. Rezhysser. Teatr. 490 p. [In Russian].

Haleev B. M. (1987). Chelovek, yskusstvo, tekhnyka. Kazan : Yzd-vo kazan. un-ta. 364 p. [In Russian].

Íngarden, R. (1962). Issledovaniya po estetike. oskva : Izd-vo inostr. lit. 572 s. [In Russian].

Lehenkyy YU.H. (1995). Kulturolohyya yzobrazhenyya (opyt kompozytsyonnoho synteza). Kiev : HALPU. 412 p. [In Ukrainian].

Moren É. ( 1995). Utrachennaya paradyhma : pryroda cheloveka. Kyev : Karmé-Synto. 240p. [In Russian].

Stravynskyy Y.F. Dyalohy. (2022). URL: http://files.mail.ru/T54DA0 ( Data zvernennya – 09.08.2022). [In Russian].

Stravinskiy, I. (2012). Khronika. Poetika. Moskva; Sankt-Peterburg : Tsentr gumanitarnykh initsiativ [In Russian].

Zavialova O. K., Kalashnyk M. P., Savchenko H. S., Stakhevуch H. A., Smirnova I. V. (2020) From a Work to an «Open» Work: Research Experience. International Journal of Criminology and Sociology. № 9. Р. 2938–2943.

Kalashnyk, M P., Sukhorukova, L. A., Savchenko, H. S., Genkin, A O, Smirnova, I. V. (2020). Digital art: Audio-visual component in an animated video production. Asia Life Sciences. Supp 22(2). Р. 215–228

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-11

Як цитувати

Ареф’єва, . А. . (2023). «ОСТРІВНА ОНТОЛОГІЯ» ХОРЕОГРАФІЇ В ЄВРОПЕЙСЬКІЙ КУЛЬТУРІ ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 4(55). https://doi.org/10.21564/2663-5704.55.268525

Номер

Розділ

Філософія