СИНТЕЗ АНТРЕПРИЗИ, ПРОДЮСЕРСТВА ТА РЕЖИСУРИ У ТВОРЧОСТІ СЕРГІЯ ДЯГІЛЄВА
DOI:
https://doi.org/10.21564/2663-5704.52.250414Ключові слова:
сценічна культура, хореографія, художній менеджмент, антреприза, продюсерська діяльність, меценатствоАнотація
Стаття присвячена визначенню ролі художнього менеджменту в сезонах С. Дягілєва. Від традиційної антрепризи, що в театрі існувала на правах певної синкретичної діяльності, коли відомі режисери відповідали за репертуарну політику, фінансові справи, підбір акторської трупи, до диференційної продюсерської діяльності, що ставала певним кластером функцій художнього менеджменту, пролягає велика дистанція становлення функцій опосередкуючої діяльності в сценічному просторі. Ця діяльність пов’язана зі створенням синтетичного мистецького твору, де будь-яка організаційна функція є рефреном типу та стилю режисури. С. Дягілєв був переважно менеджером, який задавав тип режисури в хореографії, сценічній діяльності в цілому.
Посилання
Bezhin, I. D., Semashko O.M., Kovtunenko V.I. (2002) Teatr i hlyadach v suchasniy sotsiokulturniy realʹnosti. Kyyiv: Nauka. CH. 1: Sotsial no-khudozhni vymiry ukrayinskoho teatru: retrospektyva, stan, tendentsiyi. 336 s. [In Ukrainian].
Benua, A. (1990) Moy vospomynanyya. Moskva: Nauka. Kn. 4, 5. 744 s.
Haevskyy, V. (2008) Khoreohrafycheskye portrety. Moskva: Artyst. Rezhyser. Teatr. 608 s. [In Russian].
Zaytsev, V.P. (2006) Rezhysura estrady ta masovykh vydovyshch. Kyyiv: Dako. 252 s. [In Ukrainian].
Klytyn, S. (2008) Ystoryya yskusstva éstrady. Sankt-Peterburh: Sankt-Peterburhskaya hosudarstvennaya akademyya teatralʹnoho yskusstva. 448 s. [In Russian].
Pereverzev, M. P., Kostsov, T.V. (2007) Menedzhment v sfere kulʹtury y yskusstva. Moskva: YNFRA-M. 192 s. [In Russian].
Rubb, A. A. (2001) Fenomen еstradnoy rezhysury: Opyt yssledovanyya. Moskva: Luch. 229 s. [In Russian].
Khrenov, N. A. (2006) Zrelyshcha v épokhu vosstanyya mass. Moskva: Nauka. 646 s. [In Russian].