ЗНАЧЕННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У ЖИТТІ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА

Автор(и)

  • Арбелаес-Кампіло Дієго Феліпе Університет Амазонії, Колумбія https://orcid.org/0000-0002-9041-9563
  • Василь Якович Тацій Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, Україна https://orcid.org/0000-0001-6015-3058
  • Рохас-Багамон Магда Джулісса Університет Сурколомбіана, Колумбія https://orcid.org/0000-0003-4882-1476
  • Олег Геннадійович Данильян Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, Україна https://orcid.org/0000-0001-5308-4664

DOI:

https://doi.org/10.21564/2075-7190.46.213223

Ключові слова:

критичне мислення, глобалізація, політичний дискурс, правове поле, демократична культура, латиноамериканська філософія

Анотація

У статті обґрунтовується, що критичне мислення, будучи атрибутом людської свідомості, так чи інакше, проявляє себе в усіх видах діяльності людини, що перед­бачають використання критичного розуму та подальшого дискурсу. Доводиться, що найчастіше критичне мислення застосовується саме в політико-правовій сфері. Стверджується, що критичне мислення передбачає для свого застосування демо­кратичну культуру, яка сприяє толерантності, політичним дебатам та соціально­му консенсусу.

Біографії авторів

Арбелаес-Кампіло Дієго Феліпе, Університет Амазонії

доктор філософії, професор, редактор журналу «Amazonia Investiga»

Василь Якович Тацій, Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого

доктор юридичних наук, професор, ректор

Рохас-Багамон Магда Джулісса, Університет Сурколомбіана

доктор філософії, доцент, заступник редактора журналу «Amazonia Investiga»

Олег Геннадійович Данильян, Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого

доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри філософії

Посилання

Bolotova, U. V. (2007). Kriticheskoye myshleniye v zhizni sovremennogo obshchestva. Extended abstract of candidate’s thesis. Pyatigorsk [in Russian].

Suchasnyy slovnyk iz suspil'nykh nauk (2006) / Za red. O. H. Danyl'yana, M. I. Panova. Kharkiv: Prapor [in Ukrainian].

Facione, P. A. (1990). Critical Thinking: A Statement of Expert Consensus for Purposes of Educational Assessment and Instruction. Millbrae: California Academic Press.

Turchin, V. F. (2000). Fenomen nauki. Kiberneticheskiy podkhod k evolyutsii. Izd. 2-ye. Moskva: ETS [in Russian].

Barrera, M. (2010). Modelos epistemologicos en investigation y educacion. Caracas: Sypal Quiron Ediciones [in Spain].

Bourdieu, P. (2005). Pensamiento y Accion. Caracas: Monte Avila. 121-124 [in Spain].

Capote, L. (2018). Derecho, justicia y pensamiento critico. Dilemata. 197-205 [in Spain].

Cebotarev, E. (2003). El enfoque critico: una revision de su historia, naturaleza y algunas aplicaciones. Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niezy juventud. Vol. 1, issue 1, 3-27 [in Spain].

Comision Interamericana de Derechos Humanos. Jurisprudencia nacional sobre libertad de expresion y acceso a la information. OEA. (2013). URL: http://www.oas.org/es/ cidh/mandato/Basicos/estatutoCIDH.asp [in Spain].

De Sousa Santos, B. (2009). Interrogando al pensamiento critico latinoamericano. Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales. I, 2,1-11 [in Spain].

Dussel, E. (2001). Hacia una filosofia politica critica. Derechos humanos y desarrollo. Barcelona: Desclee [in Spain].

Esquivel, S. (2017). Pensamiento critico latinoamericano. Pensar subjetividades emergentes. Congreso Nacional de Investigacion Educativa. San Luis-Potosi Mexico: COMIE, 1-11 [in Spain].

Ferrater, J. (2004). Diccionario de Filosofia. Barcelona: Ariel filosofia [in Spain].

Foucault, M. (1993). Microfisica del poder. Madrid: Las Ediciones de la Piqueta [in Spain].

Gambina, J. (2009). El pensamiento critico en tiempos de crisis y cambio politico. Las problematicas en las Ciencias Sociales contemporaneas. 5° Encuentro de Investigadores de Ciencias Sociales de la Region Centro Oeste y la 5° Binacional con la IVRegion de la Republica de Chile. Santiago-Chile, 6-12 [in Spain].

Gomez, L. (2011). Un espacio para la Investigacion Documental. Revista Vanguardia Psicologica. Vol. 1, 2, 226-233 [in Spain].

Gonzalez, J. (2002). La teoria critica de la Escuela de Frankfurt como proyecto historico de racionalidad revolucionaria. Revista de Filosofia. Vol. 27, 2, 287-303 [in Spain].

Habermas, J. (1999). La inclusion del otro Estudios de teoria politica. Barcelona: Paidos [in Spain].

Habermas, J. (1999). Teoria de la accion comunicativa I Racionalidad de la accion y rationalization social. Bogota: Taurus Humaniadades [in Spain].

Habermas, J. (2000). Facticidad y validez Sobre el derecho y el Estado democratico de derecho en terminos de teoria del discurso. Barcelona: Trotta [in Spain].

Horkheimer, M., Adorno, T. W. (1998). Dialectica de la Ilustracion. Fragmentos filosoficos. Valladolid: Editorial Trotta [in Spain].

Kristeller, P. (1979). El pensamiento renacentista y sus fuentes. Mexico DF.: Fondo de Cultura Economica [in Spain].

Losada, R., Casas, A. (2008). Enfoques para el analisis politico Historia Epistemologia y perspectivas de la ciencia politica. Bogota: FLACSO-Biblioteca [in Spain].

Mina, A. (2012). Amor a la filosofia y el espiritu critico: una pedagogia de la filosofia y epistemologia del pensamiento critico. Sophia, Coleccion de Filosofia de la Educacion. 12,, 181-190 [in Spain].

Ortiz, D. (2015). El constructivismo como teoria y metodo de ensenanza. Sophia, Coleccion de Filosofia de la Educacion. 19, 93-110 [in Spain].

Osorio, S. (2007). La teoria critica de la sociedad de la Escuela de Frankfurt. Algunos presupuestos teoricos-criticos. Revista Educacion y Desarrollo Social. Vol. 1, 2, 104-119 [in Spain].

Palacios, W., Alvarez, M., Moreira, J., Moran, C. (2017). Una mirada al pensamiento critico en el proceso docente educativo de la educacion superior. Edumecentro. Vol. 9,

4, 194-206 [in Spain].

Perez-Estevez, A. (2012). La accion comunicativa de Habermas como dialogo racional. Utopiay Praxis Latinoamericana. Vol. 29, 70, 21-50 [in Spain].

Salamanca, L. (1998). Obreros, movimiento social y democracia en Venezuela. Caracas: Universidad Central de Venezuela, 93-114 [in Spain].

Sanchez, A. (2011). Manual de redaction academica e investigativa: comoescribir, evaluar y publicar articulos. Medellin: Catolica del Norte Fundacion Universitaria [in Spain].

Santisteban, A. (2004). Formation de la ciudadania y educacion politica. Barcelona. URL:http://www.file:///C:/Users/User/Downloads/Dialnet-FormacionDeLa Ciudadania YEducacionPolitica-1454090%20(3).pdf [in Spain].

Stolongo, P., Delgado, C. (2006). El pensamiento critico ante la complejidad social. En La revolution contemporanea del saber y la complejidad social. Hacia unas Ciencias Sociales de nuevo tipo. Buenos Aires: CLACSO, 95-114 [in Spain].

##submission.downloads##

Як цитувати

Дієго Феліпе, А.-К., Тацій, В. Я., Магда Джулісса, Р.-Б., & Данильян, О. Г. (2020). ЗНАЧЕННЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У ЖИТТІ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 3(46), 11–27. https://doi.org/10.21564/2075-7190.46.213223

Номер

Розділ

Філософія