DOI: https://doi.org/10.21564/2075-7190.46.213245

ПАРАДИГМАЛЬНИЙ ВИМІР СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

Олександр Юрійович Панфілов, Ольга Олександрівна Савченко

Анотація


У статті робиться спроба розкриття парадигмальних засад сучасного освіт­нього простору. Надається огляд парадигм, що сформувалися у світовому освіт­ньому процесі протягом певного часу, зокрема репродуктивно-консервативної та прогресивно-гуманістичної. На основі проведеного аналізу визначено принципові відмінності таких парадигм, зроблено висновок, що освітня парадигма ХХІ століт­тя, має бути заснована на взаємопроникненні та взаємодоповнюваності репродук­тивно-консервативної та прогресивно-гуманістичної парадигм, виходить з об’єкт- суб’єктної природи людини.


Ключові слова


освіта; освітній простір; парадигма освіти; технократична освіта; гуманістична освіта

Посилання


Higher Education in the Developing World: Changing Contexts and Institutional Responses / edited by David W. Chapman & Ann E. (2002). Austin. Greenwood Press.

Education for a Sustainable Future: A Paradigm of Hope for the 21st Century (Innovations in Science Education and Technology) / edited by Keith A. Wheeler & Anne Perraca Bijur. (2000)/ New York: Springer.

Adler, M. J. (1942). In Defense of the Philosophy of Education. Philosophies of Education. 41st Yearbook of the National Society for the Study ofEducation. Chicago: University of Chicago Press. Part 1. 197-249.

Bruner, J. S. (1966). Toward a Theory of Instruction. Cambridge, Mass.: Belknap Press of Harvard University.

Cubberley, E. P. (1920). The history of education : educational practice and progress considered as a phase of the development and spread of Western civilization. Boston: Houghton Mifflin.

Fostman, N. & Weingartner, C. (1969). Teaching as a Subversive Activity. New York: Delacorte Press.

Рostman, N. (1979). Teaching as a Conserving Activity. New York: Delacorte Press.

Gagne, R. M., Wager, W. W., Golas, K. & Keller, J. M. (2005) Principles of Instructional Design. Belmont, CA: Wadsworth Publishing.

Skinner, B. F. (1968). The Technology of Teaching. New York, Appleton-Century- Crofts.

Bloom, B. S. (1969). Taxonomy of Educational Objectives: The Classification of Educational Goals. New York: Longmans, Green.

Miller, J. P. (2007). The holistic curriculum. Toronto: University of Toronto Press.

Rogers, C. A. (1986) Client - centered / Person - centered Approach to Therapy. Psychotherapist’s Casebook / edited by Katash, I. And Wolf, A. Jossey - Bass. 197-207.

Shapiro, S. B. (1986). Survey of basic instructional value in humanistic education. Journal of Humanistic Education and Development. 24(4). 144-158.

Patterson, C. H.(1973) Humanistic education. Englewood Cliffs, N. J.: Prentice - Hall.

Valett, R. E. (1977) Humanistic education: developing the total person. St. Louis: Mosby.

Simpson, E. L. (1976). Humanistic education: An interpretation. Cambridge, Mass.: Ballinger Pub. Co.

Shapiro, S. B. (1987). The instructional values of humanistic educators: An expanded, empirical analysis. Journal of Humanistic Education and Development. 25(3)155-170.

Panfilov, O. Yu., Savchenko, O. O. (2011). Subiektnist yak paradyhmalna osoblyvist suchasnoho osvitnoho protsesu. Visnyk Natsionalnoi yurydychnoi akademii Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho. Seriia: Filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia. Kharkiv: Pravo. 10. 40-47 [in Ukrainian].

Panfilov, O. Yu., Savchenko, O. O. (2015). Filosofski aspekty motyvatsii navchalnoi diialnosti. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Yurydychna akademiia Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho». Seriia: Filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia. Kharkiv: Pravo. 2 (25). 13-21 [in Ukrainian].

Panfilov, O. Yu., Savchenko, O. O. (2007). Do novoi paradyhmy vyshchoi osvity: interpretatsiia deiakykh zahalnosvitovykh tendentsii. Naukovi zapysky Kharkivskoho universytetu Povitrianykh Syl. Sotsialna filosofiia. Psykholohiia. Kharkiv: KhUPS. 2 (28). 68-77 [in Ukrainian].

Trebin, M. P. (2017). Osvita v umovakh hlobalizatsii. Materialy IIIMizhnarodnoi naukovoi konferentsii «Studentska molod v umovakh hlobalizatsii» (m. Dnipro, 21 kvitnia 2017 r.) / vidp. za vypusk profesor V. V. Kryvoshein. Dnipropetrovsk: Vydavnytstvo «Hrani», 2017 [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1.      Higher Education in the Developing World: Changing Contexts and Institutional
Responses / edited by David W. Chapman & Ann E. Austin. Greenwood Press, 2002.
265 p.
2.       Education for a Sustainable Future: A Paradigm of Hope for the 21st Century (Innovations in Science Education and Technology) / edited by Keith A. Wheeler & Anne Perraca Bijur. New York: Springer, 2000. 282 р.
3.       Adler M. J. In Defense of the Philosophy of Education. Philosophies of Education. 41st Yearbook of the National Society for the Study of Education. Chicago: University of Chicago Press, 1942. Part 1. Р. 197-249.
4.       Bruner J. S. Toward a Theory of Instruction. Cambridge, Mass.: Belknap Press of Harvard University, 1966. x, 176 p.
5.       Cubberley E. P. The history of education : educational practice and progress considered as a phase of the development and spread of Western civilization. Boston: Houghton Mifflin, 1920. xxi, 848 p.
6.       Fostman N., Weingartner C. Teaching as a Subversive Activity. New York: Delacorte Press, 1969. xv, 219 p.
7.       Рostman N. Teaching as a Conserving Activity. New York: Delacorte Press. 1979. 244 p.
8.       Gagne R. M., Wager W. W., Golas K., Keller J. M. Principles of Instructional Design. Belmont, CA : Wadsworth Publishing, 2005. xvii, 387 p.
9.       Skinner B. F. The Technology of Teaching. New York, Appleton-Century-Crofts, 1968. ix, 271 p.
10.   Bloom B. S. Taxonomy of Educational Objectives: The Classification of Educational Goals. New York: Longmans, Green, 1969. 228 р.
11.   Miller J. P. The holistic curriculum. Toronto: University of Toronto Press, 2007. 208 p.
12.   Rogers C. A. Client - centered / Person - centered Approach to Therapy. Psychotherapist’s Casebook / edited by Katash, I. And Wolf, A. Jossey - Bass, 1986, Р. 197-207.
13.   Shapiro S. B. Survey of basic instructional value in humanistic education. Journal of Humanistic Education and Development. 1986. Vol. 24, Issue 4. P. 144-158.
14.   Patterson C. H. Humanistic education. Englewood Cliffs, N. J.: Prentice - Hall, 1973. xi, 239 p.
15.   Valett R. E. Humanistic education: developing the total person. St. Louis: Mosby, 1977. 232 p.
16.   Simpson E. L. Humanistic education: An interpretation. Cambridge, Mass.: Ballinger Pub. Co., 1976. xi, 328 p.
17.   Shapiro S. B. The instructional values of humanistic educators: An expanded, empirical analysis. Journal of Humanistic Education and Development. 1987. Vol. 25, Issue 3. P. 155-170.
18.   Панфілов О. Ю., Савченко О. О. Суб’єктність як парадигмальна особливість сучасного освітнього процесу. Вісник Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого. Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціо­логія. Харків: Право, 2011. Вип. 10. С. 40-47.
19.   Панфілов О. Ю., Савченко О. О. Філософські аспекти мотивації навчальної ді­яльності. Вісник Національного університету «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого». Серія: Філософія, філософія права, політологія, со­ціологія. Харків: Право, 2015. №. 2 (25). С. 13-21.
20.   Панфілов О. Ю., Савченко О. О. До нової парадигми вищої освіти: інтерпретація деяких загальносвітових тенденцій. Наукові записки Харківського університету Повітряних Сил. Соціальна філософія. Психологія. Харків: ХУПС. 2007. Вип. 2 (28). С. 68-77.
21.   Требін М. П. Освіта в умовах глобалізації. Матеріали ІІІМіжнародної наукової конференції «Студентська молодь в умовах глобалізації» (м. Дніпро, 21 квітня 2017р.) / відп. за випуск професор В. В. Кривошеїн. Дніпропетровськ: Видавни­цтво «Грані», 2017. С. 29-33.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN (печать): 2075-7190 ISSN (Online): 2663-5704