ПАРАДИГМАЛЬНИЙ ВИМІР СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ
DOI:
https://doi.org/10.21564/2075-7190.46.213245Ключові слова:
освіта, освітній простір, парадигма освіти, технократична освіта, гуманістична освітаАнотація
У статті робиться спроба розкриття парадигмальних засад сучасного освітнього простору. Надається огляд парадигм, що сформувалися у світовому освітньому процесі протягом певного часу, зокрема репродуктивно-консервативної та прогресивно-гуманістичної. На основі проведеного аналізу визначено принципові відмінності таких парадигм, зроблено висновок, що освітня парадигма ХХІ століття, має бути заснована на взаємопроникненні та взаємодоповнюваності репродуктивно-консервативної та прогресивно-гуманістичної парадигм, виходить з об’єкт- суб’єктної природи людини.
Посилання
Higher Education in the Developing World: Changing Contexts and Institutional Responses / edited by David W. Chapman & Ann E. (2002). Austin. Greenwood Press.
Education for a Sustainable Future: A Paradigm of Hope for the 21st Century (Innovations in Science Education and Technology) / edited by Keith A. Wheeler & Anne Perraca Bijur. (2000)/ New York: Springer.
Adler, M. J. (1942). In Defense of the Philosophy of Education. Philosophies of Education. 41st Yearbook of the National Society for the Study ofEducation. Chicago: University of Chicago Press. Part 1. 197-249.
Bruner, J. S. (1966). Toward a Theory of Instruction. Cambridge, Mass.: Belknap Press of Harvard University.
Cubberley, E. P. (1920). The history of education : educational practice and progress considered as a phase of the development and spread of Western civilization. Boston: Houghton Mifflin.
Fostman, N. & Weingartner, C. (1969). Teaching as a Subversive Activity. New York: Delacorte Press.
Рostman, N. (1979). Teaching as a Conserving Activity. New York: Delacorte Press.
Gagne, R. M., Wager, W. W., Golas, K. & Keller, J. M. (2005) Principles of Instructional Design. Belmont, CA: Wadsworth Publishing.
Skinner, B. F. (1968). The Technology of Teaching. New York, Appleton-Century- Crofts.
Bloom, B. S. (1969). Taxonomy of Educational Objectives: The Classification of Educational Goals. New York: Longmans, Green.
Miller, J. P. (2007). The holistic curriculum. Toronto: University of Toronto Press.
Rogers, C. A. (1986) Client - centered / Person - centered Approach to Therapy. Psychotherapist’s Casebook / edited by Katash, I. And Wolf, A. Jossey - Bass. 197-207.
Shapiro, S. B. (1986). Survey of basic instructional value in humanistic education. Journal of Humanistic Education and Development. 24(4). 144-158.
Patterson, C. H.(1973) Humanistic education. Englewood Cliffs, N. J.: Prentice - Hall.
Valett, R. E. (1977) Humanistic education: developing the total person. St. Louis: Mosby.
Simpson, E. L. (1976). Humanistic education: An interpretation. Cambridge, Mass.: Ballinger Pub. Co.
Shapiro, S. B. (1987). The instructional values of humanistic educators: An expanded, empirical analysis. Journal of Humanistic Education and Development. 25(3)155-170.
Panfilov, O. Yu., Savchenko, O. O. (2011). Subiektnist yak paradyhmalna osoblyvist suchasnoho osvitnoho protsesu. Visnyk Natsionalnoi yurydychnoi akademii Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho. Seriia: Filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia. Kharkiv: Pravo. 10. 40-47 [in Ukrainian].
Panfilov, O. Yu., Savchenko, O. O. (2015). Filosofski aspekty motyvatsii navchalnoi diialnosti. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Yurydychna akademiia Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho». Seriia: Filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia. Kharkiv: Pravo. 2 (25). 13-21 [in Ukrainian].
Panfilov, O. Yu., Savchenko, O. O. (2007). Do novoi paradyhmy vyshchoi osvity: interpretatsiia deiakykh zahalnosvitovykh tendentsii. Naukovi zapysky Kharkivskoho universytetu Povitrianykh Syl. Sotsialna filosofiia. Psykholohiia. Kharkiv: KhUPS. 2 (28). 68-77 [in Ukrainian].
Trebin, M. P. (2017). Osvita v umovakh hlobalizatsii. Materialy IIIMizhnarodnoi naukovoi konferentsii «Studentska molod v umovakh hlobalizatsii» (m. Dnipro, 21 kvitnia 2017 r.) / vidp. za vypusk profesor V. V. Kryvoshein. Dnipropetrovsk: Vydavnytstvo «Hrani», 2017 [in Ukrainian].