DOI: https://doi.org/10.21564/2075-7190.46.213242

СПОСОБИ РЕПРЕЗЕНТАЦІЇ ПОЛІТИЧНИХ АКТОРІВ В УКРАЇНСЬКОМУ ЦИФРОВОМУ ПОЛІТИЧНОМУ ДИСКУРСІ

Наталія Олександрівна Стеблина

Анотація


У статті визначаються два способи репрезентації політичних акторів у дис­курсі: із штучною увагою до актора (із розміщенням «джинси») та зі звичайною. Для першого характерні регулярні згадки про актора, їхня кількість - незначна. Для другого із відсутністю гарячих інфоприводів незначна кількість згадок розташову­ється сконцентровано. Якщо гарячі інфоприводи присутні, то наявні сплески уваги.


Ключові слова


цифровий політичний дискурс; політичні актори; президентські вибори; Україна; матеріали із ознаками замовності

Посилання


Metodolohiia otsiniuvannia yakosti kontentu v rehionalnykh drukovanykh ta on-lain vydanniakh (onovlena v hrudni 2019 roku) [Methodology for assessing the quality of content in regional print and online publications (updated in December 2019)]. Retrieved from https://idpo.org.ua/wp-content/uploads/2020/01/methodology-2019. pdf [in Ukrainian].

Metodolohiia monitorynhu dzhynsy ta nenalezhnoho markuvannia v onlain-media (onovlena) [Jeans monitoring and improper labeling methodology in online media (updated).]. Retrieved from https://imi.org.ua/monitorings/metodolohiia-monitorynhu- materialiv-z-oznakamy-zamovlennia-dzhynsy-i28317 [in Ukrainian].

Tret’ odesskikh SMI ne predstavleny v Facebook (REYTING). hMrkom. Retrieved from https://izbirkom.org.ua/news/medialiteracy/2019/tret-odesskikh-smi-ne- predstavleny-v-facebook-reiting/ [in Russian].

Tsetsura, K. & Kruckeberg, D. (2017). Transparency, Public Relations and the Mass Media: Combating the Hidden Influences in News Coverage Worldwide. London: Routledge.

Sadivnychyi, V. & Sushkova, O. (2016). Dzhynsa yak etychna problema mistsevoi zhurnalistyky [Jeans as an ethical issue of local journalism]. Informatsiine suspilstvo - Information society, 23, 20-24 [in Ukrainian].

Iggers, J. (1999). Good News, Bad News. Journalism. Ethics and the Public Interest. Boulder, Colo.: Westview Press.

Josephi, B. (2016). Digital Journalism and Democracy. Witschge, T., Anderson, С. W., Domingo, D. & Hermida, A. (Eds.). The Handbook of Digital Journalism (p. 9-24). London: Sage.

Pickard, V. (2011). Can Government Support the Press? Historicizing and Internationalizing a Policy Approach to the Journalism Crisis. The Communication Review, 14(2), 73-95. DOI: 10.1080/10714421.2011.573430

Nielsen, R. (2015). Introduction: The Uncertain Future of Local Journalism. Nielsen, R. K. Local Journalism: Journalism the Decline of Newspapers and the Rise of Digital Media (p. 1-28). London; New York: I. B. Tauris & Co. Ltd in association with the Reuters Institute for the Study of Journalism, University of Oxford.

Butyrina, M. (2017). Osnovni trendy ta konstrukty postzhurnalistyky [The main trends and constructs of post-journalism]. VisnykKharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. N. Karazina. Seriia «Sotsialni komunikatsii» - Bulletin of V. N/ Karazin Kharkiv National University. Social Communications Series, 12, 9-13 [in Ukrainian].

Dreshpak, V. M. (2020). Povidomlennia pressluzhb orhaniv publichnoi vlady rehionalnoho rivnia: struktura ta stylistyka [Notices of the press services of public authorities at the regional level: structure and style]. Derzhava ta rehiony. Seriia: Sotsialni komunikatsii - State and regions. Series: Social Communications, 1(41), 107-112. DOI: 10.32840/cpu2219-8741/2020.1(41).17 [in Ukrainian].

Chadwick, A. (2011). The Political Information Cycle in a Hybrid News System: The British Prime Minister and the «Bullygate» Affair. International Journal of Press/ Politics, 16(1), 3-29.

Van Leuven, S., Deprez, A. & Raeymaeckers, K. (2013). Towards more balanced news access? A study on the impact of cost-cutting and Web 2.0 on the mediated public sphere. Journalism, 15(7), 850-867.

Emenyeonu, O. C. & Mohamad, B. (2017). News Authorship and News Sources: Impacts on Environmental Coverage in The Nigerian Press. Jurnal The Messenger, 9(2), 110-119.

Blassnig, S., Ernst, N., Buchel, F., Engesser, S. & Esser, F. (2019). Populism in Online Election Coverage. Journalism Studies, 20(8), 1110-1129. DOI:10.1080/146167 0X.2018.1487802

Ernst, N., Esser, F., Blassnig, S. & Engesser, S. (2019). Favorable Opportunity Structures for Populist Communication: Comparing Different Types of Politicians and Issues in Social Media, Television and the Press. The International Journal of Press/ Politics, 24(2), 165-188. DOI:10.1177/1940161218819430

Stetka, V., Surowiec, P. & Mazak, J. (2019). Facebook as an Instrument of Election Campaigning and Voters’ Engagement: Comparing Czechia and Poland. European Journal of Communication, 34(2), 121-141. DOI: 10.1177/0267323118810884

Mitchell, A., Simmons, K., Matsa, K. E. & Silver, L. Publics Globally Want Unbiased News Coverage, but Are Divided on Whether Their News Media Deliver. Retrieved from http://www.pewglobal.org/2018/01Z11/publics-globally-want-unbiased-news- coverage-but-are-divided-on-whether-their-news-media-deliver/.

Benson, R. (2018). Can foundations solve the journalism crisis? Journalism, 19(8), 1059-1077. DOI: 10.1177/1464884917724612

Gibson, J. A crisis of relevance. Columbia Journalism Review. Retrieved from https:// www.cjr.org/special_report/news-janine-gibson-newspapers-audience.php21. Deivis, N. (2011). Novyny plaskoi zemli [Flat earth news]. Kyiv: Tempora [in Ukrainian].

Deuze, M. (2003). The Web and its Journalists: considering the consequences of different types of news media online. New Media & Society, 5(2), 203-230. Retrieved from https://pdfs.semanticscholar.org/644f/d3c871529082e4699edb0e967d6706c5b 5e7.pdf

Steensen, S. (2011). Online Journalism and Promises of New Technology. Journalism Studies, 12(3), 311-327. DOI: 10.1080/1461670X.2010.501151

Young, S. (2010). The Journalism «Crisis». Journalism Studies, 11 (4), 610-624. DOI: 10.1080/14616701003638517

Allan, S. (2013). Citizen Witnessing: Revisioning Journalism in Times of Crisis. Cambridge; Malden, MA : Polity Press.

Carpenter, S. (2010). A study of content diversity in online citizen journalism and online newspaper articles. New Media & Society, 12(7), 1064-1084. DOI: 10.1177/1461444809348772

Suarez, E. «The present crisis of Western democracy is a crisis of journalism». Nieman Reports. Retrieved from https://niemanreports.org/articles/the-present-crisis-of- western-democracy-is-a-crisis-of-journalism/

Reformovani ukrainski ZMI pid chas pandemii COVID-19: mazhornyi ofitsioz vid vlady, «koronavirusna dzhynsa» i trokhy kreatyvnoho kontentu - chastyna persha [Reformed Ukrainian media during the COVID-19 pandemic: a major official from the authorities, «coronavirus jeans» and a bit of creative content - part one.]. Retrieved from https://idpo.org.ua/reports/3525-reformovani-ukra%d1%97nski-zmi-pid-chas- pandemi%d1 %97-covid-19-mazhornij-oficioz-vid-vladi-koronavirusna-dzhinsa-i- troxi-kreativnogo-kontentu-chastina-persha.html [in Ukrainian].

Dzhynsa v onlain-media. Monitorynhovyi zvit za 1-i kvartal 2020 roku [Jeans in online media. Monitoring report for the 1st quarter of2020]. Retrieved from https://imi.org.ua/ monitorings/dzhynsa-v-onlajn-media-monitoryngovyj-zvit-za-1-j-kvartal- 2020-roku-i32375 [in Ukrainian].

Korol, D., Vinnychuk, Yu. & Kosenko, D. Informatsiia - zbroia: komu nalezhat ukrainski ZMI [Information - weapons: who owns the Ukrainian media.]. Retrieved from http://www.theinsider.ua/infographics/2014/2015_smi/vlasnyky.html [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1.      Методологія оцінювання якості контенту в регіональних друкованих та он-лайн виданнях (оновлена в грудні 2019 року). URL: https://idpo.org.ua/wp-content/ uploads/2020/01/methodology-2019.pdf (дата звернення: 25.06.2020).
2.       Методологія моніторингу джинси та неналежного маркування в онлайн-медіа (оновлена). URL: https://imi.org.ua/monitorings/metodolohiia-monitorynhu- materialiv-z-oznakamy-zamovlennia-dzhynsy-i28317 (дата звернення: 25.06.2020).
3.       Треть одесских СМИ не представлены в Facebook (РЕЙТИНГ). Ізбірком. URL: https://izbirkom.org.ua/news/medialiteracy/2019/tret-odesskikh-smi-ne-predstavleny- v-facebook-reiting/ (дата обращения: 25.06.2020).
4.       Tsetsura K., Kruckeberg D. Transparency, Public Relations and the Mass Media: Combating the Hidden Influences in News Coverage Worldwide. London: Routledge, 2017. 104 р.
5.       Садівничий В., Сушкова О. Джинса як етична проблема місцевої журналістики. Інформаційне суспільство. 2016. № 23. C. 20-24.
6.       Iggers J. Good News, Bad News. Journalism. Ethics and the Public Interest. Boulder, Colo.: Westview Press, 1999. 192 р.
7.       Josephi B. Digital Journalism and Democracy. The Handbook of Digital Journalism / edited by Tamara Witschge, С. W. Anderson, David Domingo, Alfred Hermida. London: Sage, 2016. Р. 9-24.
8.       Pickard V. Can Government Support the Press? Historicizing and Internationalizing a Policy Approach to the Journalism Crisis. The Communication Review. 2011. Vol 14, Issue 2. P. 73-95. DOI: 10.1080/10714421.2011.573430
9.       Nielsen R. Introduction: The Uncertain Future of Local Journalism. Local Journalism: Journalism the Decline of Newspapers and the Rise of Digital Media/ Edited by Rasmus Kleis Nielsen. London; New York: I. B. Tauris & Co. Ltd in association with the Reuters Institute for the Study of Journalism, University of Oxford, 2015. P. 1-28.
10.   Бутиріна М. Основні тренди та конструкти постжурналістики. Вісник Харків­ського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Соціальні кому­нікації». 2017. № 12. C. 9-13.
11.   Дрешпак В. М. Повідомлення пресслужб органів публічної влади регіонального рівня: структура та стилістика. Держава та регіони. Серія: Соціальні комуніка­ції. 2020. № 1 (41). С. 107-112. DOI: 10.32840/cpu2219-8741/2020.1(41).17
12.   Chadwick A. The Political Information Cycle in a Hybrid News System: The British Prime Minister and the «Bullygate» Affair. International Journal of Press/Politics. 2011. Vol. 16, Issue 1. P. 3-29.
13.   Van Leuven S., Deprez A., Raeymaeckers K. Towards more balanced news access? A study on the impact of cost-cutting and Web 2.0 on the mediated public sphere. Journalism. 2013. Vol. 15, Issue 7. P. 850-867.
14.   Emenyeonu O. C., Mohamad B. News Authorship and News Sources: Impacts on Environmental Coverage in The Nigerian Press. Jurnal The Messenger. 2017. Vol. 9, No.2. P. 110-119.
15.   Blassnig S., Ernst N., Buchel F., Engesser S., Esser F. Populism in Online Election Coverage. Journalism Studies. 2019. Vol. 20, Issue 8. P. 1110-1129. DOI:10.1080/14 61670X.2018.1487802
16.   Ernst N., Esser F., Blassnig S., Engesser S. Favorable Opportunity Structures for Populist Communication: Comparing Different Types of Politicians and Issues in Social Media, Television and the Press. The International Journal of Press/Politics. 2019. Vol. 24, Issue 2. P. 165-188. DOI:10.1177/1940161218819430
17.   Stetka V., Surowiec P., Mazak J. Facebook as an Instrument of Election Campaigning and Voters’ Engagement: Comparing Czechia and Poland. European Journal of Communication. 2019. Vol. 34, Issue 2. P. 121-141. DOI: 10.1177/0267323118810884
18.   Mitchell A., Simmons K., Matsa K. E., Silver L. Publics Globally Want Unbiased News Coverage, but Are Divided on Whether Their News Media Deliver. URL: http://www.pewglobal.org/2018/01/11/publics-globally-want-unbiased-news-coverage- but-are-divided-on-whether-their-news-media-deliver/ (accessed: 25.06.2020).
19.   Benson R. Can foundations solve the journalism crisis? Journalism. 2018. Vol. 19, Issue 8. Р 1059-1077. DOI: 10.1177/1464884917724612
20.   Gibson J. A crisis of relevance. Columbia Journalism Review. URL: https://www.cjr.org/ special_report/news-janine-gibson-newspapers-audience.php (accessed: 25.06.2020).
21.    Дейвіс Н. Новини пласкої землі. Київ: Темпора, 2011. 548 c.
22.    Deuze M. The Web and its Journalists: considering the consequences of different types of news media online. New Media & Society. 2003. Vol 5, Issue 2. P. 203-230. URL: https://pdfs.semanticscholar.org/644f/d3c871529082e4699edb0e967d6706c5b5e7.pdf (accessed: 25.06.2020).
23.    Steensen S. Online Journalism and Promises of New Technology. Journalism Studies. 2011. Vol. 12, Issue 3. P. 311-327. DOI: 10.1080/1461670X.2010.501151
24.   Young S. The Journalism «Crisis». Journalism Studies. 2010. Vol. 11, Issue 4. P. 610­624. DOI: 10.1080/14616701003638517
25.    Allan S. Citizen Witnessing: Revisioning Journalism in Times of Crisis. Cambridge; Malden, MA : Polity Press, 2013. vii, 253 p.
26.    Carpenter S. A study of content diversity in online citizen journalism and online newspaper articles. New Media & Society. 2010. Vol. 12, Issue 7. P. 1064-1084. DOI: 10.1177/1461444809348772
27.    Suarez E. «The present crisis ofWestern democracy is a crisis of journalism». Nieman Reports. URL: https://niemanreports.org/articles/the-present-crisis-of-western- democracy-is-a-crisis-of-journalism/ (accessed: 25.06.2020).
28.    Реформовані українські ЗМІ під час пандемії COVID-19: мажорний офіціоз від влади, «коронавірусна джинса» і трохи креативного контенту - частина перша. URL: https://idpo.org.ua/reports/3525-reformovani-ukra%d1%97nski-zmi-pid-chas- pandemi%d1 %97-covid-19-mazhornij-oficioz-vid-vladi-koronavirusna-dzhinsa-i- troxi-kreativnogo-kontentu-chastina-persha.html (дата звернення: 25.06.2020).
29.    Джинса в онлайн-медіа. Моніторинговий звіт за 1-й квартал 2020 року. URL: https://imi.org.ua/monitorings/dzhynsa-v-onlajn-media-monitoryngovyj-zvit-za-1 -j- kvartal-2020-roku-i32375 (дата звернення: 25.06.2020).
30.    Король Д., Вінничук Ю., Косенко Д. Інформація - зброя: кому належать україн­ські ЗМІ. URL: http://www.theinsider.ua/infographics/2014/2015_smi/vlasnyky.html (дата звернення: 25.06.2020).


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN (печать): 2075-7190 ISSN (Online): 2663-5704