САМООСВІТА ОСОБИСТОСТІ В ПАРАДИГМІ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.21564/2663-5704.51.242003Ключові слова:
самоосвіта особистості, самоосвітня діяльність, інформатизація суспільства, самостійність особистості, освітня парадигма, система освітиАнотація
Досліджена орієнтованість сучасної системи освіти на активність особистості, самостійність у виборі тематики і часу засвоєння інформації. Відмічено, що перехід до нової парадигми освіти з домінантою самоосвіти, співпадає з індивідуальними потребами людей і відбувається при поєднанні інституціональної освіти і самоосвіти. Самоосвіту особистості розглянуто як соціокультурне явище, що пов'язане не тільки з освітою, а і з розвитком суспільства в цілому.
Посилання
Bell, D. (1973). The Coming of Post-Industrial Society. New York.
Burluka, E.V. (2008). Samoobrazovaniye lichnosti kak sotzialnо-pedagogicheskaya problema. Kharkiv. CPI «Novoye slovo» [in Russian].
Burluka, E.V. (2015). Formuvanya gotovnosti do samoosviti osobistosti v umovah sushasnogo osvitnogo protsesu. Visnyk Harkivskogo Natsionalnoho Pedagogichnogo universytetu imeni G. S. Scovorody – Bulletin of the Harkivskogo Natsionalnoho Pedagogichnogo universytetu imeni G. S. Scovorody. Series: Philosophy, 45 (ІІ), 151-158 [in Ukrainian].
Zborovsky, G. (1994). Samoobrazovaniye v usloviyah formirovaniya novoy obrazovatelnoy paradigm. Gumanizatziya I gumanitarizatziya professionalno-pedagogicheskogo obrazovaniya – Bulletin of the Uralskiy gosudarstvennogo professionalno-pedagogicheskogo universiteta. Ekaterinburg, 23-41 [in Russian].
Okon, V. (1990). Vvedeniye v obschuyu didaktiku. Мoscow. «Vyschaya shkola» [in Russian].
Rubinschtein, S. (1976). Problemi obschey psihologii. 2-е izd. Мoscow: Pedagogika [in Russian].
Serikov, V.V. (1999). Obrazovaniye i lichnost. Teoriya I praktika proektirovaniya pedagogicheskih sistem. Мoscow: Logos [in Russian].
Toffler, E. (2000). Tretyа Volnа. Kyiv: «Vsesvit» [in Ukrainian].
Toffler, E. (2002). Shok budushego. Мoscow: AST [in Russian].
Hayes, C. (1998). Beyond the American Dream. Lifelong learning and the search for meaning in a postmodern world. Wasilla: Autodidactic Press.
Schlechty, Ph.C. (1990). Schools for the XXI century. Leadership Imperatives for Educational Reform. San Francisco.