ФОРМИ ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТУ ПРАВОВОЇ І РЕЛІГІЙНОЇ СВІДОМОСТІ В СУЧАСНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.21564/2663-5704.50.235241Ключові слова:
традиційна релігія, новий релігійний рух (НРР), світська держава, релігійна свідомість, релігієзнавча експертизаАнотація
Визначено основні види конфліктів між сучасними формами релігії і права. Один з них очолюють представники традиційних церков. Інший – носії нової, нетрадиційної релігійної свідомості – «Нові релігійні рухи». Третій – представники світського правового світогляду. Релігієзнавча експертиза визначається як найбільш адекватна форма вирішення цих конфліктів. Аналізуються ключові проблеми, що виникають в процесі її застосування.
Посилання
Dyurkgejm, E. (2018). Elementarnye formy religioznoj zhizni: totemicheskaya sistema v Avstralii. Moskva: Elementarnye formy [in Russian].
Veber, M. (1994). Sociologiya religii (Tipy religioznyh soobshestv)/ M. Veber. Izbrannoe. Obraz obshestva – M. Weber. Favorites. The image of society. Moscow: Lawyer,78-280 [in Russian].
Dyurem, K. (1996). Svoboda religii: model SShA. Modeli cerkovno-gosudarstvennyh otnoshenij stran Zapadnoj Evropy: sb. nauchnyh trudov – Models of church-state relations in Western Europe: collection of articles. scientific papers. Kiev: Department of Religious Studies of the Institute of Philosophy of the National Academy of Sciences of Ukraine, 131-151 [in Russian].
Shterin, M. (2000). Vzaimootnosheniya mezhdu cerkovyu i gosudarstvom i religioznoe zakonodatelstvo v Rossii v 1990-e gody. Starye cerkvi, novye veruyushie: sb. nauchnyh trudov – Old churches, new believers: Sat. scientific papers. Moscow: Summer Garden,. Moskva: Letnij Sad, 180-197 [in Russian].
Dyurem, K., Houmers, L. B. (2000). Analiticheskaya ocenka zakona Rossijskoj Federacii 1997 g. Religijna svoboda: sb. naukovih prac.– Religin Freedom: Sat. naukovikh prats. Kiev, 53-81[in Russian].
Gegel, G. (1977). Filosofiya religii. Vols. 1–2; Vol. 2. Moskva: Mysl [in Russian].
Liotar, Zh.-F. (1998). Sostoyanie postmoderna. Sankt-Peterburg: Aletejya [in Russian].
Tihonravov ,Yu.V. (1998). Sudebnoe religiovedenie. Moskva: Biznes-shkola «Intel-Sintez» [in Russian].
Lorente, H. A. (1999). Istoriya ispanskoj inkvizicii. Vols. 1–2; Vol. 1. Moskva: Ladomir, AST [in Russian].
Egorcev, A.Yu. (1997). Totalitarnye sekty: svoboda ot sovesti. Moskva: Informacionno-missionerskij centr «Sektor», Moskovskoe Podvore Svyato-Troickoj-Sergievoj Lavry [in Russian].
Ivanenko, S. (1997). Nado li boyatsya Svidetelej Iegovy? Mosk. Novosti – Moscow news, 16 Feb ( 23), 2 [in Russian].
Tkacheva, A.A. (1991). «Novye religii» Vostoka. Moskva: Nauka [in Russian].
Kuraev, A. (1997). Satanizm dlya intelligencii: o Rerihah i Pravoslavii: Vols. 1–2; Vol. 2.
Moskva: STSL [in Russian].
Gegel, G. (1992). Fenomenologiya duha. Sankt-Peterburg: Nauka [in Russian].
Gorkusha O, Filipovich L. (2021) Koncept «Ukrayinskij svit» yak kognitivnij identifikator zhittyevogo prostoru suchasnih ukrayinciv (filosofsko-religiyeznavchij analiz). Byuleten «Ukrayinske religiyeznavstvo» – Bulletin "Ukrainian Religion", 93, 13-32 [in Ukrainian].
Filipovich, L. (2010). Etnoreligijna identichnist: viznachennya i zberezhennya. Byuleten «Ukrayinske religiyeznavstvo» – Bulletin "Ukrainian Religion", 56, 34-40 [in Ukrainian].