ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК МОДИ И ГЕНДЕРА ЯК МЕХАНІЗМІВ САМОВИРАЖЕННЯ И САМОІДЕНТИФІКАЦІЇ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ

Автор(и)

  • Дмитро Андрійович Жуков Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія» https://orcid.org/0000-0002-7917-7866

DOI:

https://doi.org/10.21564/2075-7190.48.225055

Ключові слова:

соціологія моди, гендерні дослідження, гендер, модні тенденції, мода

Анотація

Стаття присвячена виявленню можливостей синтезу аналітичного потенціалу таких напрямків соціологічної думки як гендерні дослідження і теорія моди. Мета статті – продемонструвати взаємозалежність феноменів моди и ґендера через впровадження ґендерних маркерів у теорії моди. Для досягнення мети у статті на основі аналізу класичних і сучасних концепцій моди розкриті особливості феномену моди, а крізь призму теорії К. Уеста и Д. Зіммермана ‑ сутнісні маркери ґендера, що дало можливість позначити взаємо’звязок цих феноменів у соціальному просторі сучасності.

Біографія автора

Дмитро Андрійович Жуков , Харківський гуманітарний університет «Народна українська академія»

аспірант кафедри соціології та гуманітарних дисциплін

Посилання

Zhukov, D. (2018). Henderni aspekty modnykh tendencii v umovakh hlobalizatsii [Gender aspects of fashion trends in the context of globalization]. Genderna polityka ochyma ukrainskoi molodi: materialy pidsumkovoi konferentsii KhI Rehionalnoho konkursu molodykh vchenykh, Kharkiv, 24 zhovtnia 2017 r. Gender Policy through the Eyes of Ukrainian Youth: Proceedings of the Final Conference of the XI Regional Competition for Young Scientists, Kharkiv, October 24, 2017 / [za zah. red.: N.V. Bibik, H.H. Fesenko]; Kharkiv. nats. un-t misk. hosp-va im. O. M. Beketova, Pp. 82-90. Kharkiv: KhNUMH im. O.M. Beketova [in Ukrainian].

Alimen, N. (2018). Faith and fashion in Turkey: consumption, politics and Islamic identities. London; New York: I.B. Tauris.

Gaugele, E., & Titton, M. (Eds.) (2019). Fashion and postcolonial critique. Berlin: Sternberg Press; Wien: Akademie der bildenden Künste.

Geczy, A., & Karaminas, V. (2016). Fashion’s double: representations of fashion in painting, photography and film. New York: Bloomsbury Academic.

Jansen, M.A. (2015). Moroccan fashion: design, tradition and modernity. London; New York: Bloomsbury Academic.

Large, J. (2019). The Consumption of Counterfeit Fashion. Cham: Palgrave Pivot, 2019. vii, 104 p.

Berger, A.E. (2016). Gender springtime in Paris: a twenty-first century tale of seasons. Differences: A Journal of Feminist Cultural Studies, 27(2), 1–26. doi:10.1215/10407391-3621685

Clark, A.K. (2017). Updating the gender gap(s): a multilevel approach to what underpins changing cultural attitudes. Politics & Gender, 13(1), 26–56. doi:10.1017/S1743923X16000520

Gillis, M.J., & Jacobs, A.T. (2020). Introduction to women’s and gender studies: an interdisciplinary approach. Second Edition. New York: Oxford University Press.

Hemmings, C. (2016). Is Gender Studies Singular? Stories of Queer/Feminist Difference and Displacement. Differences: A Journal of Feminist Cultural Studies, 27(2), 79–102. doi:10.1215/10407391-3621721

Pulkkinen, T. (2016). Feelings of Injustice: The Institutionalization of Gender Studies and the Pluralization of Feminism. Differences: A Journal of Feminist Cultural Studies, 27(2), 103-124. doi:10.1215/10407391-3621733. hdl:10138/174278

Kawamura, Y. (2016). Sneakers: fashion, gender, and subculture. London; New York: Bloomsbury Academic.

Pakhomova, M.G. (2011). Moda kak socialno-kulturnyi fenomen [Fashion as a social and cultural phenomenon]. Vserossiiskii zhurnal nauchnykh publikatsii All-Russian journal of scientific publications, 3(4), 42–44 [in Russian].

Khaustova, A.A. (2013). Moda kak socialnyi fenomen i obekt sociologicheskogo analiza [Fashion as a social phenomenon and an object of sociological analysis]. Vlast – Power, 2, 103–106 [in Russian].

Blumer, H. (1968). Fashion. Sills, D.L. (Ed.) International Encyclopedia of the Social Sciences, Vol. 5, Pp. 341-345. New York: Macmillan.

Blumer, H. (1969). Fashion: From Class Differentiation to Collective Selection. The Sociological Quarterly, 10(3), 275-291. doi: 10.1111/j.1533-8525.1969.tb01292.x

Trebin, M.P. (Ed.) (2020). Sotsiolohiia prava: entsyklopedychnyi slovnyk [Sociology of law: encyclopedic dictionary] / L.M. Herasina, O.Yu. Panfilov, V.L. Pohribna et al. Kharkiv: Pravo [in Ukrainian].

Panfilov, O.Yu. (Ed.) (2019). Sotsialno-humanitarna sfera Ukrainy v suchasnykh dyskursakh: monohrafiia [Socio-humanitarian sphere of Ukraine in modern discourses: monograph]. Kharkiv: KhIF KNTEU [in Ukrainian].

Bourdieu, P., & Delsaut, Y. (1975). Le couturier et sa griffe: contribution à une théorie de la magie. Actes de la Recherche en Sciences Sociales, 1(1), 7–36.

White, J.E. (2017). Meet generation Z: understanding and reaching the new post-Christian world. Grand Rapids, Michigan: Baker Books.

Bodrijjar, Zh. (2006). Obshhestvo potreblenija: ego mify i struktury [The consumer society: its myths and structures] / [per. s fr., poslesl. i primech. E.A. Samarskoj]. Moskva: Respublika: Kul’turnaja revoljucija [in Russian].

Bart, R. (2019). Sistema Mody: stat’i po semiotike kul’tury [The Fashion System: Articles on the Semiotics of Culture] / perevod s fr., vstup. st., sost. S.N. Zenkina. Moskva: Akademicheskij proekt [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-09

Як цитувати

Жуков , Д. А. (2021). ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК МОДИ И ГЕНДЕРА ЯК МЕХАНІЗМІВ САМОВИРАЖЕННЯ И САМОІДЕНТИФІКАЦІЇ У СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 1(48), 221–232. https://doi.org/10.21564/2075-7190.48.225055

Номер

Розділ

Соціологія