СЕМІОТИКА ЖЕСТУ: ПЕРФОРМАТИВНИЙ КОНЦЕПТУАЛІЗМ
DOI:
https://doi.org/10.21564/2663-5704.49.229776Ключові слова:
перформативність, перформанс, агент, мистецтво дії, тіло, акціонізм, інсталяціяАнотація
Дослідження являє аналіз популярних акціоністських практик і подальшу побудову онтології чистого дії. Апробацією техніки динамізму і принципу дії виступає перформанс. Здійснюється проблематизація перформансу як концептуальної моделі функціонування індивіда в поліонтичній реальності. У дослідженні відбувається звернення до арт-досвіду тілесних актів суб'єкта як демонстрації ним своєї антропологічної автентичності, соціальної значущості, правової повноцінності, гносеологічної активності і політичної волі.
Посилання
El'shevskaja, G. (2020). Akcii, performansy, heppeningi. Ot futuristov do Pavlenskogo: kak iskusstvom stalo huliganstvo, chlenovreditel'stvo i strannoe povedenie. Likbez №1. Russkoe iskusstvo ХХ veka. Lekcija 8. URL: https://arzamas.academy/materials/1208 [in Russian].
Krylova, E. (2021). Zhizn' kak pozhiznennoe zakljuchenie. URL: http://moscowartmagazine.com/issue/16/article/223 [in Russian].
Andreeva, E. (2021). Vsjo i Nichto. Simvolicheskie figury v iskusstve vtoroi' poloviny XX veka. URL: https://e-libra.me/read/489788-vse-i-nichto.html [in Russian].
Kostincova, J. (2018). Readin a city. Contemporary Poetry in Public Space. Current issues of the Russian Language teaching XIII. Brno, Czech Republic. May 16–18, 449–455.
Filippova, D. (2020). A Sinner or a Criminal? The Judgment of Oleg Mavromatti under Article 282. Poetics today, Vol. 41, Issue 3: SI, 437–460.
Artemenko, A. P., Artemenko, Y. I. (2020). From postmodernism to metamodernism: the formation of modern visual practices. Tomsk State University Journal of Philosophy, Sociology and Political Science, Vol. 58, 47–58.
Petrovsky, H. V. (2018). Thinkin in Images. From the icon to dynamic sign. Problems of Philosophy, Issue 11, 57–64.
Skul'pturnye struktury Sola Levitta. (2021). URL: http://www.lookatme.ru/flow/posts/art-radar/63070-skulpturnyie-strukturyi-sola-levitta [in Russian].
Downey, H., Sherry, J. F. (2020). Public art and ritual transformation in Northern Ireland. Arts and the Market, Vol. 10, Issue 3, 187–203.
Johnson, P. (2021). Modern Art Conservation. URL: https://aics47thannualmeeting2019.sched.com/speaker/johnson.pamelaj.
Eckersley, A., Duff, C. (2020). Bodies of Fashion and the Fashioning of Subjectivity. Body & Society, Vol. 26, Issue 4, Dec. 1, 35–61.
Rei'ngol'd, G. (2006). Umnaja tolpa: novaja social'naja revoljucija. Moskva: FAIR-PRESS [in Russian].
Cuellar-Moreno, M., Antonio Cubas-Delgado, J. A., Caballero-Julia, D. (2018). Music and Innovation. Learning music through a Flashmob. Revista Electronica Complutense de Investigacion en Educacion Musical-Reciem, Vol. 15, 139–151.
Loskutov, A. (2020). Monstracija-2010. URL: https://www.ncca.ru/innovation/shortlistitem.jsp [in Russian].
Novosjolova, O. V., Kurbanova, E. D. (2017). Challenges kak instrument mezhdunarodnoi' massovoi' kommunikacii [Challenges as a tool of international mass communication]. Nauchnyi' al'manah – Scientific almanac, vol. 6, № 1(32), 284–287 [in Russian].
Batler, Dzh. (2002). Psihika vlasti: teorii sub`ekcii. Sankt-Peterburg: Aletei'ja [in Russian].
Batler, Dzh. (2018). Zametki k performativnoi' teorii sobranija. Moskva: Ad Marginem Press [in Russian].
Din, Dzh. (2017). Tolpa i publika [Crowd and audience]. Stasis, vol. 5, № 1, 220–246 [in Russian].
Stending, G. (2019). Prekariat: novyi' opasnyi' klass. URL: https://e-libra.ru/read/508982-prekariat-novyy-opasnyy-klass.html [in Russian].
Ozhe, M. (2017). Ne-mesta. Vvedenie v antropologiju gipermoderna. Moskva: Novoe literaturnoe obozrenie [in Russian].
Dawkins, R. (2016). The selfish gene. Oxford: Oxford University Press.
Dany`l`yan, O. G., Dz`oban`, O. P., Zhdanenko, S. B. et al. (2020). Suchasne suspil`stvo, lyudy`na, pravo v umovax global`ny`x transformacij. Xarkiv: Pravo [in Ukrainian].
Ostin, Dzh. L. (1999). Kak sovershat' dei'stvija pri pomoschi slov. Izbrannoe. Moskva: Ideja-Press. Dom intellektual'noi' knigi [in Russian].
Kovalenko, I. I., Melyakova, Yu. V., Kal`ny`cz`ky`j, E. A. (2020). Fenomen tilesnosti v performaty`vnij parady`gmi: vid zibrannya do problematy`zaciyi polity`chnogo. Visny`k Nacional`nogo yury`dy`chnogo universy`tetu imeni Yaroslava Mudrogo. Seriya: Filosofiya – Bulletin of the Yaroslav the Wise National Law University. Series: Philosophy. Xarkiv: Pravo. 1(44), 86–119 [in Ukrainian].
Bodriyar, Zh. (2004). Sy`mulyakry` i sy`mulyaciya. Ky`yiv: “Osnovy`” [in Ukrainian].
Zhizhek, S. (2016). Dobro pozhalovat' v pustynju Real'nogo ІІ: Razmyshlenija o Vsemirnom torgovom centre – tret'ja versija. URL: http://anthropology.ru/ru/texts/zizek/reflections.html [in Russian].
D`jachenko, A. (2021). Enviromental'naja skul'ptura Dzh. Sigala. URL: http://rupo.ru/m/1693/enwironmentalyaya_skulyptura_dzh._sigala.html [in Russian].
Radikal'nyi' akcionizm v dei'stvii: pokazatel'noe vystuplenie. (2010). Kommersant`. Vlast' – Kommersant. Power, № 46. URL: https://www.kommersant.ru/doc/1534790 [in Russian].
Melamed, Ju. (2012). Perepostili – sledovatel'no, suschestvuju: chto takoe tekst v fei'sbuke. Logos, № 2(86), 10–18 [in Russian].
Bavil'skii', D. (2020). Kazhdyi' iz nas marsianin: o knige «Vvedenie v antropologiju gipermoderna» Marka Ozhe. URL: https://gorky.media/reviews/kazhdyj-iz-nas-marsianin/ [in Russian].
Meliakova, Y., Kovalenko, I., Zhdanenko, S., Kalnytskyi, E. (2020). Performance in the Postmodern Culture and Law. Amazonia Investiga, Vol. 9, Issue 27, 340-348.