ТВОРЧІСТЬ А. ДАНТЕ У СУЧАСНІЙ МАСОВІЙ КУЛЬТУРІ

Автор(и)

  • Вадим Лебедєв Український державний університет залізничного транспорту, Україна

DOI:

https://doi.org/10.21564/2663-5704.52.250443

Ключові слова:

маскульт, масова культура, Данте, «Божественна комедія», архетип

Анотація

Метою даної статті є аналіз використання творчості Данте Аліг'єрі в сучасній масовій культурі. Як показує викладений матеріал, масова культура активно експлуатує образи і теми, запозичені з «Божественної комедії». Використовуватися можуть окремі елементи, персоналії і назви, також маскультом експлуатуються і сама концепція даного твору, і викладена там картина світобудови. Причинами звернення маскульту до цього твору є її насиченість яскравими образами, видовищність, насиченість архетиповими образами, що дає можливість широкої аудиторії їх пережити. У творах маскульту вищого рівня звернення до «Божественної комедії» приваблює тим, що дає можливість показати рух головного героя або цивілізації від страждання до щастя, від дикості і варварства до гармонії. Також із творів Данте найбільш активно запозичується тема пекла та демонізму. Уявлення про гротескний реалізм і (частково) бенкетні образи дають змогу адекватно інтерпретувати багато творів сучасної масової культури. Так само можна припустити, що твори, присвячені темам пекла, демонізму та потойбічного дозволяє споживачеві його пройти через символічне відродження. Занурившись у світ вигаданих пристрастей, злякавшись моторошних та гротескних образів, середньостатистичний мешканець глобалізованого мегаполісу може з новими силами повернутися до свого звичайного життя та повсякденних обов'язків.

Біографія автора

Вадим Лебедєв , Український державний університет залізничного транспорту

кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії та соціології

Посилання

Avetisyan, V. (1990). Gete i Dante. Voprosyi literaturyi – Literature questions, 6, 127–129 [in Russian].

Auerbah, E. (1976). Mimesis: izobrazhenie deystvitelnosti v zapadnoevropeyskoy literature. Moskva: «Progress» [in Russian].

Bahtin, M.M. (1990). Fransua Rable i narodnaya kultura srednevekovya i Renessansa. Moskva: Hudozhestvennaya literatura [in Russian].

Evsyukov, V.V. (1988). Mifyi o Vselennoy. Novosibirsk: Nauka [in Russian].

Ershova, I. (2016). «Bozhestvennaya komediya» Dante Aligeri. Postnauka – Postscience. URL: https://postnauka.ru/faq/60525 [in Russian].

Kempbell, Dzh. (2004). Mificheskiy obraz. Moskva: AST [in Russian].

Losev, A. (1982). Estetika Vozrozhdeniya. Moskva: Myisl [in Russian].

Henneberg, N. (1991). Yazva. Nizhniy Novogorod: Firma «Floks» [in Russian].

Shpengler, O. (1999). Zakat Evropyi: ocherki morfologii mirovoy istorii. Minsk: «Popurri», 1999. T. 2: Vsemirno-istoricheskie perspektivyi [in Russian].

Eliade, M. (1987) Kosmos i istoriya. Moskva: Progress [in Russian].

Yung, K.G. (2003). Psihologiya bessoznatelnogo. Moskva: Kanon [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-04

Як цитувати

Лебедєв , В. . (2022). ТВОРЧІСТЬ А. ДАНТЕ У СУЧАСНІЙ МАСОВІЙ КУЛЬТУРІ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 1(52). https://doi.org/10.21564/2663-5704.52.250443

Номер

Розділ

Філософія