ЗОВНІШНЯ ПОЛІТИКА США В ОСВІТІ ЯК ЕЛЕМЕНТ «М’ЯКОЇ СИЛИ»: РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Олександр Панфілов Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, Україна
  • Ольга Савченко Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, Україна

DOI:

https://doi.org/10.21564/2663-5704.51.242016

Ключові слова:

зовнішня освітня політика, міжнародні освітні програми, експорт освіти, «м’яка сила»

Анотація

Предметом статті є освіта як складова частина зовнішньої політики США, яка використовувалася і залишається дієвим і впливовим фактором розвитку суспільства, орієнтованого на американські цінності, погляди і спосіб життя. Метою статті є аналіз місця і ролі освіти у зовнішньополітичній стратегії США в сучасну епоху, а основні завдання - визначення стратегічних напрямків використання Сполученими Штатами освіти як «м’якої сили», а також виявлення конкретних механізмів, що дозволяють досягти найбільш ефективних результатів у цьому напрямку. В рамках дослідження досягнуті такі результати: вивчено історичний контекст використання США освіти в якості інструменту «м’якої сили», проаналізовано стратегічні напрямки використання освітнього потенціалу «м’якої сили», виділені галузі освіти, на яких США фокусують основну увагу в контексті експорту освітніх послуг. Американський досвід щодо експорту освітніх послуг може бути використано для уточнення і теоретичного обґрунтування можливостей України просувати свої інтереси на міжнародній арені, використовуючи освітні можливості, які наша країна може запропонувати світові..

Біографії авторів

Олександр Панфілов, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

доктор філософських наук, професор,

професор кафедри соціології та політології

Ольга Савченко , Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба

кандидат філософських наук, доцент,

професор кафедри іноземних мов

Посилання

Berezovska-Chmil, O.B., Chernyshova, T.O., & Kuchyn, S.P., et al. (2021). Spetsyfika rozvytku suchasnoho sotsialno-humanitarnoho seredovyshcha [The specifics of the development of the modern social and humanitarian environment]: kol. monohr. Kharkiv: SH NTM «Novyi kurs» [in Ukrainian].

Schwarzmantel, J. (2014). The Routledge Guidebook to Gramsci's Prison Notebooks. London : Routledge.

Nye, J. S. Jr. Soft Power, Hard Power and Leadership. Retrieved from https://numerons.files.wordpress.com/2012/04/soft-power-hard-power-and-leadership.pdf.

Nye, J. S. Jr., & Welch, D. A. (2017). Understanding global conflict and cooperation: an introduction to theory and history. Tenth ed. Boston : Pearson.

Maan, A., & Cheema, A. (Eds.) (2017). Soft power on hard problems: strategic influence in irregular warfare. Lanham : Hamilton Books.

Nye, J. S. Jr. (2004). Soft Power. The Means to Success in World Politics. Retrieved from https://www.international.ucla.edu/asia/article/34734

Bureau of Educational and Cultural Affairs. (2021). Retrieved from https://eca.state.gov/fulbright/fulbright-alumni

Higher education. Open Society Foundations. (2020). Retrieved from https://www.opensocietyfoundations.org/what-we-do/themes/higher-education

Frankel, Ch. (1966). Neglected Aspect of Foreign Affairs: American Educational and Cultural Policy Abroad. Washington, D. C.: The Brookings Institution.

Cox, M. (2010). Soft Power and US Foreign Policy. Theoretical, historical and contemporary Perspectives. New York : Routledge.

Belmonte, L.A. (2010). Selling the American Way: U.S. Propaganda and the Cold War. Philadelphia: University of Pennsylvania Press.

Coombs, P. H. (1965). Education and Foreign Aid. Ways to Improve United States Foreign Educational Aid. Cambridge, MA : Harvard University Press.

Nye, J. S. Jr. (1990). Bound to Lead: The Changing Nature of American Power. New York : Basic Books.

Wash, D. C. (2000). Foreign Relations of the USA. Vol. І-XVIII. 1964-1968. Retrieved from http:// https://history.state.gov/historicaldocuments/frus1964-68v18

International Military and Education Program. Defence Security Cooperation Agency. Department of Defence. (2021). Retrieved from https://www.dsca.mil/international-education-and-training.

Coombs, P. H. (1964). The Fourth Dimension of Foreign Policy: Educational and Cultural Affairs. New York : Harper & Row.

Trebin, M.P. (2015). Hlobalizatsiia vyshchoi osvity: vyklyky dlia Ukrainy [Globalization of higher education: challenges for Ukraine]. Materialy II Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Studentska molod v umovakh hlobalizatsii» (m. Dnipropetrovsk, 24 kvitnia 2015 r.) Proceedings of the II International Scientific and Practical Conference “Student Youth in Globalization” (Dnepropetrovsk, April 24, 2015), pp. 145-151/ vidp. za vypusk profesor V.V. Kryvoshein. Dnipropetrovsk: LIRA [in Ukrainian].

Higher education in 2012: a global perspective. (2012). Retrieved from http://www.guardian.co.uk/higher-education-network/blog/2012/jan/23/internationalisation-in-2012?newsfeed=true

UNESCO Institute of Statistics. (2009). Global Education Digest: Comparing Education Statistics around the world. Retrieved from http://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/global-education-digest-2009-comparing-education-statistics-across-the-world-en_0.pdf

Varghese, N.V. (2008). Globalization of higher education and cross-border student mobility. International Institute for Educational Planning, UNESCO. Retrieved from http://www.iiep.unesco.org/en/publication/globalization-higher-education-and-cross-border-student-mobility

Trebin, M. P., & Panfilov, O. Yu. (2021). Suchasni tendentsii zastosuvannia syly v mizhnarodnykh vidnosynakh [Modern Power Trends in International Relations]. The Bulletin of Yaroslav Mudryi National Law University. Series: philosophy, philosophy of law, political science, sociology, 2(49), 119-138 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-11

Як цитувати

Панфілов, . О. ., & Савченко , О. . (2021). ЗОВНІШНЯ ПОЛІТИКА США В ОСВІТІ ЯК ЕЛЕМЕНТ «М’ЯКОЇ СИЛИ»: РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АСПЕКТ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 4(51). https://doi.org/10.21564/2663-5704.51.242016

Номер

Розділ

Соціологія