ПАРАДИГМАЛЬНИЙ ВИМІР СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

Автор(и)

  • Олександр Юрійович Панфілов Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, Україна https://orcid.org/0000-0002-8997-0120
  • Ольга Олександрівна Савченко Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, Україна https://orcid.org/0000-0003-0085-7189

DOI:

https://doi.org/10.21564/2075-7190.46.213245

Ключові слова:

освіта, освітній простір, парадигма освіти, технократична освіта, гуманістична освіта

Анотація

У статті робиться спроба розкриття парадигмальних засад сучасного освіт­нього простору. Надається огляд парадигм, що сформувалися у світовому освіт­ньому процесі протягом певного часу, зокрема репродуктивно-консервативної та прогресивно-гуманістичної. На основі проведеного аналізу визначено принципові відмінності таких парадигм, зроблено висновок, що освітня парадигма ХХІ століт­тя, має бути заснована на взаємопроникненні та взаємодоповнюваності репродук­тивно-консервативної та прогресивно-гуманістичної парадигм, виходить з об’єкт- суб’єктної природи людини.

Біографії авторів

Олександр Юрійович Панфілов, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

доктор філософських наук, професор, професор кафедри соціології та політології

Ольга Олександрівна Савченко, Харківський національний університет Повітряних Сил імені Івана Кожедуба

кандидат філософських наук, доцент, професор кафедри іноземних мов

Посилання

Higher Education in the Developing World: Changing Contexts and Institutional Responses / edited by David W. Chapman & Ann E. (2002). Austin. Greenwood Press.

Education for a Sustainable Future: A Paradigm of Hope for the 21st Century (Innovations in Science Education and Technology) / edited by Keith A. Wheeler & Anne Perraca Bijur. (2000)/ New York: Springer.

Adler, M. J. (1942). In Defense of the Philosophy of Education. Philosophies of Education. 41st Yearbook of the National Society for the Study ofEducation. Chicago: University of Chicago Press. Part 1. 197-249.

Bruner, J. S. (1966). Toward a Theory of Instruction. Cambridge, Mass.: Belknap Press of Harvard University.

Cubberley, E. P. (1920). The history of education : educational practice and progress considered as a phase of the development and spread of Western civilization. Boston: Houghton Mifflin.

Fostman, N. & Weingartner, C. (1969). Teaching as a Subversive Activity. New York: Delacorte Press.

Рostman, N. (1979). Teaching as a Conserving Activity. New York: Delacorte Press.

Gagne, R. M., Wager, W. W., Golas, K. & Keller, J. M. (2005) Principles of Instructional Design. Belmont, CA: Wadsworth Publishing.

Skinner, B. F. (1968). The Technology of Teaching. New York, Appleton-Century- Crofts.

Bloom, B. S. (1969). Taxonomy of Educational Objectives: The Classification of Educational Goals. New York: Longmans, Green.

Miller, J. P. (2007). The holistic curriculum. Toronto: University of Toronto Press.

Rogers, C. A. (1986) Client - centered / Person - centered Approach to Therapy. Psychotherapist’s Casebook / edited by Katash, I. And Wolf, A. Jossey - Bass. 197-207.

Shapiro, S. B. (1986). Survey of basic instructional value in humanistic education. Journal of Humanistic Education and Development. 24(4). 144-158.

Patterson, C. H.(1973) Humanistic education. Englewood Cliffs, N. J.: Prentice - Hall.

Valett, R. E. (1977) Humanistic education: developing the total person. St. Louis: Mosby.

Simpson, E. L. (1976). Humanistic education: An interpretation. Cambridge, Mass.: Ballinger Pub. Co.

Shapiro, S. B. (1987). The instructional values of humanistic educators: An expanded, empirical analysis. Journal of Humanistic Education and Development. 25(3)155-170.

Panfilov, O. Yu., Savchenko, O. O. (2011). Subiektnist yak paradyhmalna osoblyvist suchasnoho osvitnoho protsesu. Visnyk Natsionalnoi yurydychnoi akademii Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho. Seriia: Filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia. Kharkiv: Pravo. 10. 40-47 [in Ukrainian].

Panfilov, O. Yu., Savchenko, O. O. (2015). Filosofski aspekty motyvatsii navchalnoi diialnosti. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Yurydychna akademiia Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho». Seriia: Filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia. Kharkiv: Pravo. 2 (25). 13-21 [in Ukrainian].

Panfilov, O. Yu., Savchenko, O. O. (2007). Do novoi paradyhmy vyshchoi osvity: interpretatsiia deiakykh zahalnosvitovykh tendentsii. Naukovi zapysky Kharkivskoho universytetu Povitrianykh Syl. Sotsialna filosofiia. Psykholohiia. Kharkiv: KhUPS. 2 (28). 68-77 [in Ukrainian].

Trebin, M. P. (2017). Osvita v umovakh hlobalizatsii. Materialy IIIMizhnarodnoi naukovoi konferentsii «Studentska molod v umovakh hlobalizatsii» (m. Dnipro, 21 kvitnia 2017 r.) / vidp. za vypusk profesor V. V. Kryvoshein. Dnipropetrovsk: Vydavnytstvo «Hrani», 2017 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Панфілов, О. Ю., & Савченко, О. О. (2020). ПАРАДИГМАЛЬНИЙ ВИМІР СУЧАСНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 3(46), 220–234. https://doi.org/10.21564/2075-7190.46.213245

Номер

Розділ

Соціологія