СПЕЦИФІКА РОЗРОБКИ КУРИКУЛУМУ В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ ТА ІННОВАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ КУРИКУЛЯРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ

Автор(и)

  • Георгій Іванович Фінін Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.21564/2075-7190.40.155774

Ключові слова:

курикулум, прихований курикулум, навчальний план, філософія курикулуму

Анотація

Зроблена спроба проаналізувати специфіку розробки курикулуму в сучасній освіті та інноваційний потенціал курикулярних пропозицій та формальні концептуалізації курикулуму з метою встановлення їхньої відповідності цілям і потребам освіти. Наведено основні моделі курикулуму Подальшого вивчення потребує феномен прихованого курикулуму.

Біографія автора

Георгій Іванович Фінін, Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради

доктор філософських наук, доцент,

завідувач кафедри соціально-економічних дисциплін

Посилання

Blankertz Herwig (2000). Theorien und Modelle der Didaktik. Weinheim: Juventa Verlag [in German].

Hamilton D. (1985). Bread and Circuses: some Challenges to educational research in the 1980. British Educational Research Journal. Vol.11, 1, 1-1 [in English].

Heorhesku Dakmara (2006). Kurykuliarna filosofiia dvadtsiat pershoho stolittia: shcho staroho i novoho? Postmetodyka - Post-mortem, issue 3 (67), 2-17 [in Ukrainian].

Klepko S. F. (2006). Filosofiia osvity v yevropeiskomu konteksti. Poltava: POIPPO [in Ukrainian].

Tryniak M. V. (2012). Filosofiia suchasnoho kurykulumu: stratehii poshuku vtrachenoi realnosti. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody. Seriia: Filosofiia – Bulletin of the Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda. Series: Philosophy, issue 37, 154-160 [in Ukrainian].

Radionova N. V. (2013). Filosofiia navchalnoho planu: dosvid Slobozhanshchyny ХІХ st. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody. Filosofiia – Bulletin of the Kharkiv National Pedagogical University named after H. S. Skovoroda. Philosophy, issue 2 (41), 207-216 [in Ukrainian].

Kultaieva M. D. (2013). Filosofsko-osvitnii poliloh, abo paraleli, shcho peresikaiutsia: H. S. Skovoroda, H. H. Vashchenko, A. S. Makarenko. Novyi kolehium – New Collegium, issue 2 (71), 15-20 [in Ukrainian].

Kalynovskyi Yu. Yu., Aksonova O. M. (2013). Pravove vykhovannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy: problemy ta perspektyvy. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Iurydychna akademiia Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho". Seriia: Filosofiia, filosofiia prava, politolohiia, sotsiolohiia – Bulletin of the National University «Legal Academy of Ukraine named after Yaroslav the Wise». Series: Philosophy, Philosophy of Law, Political Science, Sociology, issue 2 (16), 124-133 [in Ukrainian].

Panfilov O.Yu., Petrova L.O. (2018). Viiskova osvita – holovna stratehiia formuvannia osobystosti suchasnoho viiskovoho kerivnyka. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Iurydychna akademiia Ukrainy imeni Yaroslava Mudroho». Seriia: Filosofiia – Bulletin of the National University "Legal Academy of Ukraine named after Yaroslav the Wise". Series: Philosophy, issue 3 (38), 67-79 [in Ukrainian].

Finin H. I. (2014). Viiskova osvita v suchasnykh sotsiokulturnykh kontekstakh. Kharkiv: Maidan [in Ukrainian].

Hidden Curriculum Definition - The Glossary of Education Reform. URL: https://www.edglossary.org/hidden-curriculum [in English]..

Bruner J. (1997). The Culture of Education. Cambridge – MA: Harvard University Press [in English].

QAA Subject Benchmark Statement – English (2000). Gloucester: Quality Assurance Agency for Higher Education. URL: https:// www.qaa.ac.uk. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-02-22

Як цитувати

Фінін, Г. І. (2019). СПЕЦИФІКА РОЗРОБКИ КУРИКУЛУМУ В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ ТА ІННОВАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ КУРИКУЛЯРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ. "Вісник НЮУ імені Ярослава Мудрого". Серія: Філософія, філософія права, політологія, соціологія, 1(40), 86–95. https://doi.org/10.21564/2075-7190.40.155774

Номер

Розділ

Філософія